שתף קטע נבחר

ברק: לא מפחד מנתניהו, לא רודף אחרי כיסאות

בערב דרמטי שיקבע את גורל מפלגת העבודה ואת הרכב הממשלה הבאה, ניסה יו"ר המפלגה לשכנע את הצירים לתמוך בכניסה לקואליציה בראשות נתניהו. לאחר נאומים תקיפים של מתנגדיו ולקול קריאות בוז, אמר: "רוב אזרחי המדינה רוצים לראות אותנו בממשלה עם הימין"

יושב ראש העבודה, אהוד ברק, עלה הערב (יום ג') על במת הנואמים בוועידה המפלגתית כדי לשכנע את 1,476 הצירים לתמוך בכניסה לממשלה בראשות הליכוד. "אני לא מפחד מבנימין נתניהו, לא אהיה עלה תאנה של אף אחד ולא סרח עודף", קרא ברק מעל הדוכן. "נהיה משקל נגד לימין בממשלת ימין". לאחר נאומו נפתחו הקלפיות ונסגרו ב-19:15 - ולאחר ספירת הקולות, יתברר לאן פני המפלגה.

 

רגע האמת של העבודה:

 

ברק אמר: "רוב אזרחי המדינה רוצים לראות אותנו בממשלה עם הימין, וכך גם רוב מוחלט של בוחרי המפלגה. אחדות זה מה שדרוש עכשיו למדינה, אתם יכולים לצעוק אופוזיציה כמה שאתם רוצים. נגמר זמן הדיבורים, הגיע זמן המעשים. מי שחושב שיותר נכון לבנות את העבודה כגלגל חמישי באופוזיציה - לא מבין על מה הוא מדבר".  

 

יו"ר המפלגה, שהתקבל גם בקריאות בוז ובשריקות, אמר כי "הוא לא רודף אחרי שום כיסא" - ובקהל נשמעו גם צחוקים. "הייתי כבר ראש ממשלה, שר ביטחון, ושר פנים ושר חוץ וכמעט בכל המשרדים האחרים.

 הייתי רמטכ"ל ואלוף פיקוד. לא חסר לי שום כסא. מי שחושב שאני עסוק בהישרדות אישית, שיקשיב לקיטונות הרותחין שאנחנו סופגים ויבין את המחיר שמשלמים כשלא בוחרים בסיסמאות אופנתיות אלא הולכים נגד הזרם למה שבאמת נכון למדינה.

 

"ממשלת ימין צרה לא מתאימה לישראל. שמחון ועיני הביאו הישגים יוצאי דופן. אני לא רוצה לדבר על הביטחון, אבל את תוצאות השגיאות בביטחון אנחנו משלמים. אנחנו דורשים להשתתף בכל דבר - נהיה מעורבים בתהליך המדיני האזורי עם כל השכנים - גם עם הפלסטינים. אין לנו מדינה ספייר, יצחק רבין כבר אמר את זה, וזה נשאר נכון".

 

יושב ראש המפלגה אמר כי בעיניו מנהיגות נמדדת גם ביכולת ללכת נגד הזרם, ולכן - למרות קריאות הנגד מתוך המפלגה - ימשיך להוביל את העבודה לאן שלדעתו ישראל דורשת. ברק הצהיר כי בכוונתו להישאר במפלגה עד 2018 - בגיל שאריאל שרון הקים את קדימה, וגם ב-2026 - בגיל שפרס התמודד בפעם האחרונה על ראשות העבודה.

 

ועידה באווירה טעונה

כמעט בדקה ה-90, במה שכונה על-ידי אנשיו "הישג חסר תקדים", ועל-ידי מתנגדיו "שבירה מוחלטת של כללי המשחק" - חתם אהוד ברק בראשי תיבות על הסכם קואליציוני (לחצו כאן למסמך) עם ראש הממשלה המיועד, אותו הציג בפני הצירים בוועידה שנערכה באווירה קשה וטעונה. הנואמים, שביקשו לשכנע את הנוכחים, דיברו בלהט רב על "החלטה דרמטית" וכל דובר גייס את מיטב יכולותיו הרטוריות כדי להטות את מאזן הדעות לטובתו.


ועידת המפלגה (צילום: דודו אזולאי)

 

הדוברת הנמרצת של מחנה המתנגדים, שלי יחימוביץ', קראה: "רדיפת הכסאות הזו עולה לנו ביוקר, עולה לנו בבושה ובקלון. בבחירות הבאות כבר לא יהיו לנו מנדטים. בחרו בחיים על פני מוות. אם נכנס לממשלה הזו אנחנו נהיה כסרח עודף. זו הממשלה של ביבי, של ליברמן, של ש"ס, עם קווי היסוד של המפלגות האלה, ולא עם קוו היסוד שלנו".

 

אופיר פינס הזכיר את "רבין, גולדה ושרת שמתהפכים היום בקברם", ואמר כי למפלגת העבודה ניתנה הזדמנות להמשיך את דרכם.

בהמשך נאומו פנה לברק: "לא קיבלת מנדט להשליך העבודה לפח הזבל של ההיסטוריה".

 

השר יצחק (בוז'י) הרצוג ספג קריאות בוז עם עלייתו לנאום, לאחר שהצהיר כי הוא בעד כניסה לממשלה: "אני סבור שלמפלגת העבודה יש משהו נוסף בדי.אן.איי. שלה שנקרא אחריות לאומית עודפת. כל אזרח שנמצא כאן, יודע בדיוק איפה נמצאת המדינה. כאשר אנחנו מקבלים שותפות גדולה בשלטון, ברמה שלא האמנתי שנקבל, הצבעתי בעד".

 

את הנאום הארוך ביותר נשא יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שדיבר בלהט רב. "לצערי אם לא יעשו מעשה חריג של שילוב כוחות - מעל מאה אלף מפוטרים צפויים בחודשים הקרובים. האזרחים האלה צריכים אתכם בשעה הקשה הזו, אתם מפלגה סוציאל-דמוקרטית - זה התפקיד שלכם". אמר עיני וביקש לתמוך בכניסה לקואליציה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק. ממשלת ימין צרה לא מתאימה
צילום: דודו אזולאי
יחימוביץ'. רדיפת כיסאות
צילום: דודו אזולאי
עיני. תפקיד המפלגה
צילום: דודו אזולאי
מומלצים