שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בירידות שערים חדות

זאת, על רקע חששות לעתידה של תעשיית הרכב, והמשך ההפסדים של הבנקים הגדולים. דאו ג'ונס ירד ב-3.79%, נאסד"ק נחלש ב-4.15%, ו-S&P 500 צנח ב-4.56%

היום הראשון בשבוע המסחר המקוצר בוול סטריט ננעל בירידות חדות, עקב חששות לעתידה של תעשיית הרכב, המשך ההפסדים של הבנקים הגדולים והעמקת המיתון בארה"ב. שלשום (ב') לא התנהל המסחר בבורסות בארה"ב עקב חופשת יום הנשיאים.  

 

מדד דאו ג'ונס ירד ב-3.79% ל-7,552 נקודות, מדד נאסד"ק נחלש ב-4.15% ל-1,470 נקודות, ומדד ה-S&P 500 צנח ב-4.56% ל-789 נקודות.

 

הירידות מגיעות על רקע חשש המשקיעים בוול סטריט כי יצרניות הרכב הגדולות ג'נרל מוטורס וקרייזלר לא יוכלו להגיש היום את תוכניתן לארגון מחדש שיבטיח את החזר ההלוואות וחזרתן להיות רווחיות. ג'נרל מוטורס כבר קיבלה הלוואה של 9.4 מיליארד דולר מהממשלה ועשויה לקבל יותר אם משרד האוצר יאשר את תוכנית ההבראה של החברה.

קרייזלר כבר לוותה 4 מיליארד דולר ושואפת לקבל 3 מיליארד דולר נוספים. בשל החשש צנחה מניית ג'נרל מוטורס ב-13%. 

 

גם הבנקים נפלו

גם מניות הבנקים הגדולות בארה"ב סובלות מירידות שערים חדות של כ-5.6%, בממוצע. את הירידות מובילים הבנקים הגדולים בארה"ב. בנק המשכנתאות וולס פארגו נחלש ב-8.4%, ג'יי פי מורגן צנחה ב-12%, גולדמן זאקס ירדה ב-11%, בנק אוף אמריקה ירדה ב-11% ומניית סיטיגרופ איבדה 11%.

 

המסחר בנפט

ירידות השערים לא פסחו כמעט על אף סקטור, כשגם מניות האנרגיה צנחו בשיעור של 6%. הסיבה לירידה הוא המשך החשש מהעמקת המיתון והמשך הירידה במחירי הסחורות – וזאת כאשר מחיר הנפט צנח ב-7% לרמה של כ-35 דולר לחבית.

  

למרות האווירה השלילית, וול-מארט מצליחה להכות את התחזיות ולדווח על ירידה מתונה יותר ברווח הרבעוני מהצפוי. בעקבות הדוחות וול-מארט הוסיפה 3.6% והיא החברה היחידה מבין 30 המניות המרכיבות את מדד הדאו ג'ונס הנסחרת בעליות. 

 

ישראליות במרכז 

למרות הירידות בארה"ב מניית טבע בלטה בעלייה חדה של 4.3% וזאת על רקע תוצאות שיא לשנת 2008 ותחזיות ורודות שמספקת החברה לשנים 2009 ול-2010.  

 

מניית נוספת שנהנתה מעליות שערים היא חברת ריטליקס שמנייתה זינקה ב-16%. שלשום דיווחה חברת התוכנה המספקת פתרונות לניהול רשתות קמעונאיות כי קיבלה הצעת רכש לפי מחיר של 8 דולר למניה, וזאת במקביל להצעת רכש מצד קרן פימי לרכישת 10% ובמחיר של 6 דולר למניה. 

 

חברת מגל מערכות נחלשה ב-3.6% על רקע ביטול עסקת ענק שבה זכתה בהיקף של 20 מיליון דולר להגנה על עיר בירה באמריקה הלטינית.  

 

חברת ציוד התקשורת הלווינית גילת עלתה ב-2.3% למרות תוצאות כספיות מאכזבות שהצביעו על ירידה של 78% ברווח הנקי בשנת 2008. 

 

עוד בקרב הישראליות, חברת התוכנה בלופניקס השילה 1% על רקע דוחות כספיים שהצביעו על ירידה של 66% ברווח הנקי המתואם ברבעון הרביעי לרמה של 1.4 מיליון דולר. עם זאת, בהשוואה לרבעון השלישי של השנה מדובר במעבר חזרה לרווח לאחר הפסד של 1.4 מיליון דולר שנרשם ברבעון הקודם. 

 

השתתפו בהכנת הידיעה: תומר קורנפלד, שי אספריל וגיל קליאן


פורסם לראשונה 17/02/2009 23:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יום רע למדדים בוול סטריט
צילום: AP
מומלצים