שתף קטע נבחר

מהבוקר - לשכות התעסוקה לא יקבלו קהל

עובדי שרות התעסוקה: האוצר לא נענה לדרישותינו להוספת תקנים, העומס גובר בצל הפיטורים והפונים מגיבים באלימות. האם תיפגע זכאותם של אלו שהיו אמורים להתייצב בלשכות?

התורים בלשכות התעסוקה מתארכים, מאות אנשים מפוטרים  מדי יום, ועובדי לשכת התעסוקה בעיצומים. מהיום (ד') בבוקר יפסיקו עובדי שירות התעסוקה לקבל קהל, והדלתות כלל לא ייפתחו, כך הודיע אתמול ועד עובדי שירות התעסוקה. זאת, לדברי עובדי השירות, לאחר שכמות המפוטרים גדלה באופן משמעותי בחודשים האחרונים ונוצר עומס עבודה חריג ובלתי נסבל על העובדים בלשכות התעסוקה.

 

עוד מסרה וועד ל-ynet הבוקר כי אין לנדרשים להתייצב בלשכות יכולת להיכנס לבניינים; אך על אף העיצומים, ימשיכו העובדים לחפש תעסוקה למחפשי עבודה שכבר רשומים במאגר. כמו כן, הוסיפו כי "מי שאמור היה להתייצב להירשם - זכאותו לא תיפגע". עם זאת, מהנהלת  שרות התעסוקה נמסר ל-ynet כי "מנהלת השרות, יחד עם ביטוח לאומי וגופים מקצועיים נוספים תדון בנושא הזכאות לתשלומים בצל העיצומים - רק בהמשך". נציין, שממקרים קודמים עולה כי זכויות הציבור לא נפגעו משתמו העיצומים במשרדי ממשלה שונים.

 

"הלחץ על העובדים בלתי הגיוני והגענו למצב של קריסה", הסביר יו"ר ועד העובדים הסביר אהרון חוטובלי.

 "כל פקיד מטפל מידי יום בכ-200 פונים. דבר שהוא בלתי אפשרי. העומס הנוצר גורם לאלימות פיזית ומילולית מצד הפונים, ואינו מאפשר לנו להעניק להם שרות סביר וראוי".

 

 

"כל הבקשות הושבו ריקם"

אך האם ראוי לשבות דווקא בעת הזו? חוטובלי מפנה את האצבע המאשימה לכיוונם של מקבלי ההחלטות. לדבריו, הם אלו ש"בוחרים להתעלם ממצוקתם של מאות אלפי המובטלים ומעדיפים לבזבז מאות מיליוני שקלים על פיילוטים כמו "אורות לתעסוקה", במקום לספק כוח אדם נוסף לשרות התעסוקה שיסייע למובטלים ולעובדים".

 

לדברי הוועד, העיצומים נעשו לאחר שהעובדים פנו במשך חודשים להנהלת השירות בבקשה לתוספת עובדים, וזו מצידה פנתה למשרד האוצר. עם זאת, טוענים בוועד, כל בקשותיהם הושבו ריקם למרות "הגידול הדרסטי בכמות המפוטרים".

 

מהוועד נמסר כי הם רואים ב"אורות לתעסוקה" את הבעייה המרכזית שגוזלת משאבים, במקום לרכז את הטיפול בדרישות לתעסוקה בשירות בלבד, וכי "עוד קודם לגל הפיטורים של החודשיים האחרונים התמודדו העובדים עם עומס בפניות לשירות".

 

האוצר: הדרישות מופרזות

משירות התעסוקה נמסר ל-ynet כי מנכ"ל השירות, יוסי פרחי, הודיע על הסתייגותו הנחרצת מן העיצומים כיוון ש"אין בהם כל תוחלת מעשית לבד מפגיעה ממשית בדורשי העבודה, הנזקקים לשירותיו וכן פגיעה בעובדי השירות".

 

עם זאת מציינים בשרות, כי "הגם שאין כל הצדקה לשביתה, עילת השביתה, אינה מופרכת על פניה, שכן גם פניית המנכ"ל לאחרונה לאגף התקציבים לתגבור כוח האדם לתקצוב המחשוב ולפעילות שוטפת – כל אלה נדחו על הסף, דבר שעלול לפגוע פגיעה ממשית בשירות שאמור להינתן ע"י שירות התעסוקה לדורשי העבודה והמעסיקים".

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בימים אלו בהם המשק נתון במשבר כלכלי, מציג מנהל שרות התעסוקה דרישות מופרזות לתוספת של 60 תקנים לשרות התעסוקה. משרד האוצר הציע מספר פתרונות למנהל לשכת התעסוקה, אך הוא סירב לכולם. צר לנו כי שרות התעסוקה נוהג בחוסר אחריות ובוחר בימים קשים אלו לנצל את המצב ולהפקיר את ציבור דורשי העבודה".


פורסם לראשונה 17/02/2009 17:24

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תור בלשכת התעסוקה
צילום: רוני שיצר
מומלצים