שתף קטע נבחר

דיסקין יחליף את עמוס גלעד במגעים על ההברחות

בלשכת רה"מ הבהירו כי ראש השב"כ יעסוק בנושא במקומו של השליח המושעה. בנוסף, ימשיך דיסקין לעסוק בגיבוש רשימת האסירים הפלסטינים המיועדים לשחרור תמורת שליט - משימה שבה עסק גם לפני השעיית גלעד

ראש השב"כ, יובל דיסקין, יעסוק בנושא מניעת ההברחות ממצרים לרצועת עזה במקומו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במיל' עמוס גלעד - כך הבהירו הערב (יום ב') בלשכת ראש הממשלה. במבקביל, דיסקין ימשיך לעסוק בגיבוש רשימת האסירים הפלסטינים המיועדים לשחרור תמורת החייל החטוף, גלעד שליט - משימה שבה עסק גם לפני השעיית גלעד הבוקר.

 

לצד דיסקין, יטפל היועץ המדיני של ראש הממשלה, שלום תורג'מן, בנושא ההסדרה של הפסקת האש ופתיחת המעברים. עופר דקל יוסיף להיות השליח המיוחד שיעסוק בניסיונות לשחרר את גלעד שליט.

 

השלושה יכהנו כצוות שיקיים את המשא ומתן מול המצרים, לאחר הדחתו של גלעד בידי ראש הממשלה, אהוד אולמרט. בלשכת ראש הממשלה שבים וטוענים שהמשא ומתן עם מצרים בכל שלושת התחומים, לרבות שחרור שליט, לא נפגע כתוצאה מההשעיה.

 

ראש השב"כ יובל דיסקין ייטול על עצמו את הטיפול בתיק ההברחות בין מצרים לרצועת עזה, מכיוון שארגונו עוסק בנושא זה ביום-יום. בנוסף, מכיר דיסקין את סוגיות ההברחות מעדכונים של דיוני "המטבחון", שבהם מסר גלעד את עדכוניו.

 

לפי לשכת ראש הממשלה, עופר דקל קיים מאות שעות פגישה עם המתווך המצרי, שר המודיעין עומר סולימאן, וכן נסע פעמים רבות למצרים. שלום תורג'מן נמצא בקשר רציף ויציב, לטענת לשכת ראש הממשלה, עם לשכת נשיא מצרים וראש ממשלתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
יובל דיסקין
צילום: גיל יוחנן
עמוס גלעד
צילום: AFP
מומלצים