שתף קטע נבחר

שליט: שחררו את בני; אב שכול: לא תמורת רוצח

אביו של החייל החטוף לא מצפה שרה"מ יירד לאוהל המחאה מול מעונו הרשמי. הורים שכולים הפגינו לא הרחק משם: "העסקה תעודד עוד חטיפות", ושליט קרא להם: "אם הם יכולים להישיר מבט ולהגיד שאפשר להקריב חייל בשבי, אז שיגידו את זה"

זה מול זה: בסוף ימיה של הממשלה הנוכחית עלו הבוקר (יום א') לירושלים הוריו של גלעד שליט, ומנגד - הורים שכולים המתנגדים לשחרור אסירים פלסטינים תמורת החייל החטוף. נועם שליט קרא לממשלה לפעול לשחרור בנו, אך אמר כי אינו מצפה שראש הממשלה ייפגש עמם באוהל.

 

שליט, שאמר הבוקר ל-ynet כי "אנחנו נשב מול הבית שלו כדי שיראה אותנו כשהוא קם בבוקר", התייחס להפגנת ההורים השכולים ואמר: "אם הורים שכולים יכולים

להישיר מבט אלינו ולהגיד שאפשר להקריב חייל צה"ל בשבי ולהשאיר אותו לגורלו, אז שיגידו את זה! שיגידו את זה מול המשפחה ומול חיילי צה"ל".

 

"אני לא מצפה שראש הממשלה יירד אל האוהל. פחות חשובים לנו הדיבורים, המחוות וההצהרות, במיוחד אחרי כל-כך הרבה זמן והמעשים שטוענים שעושים. כנראה שזמן היה כבר מספיק. היו ימים, חודשים ושנים לסיים את הפרשה ונראה כי חלון הזדמנויות זה עד סיום הממשלה הנוכחית לא יחזור על עצמו. נישאר פה כמה שיידרש וכמה שצריך. או עד שראש הממשלה ייצא מכאן, או שגלעד יחזור. המוקדם מבין השניים", הוסיף שליט.

 

ההורים השכולים יקימו אוהל מחאה ליד מעון ראש הממשלה, מול האוהל למען שליט. עוד קודם לכן, הם הפגינו מול משרד ראש הממשלה, שם נערכה הישיבה השבועית. בין המפגינים יוסי מנדלביץ' ששכל את בנו יובל ז"ל בפיגוע בקו 37 בחיפה במרס 2003 ויוסי צור ששכל את בנו אסף ז"ל באותו פיגוע.

 

השניים אמרו ל-ynet: "אנו מתייצבים פה כאזרחים, שהזכות היחידה שלנו היא להגיד את דברנו נגד שחרור מחבלים רוצחים. אנו רואים בבהירות את המשמעות של שחרור סיטונאי, במיוחד כאשר אותם אנשים מצהירים על כוונתם לחזור ולשחוט יהודים".

 

שני ההורים השכולים קראו לשרי הממשלה שלא לאשר שחרור אסירים: "מקבלי ההחלטות צריכים להתנתק מסחיטה ולהתמקד ברציונל, שאומר שאותם מחבלים ימשיכו לרצוח. אני פונה לשרי הממשלה: 'שימו קו אדום, שימו מעצור בפני המצב הזה, שמדינה ריבונית תתכופף בפני ארגון טרור'. יש עוד דברים רבים שלא מוצו בטרם מגיעים לשלב של שחרור אסירים, החל ממהלך צבאי וכלה בהפסקת העברת מאות מיליוני שקלים לעזה".


יוסי מנדלביץ' מימין ויוסי צור משמאל (צילום: דודי וקנין) 

 

ההורים הביאו עימם מכתבים המיועדים לשרים, עם המסר לא לשחרר רוצחים. "בשל חומרת הדברים הפעם ביקשנו, ואנחנו עדיין מבקשים, שתשמעו את דברנו בפגישות אישיות איתכם. הרי הבטחנו זאת לילדנו הנרצחים שיעשה צדק עם הרוצחים, ויותר מכך, הבטחנו לילדנו החיים כי לא עוד, דמם לא יהיה הפקר. העסקה שאתם עומדים לבצע רק תעודד עוד חטיפות, תביא לגל טרור חדש של המשוחררים הטריים, תחזק את חמאס ותחליש את ישראל ומעמדה". נכתב במכתב.

 

לגבי הוריו של גלעד שליט, אמרו ההורים ששכלו את ילדיהם בפיגועים: "אנחנו מזדהים עם כאבו וכמובן רוצים בשחרור גלעד שליט".

 במהלך ההפגנה יצאה אל ההורים ורד סוויד, עוזרת ראש הממשלה, שדיברה איתם ולקחה מהם את המכתבים כדי להעבירם לשרים.

 

שליט ציין כי הוא מבין את כאבם של ההורים השכולים. "זה לא חדש, הם כבר הביעו את דעתם בעבר. אנחנו לא מתנצחים עם משפחות שכולות כי אנחנו מבינים את כאבן ושהן מדברות מתוך כאב. אין פה מישהו צודק, יש פה עניין של רגש מול הצלת חייל חי וכל אחד מביע את דעתו. זו דילמה לא פשוטה", אמר. לדברי שליט, גם משפחתו היא משפחה שכולה והוא עצמו שכל את אחיו התאום במלחמת יום כיפור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נועם שליט. לא מתנצחים
צילום: גיל יוחנן
הפגנת השכולים
צילום: דודי ועקנין
מומלצים