שתף קטע נבחר

אחמדי-נג'אד: "הפושעים הישראלים - בני מוות"

בנאום בוועידה בנושא הפלסטיני בטהרן, מול ראשי ארגוני הטרור, קרא הנשיא האיראני "להקים חזית שתתמוך בעם הפלסטיני ותעניש את הפושעים הציונים, שהם בני מוות". לפי אחד הדיווחים, נסראללה עומד בראש המשלחת הלבנונית

"הצעדים המשפטיים יניבו תוצאה ובסוף הפושעים של המשטר הציוני יהיו בני מוות" - כך אמר היום (ד') נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד, בנאום שנשא בוועידה לתמיכה בפלסטין, שנפתחה בטהרן. בכינוס נכחו בכירי ארגוני הטרור הפלסטיניים, ולפי אחד הדיווחים בטהרן נמצא גם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

 

אתר האינטרנט האיראני "תאבנאק" דיווח מפי גורמים בכירים במדינה כי נסראללה הגיע אמש לטהרן מבלי שנמסרה על כך הודעה מראש, ומלווים אותו כמה מאנשי הארגון, בנוסף ליו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, והרוצח ששוחרר מהכלא בישראל, סמיר קונטאר.


אחמדי-נג'אד בנאומו בוועידה (צילום: AFP)

 

לידיעה אין עדין אישור רשמי מסוכנויות הידיעות באיראן, אולם האתר שדיווח על ביקורו המפתיע של נסראללה נהנה מאמינות גבוהה ומזוהה עם מוחסין רזאי, מפקד משמרות המהפכה לשעבר.

 נסראללה צפוי לנאם בוועידה וככל הנראה גם לקחת חלק בטקס קריאת רחוב בטהרן על שמו של עימאד מורנייה, בכיר חיזבאללה שחוסל לפני יותר משנה.

 

מאז מלחמת לבנון השנייה, נסראללה מיעט במיוחד להופיע בפומבי - מחשש מניסיון התנקשות בו מצד ישראל. נאומיו בפני עצרות חיזבאללה מוקלטים ומשודרים על גבי מסכים. בעבר דווח כי ביקר בדמשק, אולם לא התקבל כל אישור רשמי לכך.

 

"רק על הפלסטינים לקבוע את גורלם"

הנשיא האיראני אחמדי-נג'אד ביקש היום בנאומו בוועידה "להקים היום חזית עולמית נגד הציונות שתפעל לתמיכה בעם בעזה ובפלסטין מצד אחד, ותפעל להעניש את הפושעים הציונים מצד שני".  השבוע פנתה איראן לאינטרפול בבקשה לעצור 15 בכירים ישראלים ביניהם ראש הממשלה, שר הביטחון, שרת החוץ והרמטכ"ל.

 

הוא שב ואמר כי מעצמות המערב וישראל נמצאות על מסלול התמוטטות וציין כי הדרך היחידה לפתור את הסוגייה הפלסטינית היא "לכבד את זכויות של כל הפלסטינים, המוסלמים, הנוצרים והיהודים, אלה שבפנים ואלה שבשאר העולם".


נביה ברי וא-זהאר בטהרן (צילום: AFP)

 

לדברי הנשיא האיראני, "רק על הפלסטינים לקבוע את גורלם". עמדת המשטר בטהרן היא כי יש לאפשר את חזרת הפליטים ואז לערוך משאל עם שיביא, בדרך

 דמוקרטית, לקץ הרוב היהודי בישראל.

 

אחמדי-נג'אד, התייחס כם לוועידה שנערכה בשארם א-שייח ואמר כי "ההבדל בין שתי הוועידות הוא כמו ההבדל בין אדם לשטן". הוא הוסיף ש"מצד אחד ניצבת חזית טהורה, צודקת וטובה ומצד שני הם הקימו חזית מורדת".

 

לוועידה באו 80 משלחות מכל רחבי העולם, בין היתר משלחות פרלמנטריות ממצרים וסוריה וכמו כן נציגים של ארגוני הטרור בהם תומכת איראן. בנוסף הגיעו מדמשק מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי רמדאן עבדאללה שלח, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו-מרזוק ובכיר הארגון מחמוד א-זהאר, וכן פארוק קדומי מהפתח, מנהיג אש"ף בטוניס.

 

נטורי קרתא: תומכים באומץ לבכם מול הציונות השטנית

בוועידה בטהרן משתתפים גם נציגי החרדים האנטי-ציונים מנטורי קרתא, שנפגשו בשולי הוועידה עם נשיא איראן. אחד מהם, אהרון כהן מבריטניה, אמר לאחמדי-נג'אד בפגישה כי "תמיד נתמוך בעמדות האמיצות שלכם מול העמדות השטניות של הציונות".

 

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אבו-מרזוק, אמר בוועידה כי חמאס "רצה שהשיחות לאחדות לאומית יצליחו, אבל אחדות כזאת שתרצה את העם הפלסטיני, ולא הסכם שמתפשר על הזכויות". הוא הוסיף: "אנחנו מקבלים בברכה את התוכניות לשיקום עזה, אבל אם יוצב תנאי כלשהו נגד העקרונות של העם הפלסטיני - לא נסכים לו".

 

מוקדם יותר נאם בוועידה מנהיגה הרוחני של איראן, האייטולה עלי חמינאי, שתקף הבוקר את ממשלו של הנשיא אובמה ואמר כי הוא

ממשיך ב"דרך השגויה". חמינאי, הנחשב לבעל הסמכות העליונה באיראן, אמר כי "אפילו הנשיא החדש של אמריקה, שנבחר עם ססמאות של שינוי ממשל בוש, מגן על מדינת הטרור - בכך שהוא מדבר על התחייבות ללא תנאי לביטחון ישראל".

 

הוועידה בטהרן נערכת יומיים לאחר הוועידה העולמית במצרים שאספה 4.5 מיליארד דולר תרומות לשיקום עזה. מזכ"ל הוועידה הנוכחית, עלי-אכבר מוחתשמי-פור, מתח ביקורת חריפה על ההכינוס במצרים ואמר כי "אלה שהשתתפו בוועידה ההיא ואלה שביימו את מופע הבובות, נתנו אישור לזוועות שביצע המשטר הציוני בעזה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחמדי-נג'אד רוצה להקים חזית עולמית
צילום: AFP
נסראללה. יצא מהבונקר?
צילום: AFP
חמינאי: ישראל היא מדינת טרור
צילום: AFP
מומלצים