שתף קטע נבחר

סקר ביפן: פחות מ-10% תמיכה בראש הממשלה

לפי סקר שפרסם ערוץ טלוויזיה יפני, התמיכה במנהיג טרו אסו ירדה לשפל חסר תקדים - 9.7 אחוזים. הסקר צפוי להגביר את הקריאות במפלגת השלטון להחליפו לקראת הבחירות הקרובות

הסיכויים שראש הממשלה היפני יצליח להיחלץ מהמשבר הפוליטי שאליו נקלע הולכים ופוחתים. היום (א') פרסמה רשת הטלוויזיה הפרטית היפנית NTV סקר לפיו התמיכה הציבורית בטרו אסו ירדה ל-9.7 אחוזים - שפל חדש, שצפוי להגביר את הקריאות במפלגתו להחליפו לקראת הבחירות הכלליות שייערכו בהמשך השנה.

 

התמיכה באסו צללה בעקבות שורה של שינויי מדיניות ופרשיות מביכות שצצו בשעה שהוא מנסה להתמודד עם המיתון המחמיר, הפרלמנט המפולג והפוליטיקה הסוערת בתוך מפלגת השלטון לקראת הבחירות שייערכו עד חודש אוקטובר.

 

בשבוע שעבר הותקף אסו לאחר שאמר כי התנגד להפרטת מערכת הדואר של יפן - אחת רפורמות החשובות שהוביל ג'וניצ'ירו קואיזומי הפופולרי, שכיהן כראש ממשלה בין 2001-2006. הרפורמה גם עמדה בלב מערכת הבחירות ב-2005, שהעניקה לגוש השולט בפרלמנט ניצחון גדול.

 

דבריו גררו ביקורת נדירה מצד קואיזומי עצמו, שהובילה ספקולציות לפיהן המפלגה "הליברל דמוקרטית" (LDP), תפעל להחלפתו של אסו לקראת

 הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט. "אני לא כועס, אלא מזועזע לגמרי ממה שראש הממשלה אמר לאחרונה", אמר קואיזומי לחברי פרלמנט ממפלגת השלטון. "אנו לא יכולים להיאבק בבחירות אם לא ניתן לסמוך על מה שראש הממשלה אומר".

 

אסו ניסה להשתיק את מבקריו באומרו כי בסופו של דבר תמך בתוכנית, אך נראה שלא היה בכך די כדי לשפר את מעמדו הציבורי. מהסקרים האחרונים עולה כי מפלגת האופוזיציה העיקרית "המפלגה הדמוקרטית של יפן" (DPJ) בעלת סיכוי טוב לנצח בבחירות. אם תצליח, היא תפריד בין המפלגה הליברל-דמוקרטית והשלטון לראשונה אחרי יותר מ-50 שנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסו כוסס ציפורניים. ארכיון
צילום: AP
מומלצים