שתף קטע נבחר

בנק ישראל יגדיל את היקף רכישות האג"ח

הבנק ירכוש אגרות חוב ממשלתיות בסכום של כ-200 מיליון שקלים בממוצע ליום. כמו כן, ימשיך הבנק בתכניתו להגדיל את יתרות המט"ח בקצב של כ-100 מיליון דולר בממוצע ליום

החל ממחר, בנק ישראל ירחיב את הפעילות שלו וירכוש כ-200 מיליון שקלים אג"ח ממשלתי בממוצע ליום. הרכישות תתבצענה באג"ח ממשלתיות נומינליות. ובאג"ח ממשלתיות צמודות מדד.

 

הבנק מתכוון לרכוש בין 15 ל-20 מיליארדי שקלים במסגרת תוכנית זו. הסכומים שהבנק ירכוש מידי יום בסדרות השונות יקבעו בהתאם לתנאי השוק. מטרת הפעילות הינה יצירת תנאים שיתמכו בהקלת תנאי האשראי במשק.

 

כזכור, החל מ-17 בפברואר 2009, במסגרת פעילות בשוק הפתוח, רוכש בנק ישראל בשוק המשני אג"ח ממשלתיות, מסוגים שונים ולתקופות שונות לפדיון.

 

בבנק ישראל מעריכים כי פעילות זו תגביר את השפעת המדיניות המוניטרית של הבנק ואיתנות המשק מפני ההשלכות השליליות של המשבר הכלכלי העולמי על המשק הישראלי. מידי חודש יימסר באתר בנק ישראל דיווח על הסכום הכולל של פעילות זו בחודש הקודם יחד עם ההודעה החודשית על היקף הנפקות המק"מ. בנק ישראל יבחן מעת לעת את דרכי הפעולה בכלי זה ויתאים אותן לפי הצורך.

 

בנק ישראל מודיע כי על רקע המצב הכלכלי בעולם וכחלק ממדיניותו הכוללת, הוא ימשיך לרכוש 100 מיליון דולר ליום בממוצע בשוק המט"ח בישראל. זאת, במסגרת התכנית להגדלת יתרות מט"ח. הבנק ימשיך לבחון תכנית זו מעת לעת, תוך התחשבות בתנאי השוק ובמצב הכלכלי בארץ ובעולם. על כל שינוי בתוכנית יודיע הבנק לציבור.

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי המשרד היה מיודע מראש על הצעדים עליהם הכריז הנגיד. במשרד סבורים, כי מדובר במהלך חיובי, שביכולתו לתרום להקלה על מחנק האשראי במשק.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר
צילום: דודי ועקנין
מומלצים