שתף קטע נבחר

מלך ירדן: לישראל אין תירוץ לעכב תהליך השלום

המלך עבדאללה נועד עם נשיא פורטוגל בליסבון והתייחס לדשדוש בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הוא קרא לארה"ב ולאיחוד האירופי להפעיל לחץ על הצדדים

מלך ירדן, עבדאללה השני, הזהיר היום (ב') כי המשא ומתן והתהליך להקמת ממשלה חדשה בישראל לא צריך לשמש "תירוץ" על מנת לעכב את שיחות השלום עם הרשות הפלסטינית. את הדברים אמר המלך בעקבות חתימת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, בו נקבע כי אביגדור ליברמן יכהן כשר החוץ.

 

מנהיג הממלכה ההאשמית ורעייתו רניה הגיעו היום לביקור רשמי בליסבון, שבמהלכו נועד המלך עם נשיא פורטוגל, אניבל סילבה. במהלך מסיבת עיתונאים בליסבון נשאל עבדאללה נשאל מה דעתו על העיכובים בתהליך השלום בישראל בגלל חילופי השלטון, והשיב: "אין כאן שום דבר חדש. זה לא תירוץ".


המערב צריך ללחוץ. עבדאללה והמלכה רניה בליסבון (צילום: AFP)

 

הוא הוסיף: "כולנו נדרשים לשתף פעולה - ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות ערב - כדי שאף אחד לא ישתמש בזה כתירוץ". הנשיא הפורטוגלי התערב אף הוא בנושא ואמר כי המערב "צריך להפעיל יותר לחץ כדי שתהליך השלום יתקדם במהירות".

 

גם במצרים מביטים בחשש על הנעשה בכנסת ישראל ועל הקמת ממשלה

חדשה בירושלים. שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, הביע דאגה מהקמתה של ממשלת "ימין קיצונית", לדבריו. "אנו עומדים מול גורם שלילי שעלול לפגוע בתהליך השלום".

 

אבו אל-רייט נמנע מהתייחסות ישירה לליברמן, אך אמר כי "אם חברי הממשלה העתידית יפעלו בהתאם להצהרותיהם בשנים האחרונות, אנו ניתקל בקשיים רציניים ובמצבים קיצוניים". בעקבות חתימת ההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, המליץ שר החוץ המצרי "לפעול בקשיחות נגד מי שמעוניין בהמשך ההתנחלויות ולהכשיל את רעיון שתי המדינות לשני עמים". הוא הסביר לעמיתיו: "עליכם לצעוק: עצרו! אחרת תהרסו את היסודות שנבנו והסכסוך יימשך עידנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין תירוץ. המלך
צילום: AFP
העולם הערבי מודאג. ליברמן
צילום: AFP
מומלצים