שתף קטע נבחר

אובמה ימנה את מושלת קנזס לשרת הבריאות

קתלין סביליוס, שתמכה באובמה מתחילת המרוץ לנשיאות, נענתה לבקשת הנשיא להיות שרת הבריאות בממשל החדש. סביליוס היא המועמדת השנייה של אובמה לתפקיד, לאחר שמינויו של טום דאשל בוטל בעקבות שערוריית מס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביקש אתמול (שבת) ממושלת מדינת קנזס, קתלין סביליוס, לשמש כשרת הבריאות בממשלו. סביליוס השיבה בחיוב לבקשה והודעה רשמית על הבחירה בה צפויה לצאת ביום שני הקרוב. יום לאחר מכן, יוכלו השניים להתחיל לקדם רפורמה שאפתנית בתחום הבריאות.

 

סביליוס, בת 60, תמכה במועמדותו של אובמה לנשיאות כבר בשלבים הראשונים של הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית. היא היתה פעילה בקרב נשים למען אובמה, מול כוח המשיכה הגדול של הילרי קלינטון. בשנה שעברה היא השיבה בשם המפלגה הדמוקרטית לנאום של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש על מצב האומה בפני שני בתי הקונגרס.

 

הבחירה הראשונה של אובמה לשר הבריאות היה טום דאשל, מנהיג הרוב הדמוקרטי לשעבר בסנאט, שהיה אמור להיות "הבולדוזר" שיקדם את החקיקה לביטוח בריאות לכל אזרח אמריקני. אולם הוא נאלץ לוותר על המועמדות, לאחר שהתפרסם כי הוא לא שילם מיסים על נהג ולימוזינה שהוצמדו לו לנסיעות בוושינגטון במשך שנה - בעלות של 124 אלף דולר.

 

הפרישה של דאשל היתה מהלומה קשה לנשיא אובמה ולתוכניות שלו בתחום הבריאות. סביליוס נחשבה למועמדת המובילה, אבל למרות זאת לקח לנשיא אובמה חודש שלם כדי לקבל החלטה. התוכנית המקורית שלו היתה להריץ את סביליוס בעוד שנתיים לסנאט ובכך להשיג רוב מוחלט של 60 סנאטורים דמוקרטים. בסוף השבוע הוא נאלץ לוותר על הרעיון.

 

סביליוס - מושלת מוכשרת, אך חסרת ניסיון

קתלין סביליוס נחשבת למושלת מוכשרת עם רקע של טיפול בנושאי הבריאות בקנזס, אבל היא חסרת ניסיון לחלוטין בכל הקשור לוושינגטון ומשיכה בחוטים בקונגרס.

הפרישה של דאשל, המכיר את הקונגרס היטב, תאלץ את אובמה לפזר את הסמכויות בתחום הבריאות בין כמה אישים.

 

סביליוס אם כן, תהיה שרת הבריאות, אבל אישים אחרים יקחו על עצמם את האחריות על מנהל המזון והתרופות וכן על ביטוח הבריאות לקשישים. קידום ביטוח הבריאות לאמריקנים ייעשה מהבית הלבן עצמו. כמו כן, אובמה מתכנן לבצע עוד השנה רפורמה כוללת בתחום הבריאות ולצורך כך כבר הוקצו סכומים נכבדים בהצעת התקציב שאובמה הציג בשבוע שעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביליוס. תומכת מראשית הדרך
צילום: AFP
אובמה. יוביל רפורמה בבריאות
צילום: רויטרס
דאשל. נאלץ לוותר על המינוי
צילום: רויטרס
מומלצים