שתף קטע נבחר

השיר "עינייך" ייצג את ישראל באירוויזיון

השיר הגיע למקום הראשון בקדם האירוויזיון מבין ארבעה שירים בביצוען של אחינועם ניני ומירה עוואד, וייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון שתתקיים במאי ברוסיה. ניני: "נבצע אותו בצורה הכי מרגשת שאנחנו יכולות"

השיר שייצג השנה את ישראל בתחרות האירוויזיון הוא "עינייך". השיר, שנבחר בתחרות קדם האירוויזיון שהתקיימה הערב (ב') מבין ארבעה שירים בביצוען של אחינועם ניני ומירה עוואד, זכה ב-112 נקודות וגבר על השירים "בואי לרקוד איתי" עם 84 נקודות, "נאמין בחלום" (72) ו"כל שניה" (32). השיר "עינייך", כמו כל ארבעת השירים, נכתב על ידי ניני, עוואד וגילי דור. האזינו כאן לשיר הזוכה:

 

התוצאות נקבעו על ידי שתי נקודות שיפוט בקרית שמונה ובבאר שבע, ועדת שיפוט של רשות השידור והצבעת הצופים.

 

תחרות האירוויזיון תתקיים השנה במוסקבה בין ה-12 ל-16 במאי. ב-12 וב-14 במאי יתקיימו שני חצאי גמר, וב-16 במאי ייערך הגמר. כזכור, החל מהשנה שעברה יושמו כללים חדשים בתחרות, לפיהם רק ארבע המדינות המממנות והמדינה המארחת פטורות מהתמודדות בחצי הגמר. לפיכך, על ניני ועוואד לעבור קודם את משוכת חצי הגמר לפני שיגיעו אל קו הגמר.


ניני ועוואד הערב. שמחות על הבחירה (צילום: ערוץ 1)

 

"הגיע הזמן לשינוי"

"אנחנו מאוד מרוצות", אמרה ניני אחרי התחרות, "אנחנו אוהבות את כל השירים אבל עם יד על הלב, מבחינתנו התחרות היתה בין השירים 'בואי לרקוד איתי' ל'עינייך', ואנחנו שמחות על הבחירה. זה שיר חזק ונבצע אותו בצורה הכי מרגשת שאנחנו יכולות באירוויזיון".

 

ניני דיברה רבות בימים האחרונים על המסר שחשוב לה להעביר לעשרות מיליוני הצופים בתחרות השירים האירופית, וגם הפעם היא מדגישה את התרגשותה משיתוף הפעולה כמו גם משילוב השפות, ערבית ועברית. "זו פעם ראשונה שבתחרות הקדם אירוויזיון שרים בערבית, זו הפעם הראשונה בכלל שהשפה הערבית מייצגת את ישראל למרות שיותר ממיליון איש בארץ דוברים אותה. הגיע הזמן שנעשה את השינוי הזה ואני מאוד גאה להיות חלק מזה", אמרה ניני.

 

מאולפן נקדי בירושלים ימשיכו ניני ועוואד לאריזת מיטלטלים מהירה ומשם לשדה התעופה בדרך לסדרת הופעות באיטליה. את סיבוב ההופעות, שתוכנן לפני חודשים, יפתחו בסיציליה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוואד וניני. במאי ברוסיה
צילום: ערוץ 1
לאתר ההטבות
מומלצים