שתף קטע נבחר

התסכול בעבודה: בקדימה "קורצים" לפורשים

חברים במפלגת העבודה זועמים על התנהלות ראשיה ומסבירים מדוע אבד אמונם - "נמאס מהצביעות ומהשקר". מי שמנצל את המצב הוא יו"ר סיעת קדימה, שהתחיל לקיים מגעים עם קבוצות במפלגת השמאל, בניסיון להעביר אותם למפלגתו

החלטת ועידת מפלגת העבודה להצטרף לממשלה עוררה כעס וזעם בקרב רבים מחברי המפלגה. בימים האחרונים ביקשו עשרות רבות ממתפקדיה לבטל את חברותם, במחאה על החבירה לממשלת הימין. גורמים בכירים בסיעה, המתנגדים להצטרפות לקואליציה, הביעו חשש כי המגמה הזו תימשך בימים הקרובים.

 

מי שלא מפספס רגע ומנסה לנצל את המרמור הפנימי בעבודה, הם אנשי קדימה. יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, אמר ל-ynet כי התחיל במגעים עם קבוצות של צעירים בעבודה וכן עם קבוצות נוספות, בניסיון להעביר אותם לקדימה. חסון אמר כי "לפי שעה אין עדיין שורה תחתונה למגעים, אולם המאמצים יימשכו".

 

מקורביה של יו"ר קדימה, ציפי לבני, העריכו כי כניסתה של העבודה לקואליציה תאפשר לקדימה למשוך אליה את חברי מפלגת העבודה ואף מצביעים של המפלגה. בקדימה אומרים כי אם תיווצר קבוצה של כמה מאות חברים שירצו לערוק למפלגה השכנה, ייתכן שאף ייערך כנס קבלת פנים עבורם - שמטרתו לאותת כי המפלגה המייצגת כיום את המרכז-שמאל היא קדימה ולא העבודה.


ועידת מפלגת העבודה. "איבדה את דרכה" (צילום ארכיון: דודו אזולאי) 

 

בתוך כך, לא כל בכירי קדימה מרוצים עדיין מהליכתה של המפלגה לאופוזיציה. בכירים במפלגה אמרו ל-ynet כי "נכון היה לפעול אחרת ולעשות את כל המאמצים האפשריים כדי להצטרף לממשלה". עם זאת, הבכירים הבהירו כי בכוונתם לתת גיבוי מלא ללבני ולמנהיגותה.

 

"מאידיאולוגיה לכסאולוגיה"

בעבודה עדיין נשמעת ביקורת נוקבת על התנהלות ראשיה. שמעון טריקי, חבר קיבוץ שדה בוקר ומוותיקי מרכז העבודה, שלח מכתב למזכ"ל המפלגה, איתן כבל, בו הודיע על הפסקת חברותו בה.

 

"אבי היה פעיל תנועתי עוד במרוקו, מעפיל ופלמ"חניק וציר במפלגה כל חייו. ביתנו היה מוקד פעילות, עשייה ועלייה לרגל של מנהיגי המפלגה", כתב. "זה היה הבית בו גדלתי וחונכתי על תורתה ודרכה של המפלגה שהיא היום מפלגת 'העבודה'.

 

"לאחר שהמפלגה איבדה את דרכה, שהשתנתה מאידיאולוגיה לכסאולוגיה טהורה, גם כאשר ניתנה לה הזדמנות פז להציל כבודה, להתעשת ולבנות הבית מחדש, אין לי אמון בה. על כן מתכבד אני להחזיר את כרטיס חבר המפלגה".

 

חברת מרכז העבודה, ז'קלין סויסה מתל אביב סיפרה ל-ynet כי

"באתי מבית ימני חזק ופעיל, אבל הגעתי למפלגת העבודה כשפרץ עמד בראשה, משום שהאמנתי שיש לה דרך והתאכזבתי מנתניהו. הבאתי קבוצה גדולה מאוד, כי לא האמנתי שאנשים יחזירו אותנו לביבי בדרך עוקפת. אחרי ההצבעה נכנסתי לדיכאון".

 

לדבריה, ההצבעה לא הייתה נקייה מדילים. "הגעתי להצבעה וראיתי את השיחות מאחורי הקלעים של אלו שהצביעו 'בעד' ומה הבטיחו להם. התחשק לי להקיאף אז אמרתי שאני הולכת, מתפטרת - ובחיים שלי אני לא מצביעה יותר לאף מפלגה. התייאשתי".

 

אסף פרץ מתל אביב, החליט גם הוא לעזוב את מרכז העבודה: "נמאס מהצביעות, מהשקר ומהמשיכה בחוטים של עסקנים שכל קשר בינם לאידיאולוגיה אפסי. מהעובדה שכבר שנים לא צמחה מנהיגות אלטרנטיבית ראויה. ההצבעה הייתה הקש ששבר את גב הגמל".


פורסם לראשונה 26/03/2009 23:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ חסון. "המאמצים יימשכו"
צילום: גיל יוחנן
טריקי. "אין לי אמון במפלגה"
ועידת העבודה. פעילים מתוסכלים
צילום: AP
מומלצים