שתף קטע נבחר

משעל: לא נכרוך את גלעד שליט בהסכם הרגיעה

בתום פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית, הבהיר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל: "בלתי מתקבל על הדעת לערב את שאלת הרגיעה עם סוגיית החייל החטוף". ברק: "תידרשנה הכרעות קשות, אני משוכנע שנהיה מסוגלים לקבלן"

האיש החשוב בחמאס הכריע: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הבהיר בצהריים (יום ג') כי עסקת שליט והסכם הרגיעה אינם כרוכים זה בזה: "בלתי מתקבל על הדעת לערב את שאלת הרגיעה עם סוגיית החייל החטוף גלעד שליט", אמר לעיתונאים בתום פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא.

 

הוא האשים את ישראל בכך שהיא מטרפדת את השגתו של הסכם רגיעה חדש ברצועת עזה, משום שהיא דורשת את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. "לא תהיה רגיעה אלא בתמורה להסרת המצור ולפתיחת המעברים. אנחנו תולים בישראל את האחריות למכשולים שבהם נתקלו המאמצים המצריים להשגת רגיעה, בכך שהיא הציבה תנאים ברגע האחרון".


משעל ומוסא בפגישתם בדמשק (צילום: AFP)

 

גורמים המקורבים למשא ומתן אמרו ל-ynet כי בעקבות השינוי בעמדת ישראל - הכורך את ההתקדמות בסוגיית שליט בסיכום על רגיעה - נראה בימים הקרובים לא תוכרז הרגיעה, כפי שהיה צפוי בתחילת השבוע. הגורמים מסרו כי סוגיית שליט אינה מתקדמת וכי הרשימה האחרונה שהוחלפה בין הצדדים היתה לפני כחודשיים. לדברי הגורמים, מצרים התחייבה בפני ישראל לפעול במרץ לקידום סוגיית שליט אחרי השגת רגיעה - אך זו מתעכבת בשל העמדה הישראלית הכורכת בין שני הנושאים.

 

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס בצהריים לסוגיית שליט בסיור במרכז לאימוני יבשה בצאלים: "אין יום שאנחנו לא חושבים ופועלים, מחפשים כל דרך, להאיץ את הגעתו של גלעד שליט הביתה. כמו שכבר אמרתי, תידרשנה בדבר הזה הכרעות לא פשוטות, אולי אפילו קשות, אבל אני משוכנע שאנחנו נהיה מסוגלים לקבל אותן".

  

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, צינן את הדיווחים על עסקה קרובה. "אני מקווה שהדברים יסתיימו תוך זמן קצר, אבל גם אם זה לא יושלם בתקופת כהונתי, היסודות שבנינו יסייעו בשחרורו", אמר היום. "פעלתי בעניין שליט במשך שלוש השנים האחרונות, הייתי מעורב בכל ניואנס ולא חדלתי לחלום על הרגע שהוא ישוב. בלשכתי תלויה תמונה שלו, אני מביט בו בכל יום וחושב עליו".

 

"שאלת שליט עומדת על סדר היום, העמדה שלנו, שמעולם לא השתנתה, היא שאנחנו מדברים קודם על גלעד שליט ורק לאחר מכן נוכל לדון בנושא המעברים ושיקום רצועת עזה. הדברים יידונו בקבינט ואני בטוח שהוא יקבל החלטות נכונות".  

 

בהכנת הידיעה השתתפו עלי ואקד ורוני סופר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חאלד משעל. תוקף את ישראל
צילום: AFP
גלעד שליט. עתידו לוט בערפל
צילום: עמית מגל
מומלצים