שתף קטע נבחר

קומברס חוקרת תשלומים בלתי חוקיים

החברה הודיעה על הקמת ועדת חקירה פנימית כדי לבדוק האם סוכני קומברס ביצעו עבירות פליליות. זאת בהמשך להודעתה אתמול של ענקית התוכנה על פיטורי 320 עובדים, מהם כמאה בישראל

את יום אתמול, 16 במרץ, יזכרו בקומברס עוד זמן רב: בתוך כמה שעות הודיעה החברה על פיטורי מאות עובדים ועל מחיקת 100 מיליון דולר, כשבמקביל נודע על בקשה לאישור תביעה יצוגית שהגישה עובדת לשעבר. ואולם מעל לכל אלה מרחפת פרשייה חמורה שעליה דיווחה קומברס לבורסה האמריקנית, ושבגינה תקים החברה ועדת בדיקה פנימית. 

 

הוועדה תבדוק חשד כי בשנים 2001–2007 בוצעו תשלומים בלתי חוקיים הקשורים לעבודה עם סוכנים ויועצים באזור מסוים בעולם, תוך הפרת חוקי המדינות באותו אזור, ובכלל זה הפרת חוקי ארצות הברית שבה מאוגדת החברה. נוסף על כך בודקת קומברס האם מדובר בבעיה נקודתית או שמא בתופעה רחבה יותר שזלגה לאזורים נוספים בעולם.

  

קומברס הדגישה כי למיטב ידיעתה, המעורבים בפרשה אינם מועסקים יותר בחברה, וכי היא יצרה קשר עם רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) ועם משרד המשפטים האמריקני כדי לעדכן אותם בדבר הבדיקה. עוד נאמר בדיווח לבורסה, אשר שוגר ממשרדי החברה במנהטן, כי הסכומים המעורבים שנקשרו לפרשה אינם מהותיים מבחינת היקף פעילותה העסקית של החברה. 

 

הון עתק לרואי החשבון  

כדי לפתור את בעיותיה החשבונאיות, שנמשכות מאז התפוצצות פרשת הבק-דייטינג לפני שלוש שנים, שילמה קומברס הון עתק לרואי החשבון מחברת דלויט (אשר מלווים אותה כבר 15 שנה). האנליסט דניאל מרון העריך לאחרונה כי קומברס השקיעה כ־200 מיליון דולר כדי לתקן את דו"חותיה הכספיים. אתמול הודתה החברה כי בשנה האחרונה לבדה הוציאה 70 מיליון דולר על תיקון הדו"חות. 

 

לצד זאת, חשפה קומברס כי נכון ל־31 בינואר 2009, היו ברשותה מזומנים בהיקף של 1.4 מיליארד, כאשר סכום זה כולל איגרות חוב מסוג ARS שערכן 100 מיליון דולר. בדיווח האחרון שהגישה החברה באוקטובר 2008, היא מסרה שיש ברשותה 1.5 מיליארד דולר במזומן, לרבות ARS בשווי 200 מיליון דולר.  

 

במילים אחרות, קומברס מחקה בחודשים האחרונים 100 מיליון דולר משווי האג"ח האמורות - שהיו חשופות למשבר הפיננסי. לבד זאת, מצבת המזומנים של החברה לא השתנתה מהותית. 

 

צל נוסף שעתיד להעיב על היקף המזומנים של חברת התוכנה הוא החוב שלה למחזיקי האג"ח להמרה שלה. החוב אמנם עומד לפירעון רק בשנת 2023, אולם לנושים ישנן כמה תחנות יציאה בדרך. הראשונה שבהן תחול בעוד כחודשיים, אז יוכלו מחזיקי האג"ח לדרוש פירעון בסכום של 420 מיליון דולר. 

 

מקומברס סירבו להגיב על הכתבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא ומנכ"ל קומברס טכנולוגיות, דאהן
מומלצים