שתף קטע נבחר

  • דעות ומאמרים
זירת הקניות

טרור יהודי מתחת לחלוני

פעם היו כאן נחלים; היום הם מתפקדים כתעלות ביוב וחומרים כימיים מסוכנים שכל רשות מקומית או מפעל שרק רוצה יכולים לזהם אותם כאוות נפשם. הגיע הזמן לשים סוף לזיהום של נחלי הירקון והאיילון; זה מסוכן לא פחות מרקטת קסאם

נסו לדמיין את עצמכם מתעוררים באמצע הלילה אחוזי בחילה וגועל מסיבה אחת פשוטה – כל מה שתושבי אור יהודה והסביבה הורידו באסלה בשבועות האחרונים זורם לכם מתחת לחלון והריח, אלוהים, הריח יכול להעיר מתים משנתם.

 

ככה זה כשאתה גר בסמוך לנחל הירקון (או כמעט כל נחל אחר במדינה) שבשנים האחרונות הפכו לתעלות שפכים בשל אוזלת יד / רשלנות / פשע (אל תמחקו את המיותר - הכל נכון) של מי שצריך להתמודד עם הביוב הזה בדרך קצת פחות פלילית.

 

טלפון בהול למשרד להגנת הסביבה באמצעותו ניסיתי להבין למה, מדוע ואיך אני ושכניי זוכים שוב למנת הזיהום השבועית, לימד אותי שאני הוא זה שגיליתי להם את דבר הזיהום. המוקדנית לא נשמעה נרגשת במיוחד – ככה זה כשהירקון הפך זה מכבר לאמצעי "נקז כפי יכולתך" של רשויות מקומיות ומפעלים, שבכוונה או לא מזרימים אליו ולנחל איילון את כל מה שאסור על פי חוק.

 

רק לפני מספר חודשים התעוררו תושבי רמת גן ותל אביב הגרים בסמוך לנחל למראה "פסטורלי" של כתמי סבון ודגים מתים על המים. החומרים הכימיים שזרמו לירקון הרגו אינספור דגים ומיני חיות אחרות, שבוודאי ייקח שנים להחזיר לנחל. אנחנו התושבים סבלנו קשות מצריבות בעיניים ומצחנת הדגים המתים.

 

אם חשבנו שזהו, הריח התפוגג והזיהום לא ישוב התבדינו. לפני כחודש וחצי נפרץ צינור ביוב ראשי באור יהודה והשפכים העירוניים, בתוספת שפכים ממשחטת עופות, זרמו לעבר נחל איילון משם לירקון והלאה אל הים הפתוח. גם ההשכמה המסריחה של הלילה האחרון מקורה שוב בסכר שנכנע וקרס באזור נחל איילון ומשם - המשך הזרימה כבר ידוע.

 

באמת עצוב לראות את הנחלים האלה נאבקים בשארית כוחותיהם ומימיהם בכל הזבל האנושי שמוזרם אליהם חדשות לבקרים, ולחשוב גם לאיזה נזק בריאותי אנו התושבים ובוודאי המתרחצים במי הביוב בים חשופים לאורך כל השנה.

 

אז אולי אין לזה משגר וזה לא מתפוצץ ברעש גדול, אבל הנזק הסביבתי והבריאותי אינו חמור פחות מפגיעת קסאם. על המדינה לנהוג באותם מזהמים כמו שהיא נוהגת בראשי ארגוני הטרור - פרט אולי לפיתרון של חיסול ממוקד. מאסר ממושך, קנס ותשלום פיצויים כדי לשקם את מה שנהרס אולי יוכלו לעצור את מה שהוא לא פחות מטרור יהודי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זיהום בנחל הירקון. ארכיון
צילום: דני צוקרמן
מומלצים