שתף קטע נבחר

היום: נתניהו יעדכן את שרי הליכוד בארבע עיניים

בזה אחר זה יגיעו בכירי הליכוד ללשכתו של נתניהו בכנסת ויתבשרו על אודות התיק שיקבלו בממשלה הבאה. ראש הממשלה המיועד שומר את הקלפים קרוב לחזה וההתייעצויות נמשכו כל יום האתמול. בעבודה כבר הושלם השיבוץ

שעות אחרונות של מתח וציפייה בליכוד. ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, יזמן בשעות אחר הצהריים (יום ב') את בכירי המפלגה לשיחות אישיות בלשכתו שבאגף החדש בכנסת, בהן יודיע לכל אחד מהו המשרד שיקבל תחת אחריותו כשר בממשלתו. מקורבי נתניהו אומרים כי מספר השרים בממשלה לא יהיה קטן ממספר השרים בממשלת אריק שרון וההערכה כי 12 תיקים יחולקו לליכוד ובסך הכל יכהנו כ-30 שרים בממשלה.

 

זה שיוצא וזה שבא - דיווחים אחרונים:

 

העידן הפוליטי החדש יתחיל מעט לאחר בחירתו הצפויה של ח"כ ראובן ריבלין ליו"ר הכנסת. אז, יודיע נתניהו לבכירים בארבע עיניים איזה תפקיד ימלאו בממשלה הבאה, שתושבע ביום שלישי אחר הצהריים. כל יום האתמול נתניהו המשיך בהתייעצות עם הקרובים לו, בראשם נתן אשל, על מנת לסכם את חלוקת התיקים.

 

נתניהו שומר את הקלפים קרוב לחזה, ומקורביו התקשו לומר מה יהיו שיבוצי השרים הסופיים. "זה מייסר מאוד", אמר ל-ynet בכיר בליכוד הצפוי להתמנות לשר.

"זה תהליך לא פשוט, וההמתנה הזו פשוט לא נעימה". במהלך סוף השבוע ישב נתניהו על רשימת השרים העתידיים, וניסה לשבץ אותם במשרדיהם. לפי שעה, המינויים ה"בטוחים" הם של שר המשפטים ושל שר החינוך. לתפקידים אלה ימונו, בהתאמה, פרופ' יעקב נאמן וח"כ גדעון סער, שניהל בחודש האחרון את המו"מ הקואליציוני עם הסיעות השונות.

 

אתמול התרבו השמועות שנפוצו אודות המינויים העתידיים. כך למשל מסרו בכירים בליכוד כי ישראל כץ צפוי להתמנות לשר התחבורה, גלעד ארדן לשר להגנת הסביבה, משה כחלון לשר התקשורת (עדיין לא ברור אם התיק יפוצל לשניים או לא), ולימור לבנת לשרת התרבות והספורט. כמו כן, נמסר כי משה יעלון ימונה לשר לאיומים אסטרטגיים, וכי בני בגין ודן מרידור יכהנו כשרים במשרד ראש הממשלה, עם סמכויות שונות.

 

מה יהיה ההרכב במשרד האוצר?

אולם רשימת המצפים עוד ארוכה מזו: יולי אדלשטיין, יובל שטייניץ, סילבן שלום, יוסי פלד ומיקי איתן - כולם רוצים בתפקידים בממשלה הבאה. עם זאת, רשימת התיקים ה"יוקרתיים" קצרה, ובראשם עומד תיק האוצר. עדיין לא ברור אם נתניהו ישמור תיק זה באמתחתו וימנה תחתיו שר במשרד. שמו של שטייניץ הוזכר כמי שעשוי למנות את התפקיד. בליכוד דיברו על כך כי בסוף השבוע הסכים מרידור למלא את התפקיד, אולם אז הביע שטייניץ, שמעוניין למלא תפקיד במשרד עצמאי והנחשב מקורב למשפחת נתניהו, את הסכמתו למלא את התפקיד.

 

תפקידים נוספים שאיושם לוט בערפל הם ממלא מקום ראש הממשלה, המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, והשר המקשר לכנסת. עדיין לא ברור אם נתניהו "ימציא" תיקים נוספים, על מנת לנסות ולמלא בתוכן את תפקידיהם של שרים שלא יזכו בתיקים משמעותיים. מדובר, בין היתר, בשר לשלום כלכלי.

 

גם על תפקיד יושב ראש סיעת הליכוד מתנהל מאבק, והוא צפוי להיות מוכרע הבוקר בישיבת הסיעה.

מועמדו של נתניהו הוא, ככל הנראה, ח"כ זאב אלקין, אולם גם יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, אופיר אקוניס, מעוניין בתפקיד. גם ח"כ דני דנון, מקורבו של סילבן שלום, הביע נכונות להתמודד על התפקיד. לפי שעה, ההערכה היא כי אלקין יזכה בתפקיד, אולם לנוכח המתיחות בליכוד, יתכן כי חלק מחברי הכנסת יצביעו "הצבעת מחאה" נגד נתניהו ומועמדו. 

 

השותפה השלישית בגודלה בממשלת נתניהו העתידית השלימה את חלוקת התיקים, כשיו"ר העבודה, אהוד ברק, הכריע בשאלת איוש המשרדים שיועברו לאחריות אנשי המפלגה. שר הביטחון יהיה אהוד ברק; שר התעשייה המסחר והתעסוקה - בנימין (פואד) בן-אליעזר; שר החקלאות - שלום שמחון; שר הרווחה והשירותיים החברתיים - יצחק (בוז'י) הרצוג; שר לענייני מיעוטים וחבר בקבינט החברתי-כלכלי - אבישי ברוורמן; סגן שר הביטחון - מתן וילנאי; סגנית שר במשרד התמ"ת - אורית נוקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. פגישות גורליות
צילום: AP
מומלצים