שתף קטע נבחר

משולש צרפתי

יאן אפרי, ניקולא פארג ועתיק רחימי, שלושה סופרים שהם מהקולות הבולטים ביותר בספרות הצרפתית, הגיעו ארצה ליריד הספרים הבינלאומי. תפסנו אותם לשיחה בבר תל אביבי

יאן אפרי, ניקולא פארג ועתיק רחימי ( זוכה פרס הגונקור ל-2008), שלושה סופרים שהם מהקולות הבולטים ביותר בספרות הצרפתית, נחתו השבוע בארצנו כדי להשתתף בהמולת יריד הספרים הבינלאומי בירושלים. במסגרת הביקור ערכו להם סיבוב תיירותי בעיר העתיקה והושיבו אותם ליד שולחנות כדי לחתום על ספרים. מעריצה אחת אף הכינה תכשיט מיוחד עבור ניקולא פארג והגיעה עד לבירה כדי לתת לו אותו.

 

פארג עצמו, שמלבד היותו סופר איכותי נחשב גם לממיס לבבות, אף פגש כאן ישראלית צרפתיה שהיתה אהובת נעוריו. בשיחה איתו התוודה שירושלים ריגשה אותו ולדבריו עשתה לו "עור ברווז". גם הביקור של אפרי בעיר לא הותיר אותו אדיש, ובמובן מסוים, גם אחרי שסיים את השיטוט שלו בעיר העתיקה, הוא עדיין נמצא שם. רחימי, בניגוד לשניים, נחת מאוחר אבל נחוש להגיע לאותו המקום ולנסות להבין שם איכשהו את מקור הסכסוך עם הפלסטינים.

 

בין לבין, הוצאת בבל ארגנה להם ערב צנוע במועדון לבונטין 7 בתל אביב. היו שם בעיקר דוברי צרפתית, ספרים, ריבועי גבינות עם קיסמים והמון כוסות יין אדום. הצרפתים נכנסו לחדר כמו כוכבי קולנוע אבל מיד התערבבו בקהל, לא פסחו על עמדת היין, מילאו קצת את קיבתם ויצאו החוצה כדי לעשן את הג'יטאנס ולשאוף אוויר תל אביבי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רחימי. ביקור עם אג'נדה
צילום: מיכל פייקין
לאתר ההטבות
מומלצים