שתף קטע נבחר

מוצא מצה

אחרי חצי שעה של הגדה הילדים כבר מתחילים לחפש את עצמם, אז למה לא לתת להם לחפש את אליהו הנביא, האפיקומן, ודמויות נוספות? רינת גלבוע, אחייניתו של ג'קי מהסיפור השבועי לילד, איירה הגדה עם הפתעות שמסתתרות בציורים

הכל נשאר במשפחה: אחייניתו של המאייר ג'קי, המוכר מסדרת האיורים הבלתי-נלאת "הציור השבועי לילד", הוציאה לקראת פסח הגדה חדשה מלאה באיורים צבעוניים ועמוסים. בהשראת דודהּ, שתלה רינת גלבוע בכל עמוד בהגדה ציורים נסתרים, שהילדים יכולים להשתעשע במציאתם.

 


ילדים יקרים, התוכלו למצוא את האפיקומן? (איור: רינת גלבוע)

 

"לילדים רבים, הקריאה של ההגדה ארוכה ומעייפת", אומרת גלבוע. "ההגדה החדשה, שנקראת 'גדי בעקבות ההגדה', היא למעשה הגדה רגילה שהאיורים וה'משימות' בה הופכים את סיפור יציאת מצרים לחוויה ייחודית. הילד עוקב אחרי גדי, גיבור על-תקופתי שעובר את מסע ההגדה כולו, ומחפש בדפים גם דמויות וחפצים נוספים הקשורים לחג".

 

בתחתית כל עמוד בהגדה מופיעה זכוכית מגדלת עם רשימת המסתתרים: גדי, האפיקומן, אליהו הנביא וסודות נוספים שמשתנים מעמוד לעמוד. למי שמתקשה, יש גם תשובות לקראת סוף ההגדה.


וכאן, היכן האפיקומן והיכן אליהו הנביא? (איור: רינת גלבוע)

 

גלבוע, שמאיירת באופן קבוע לג'רוזלם פוסט ולמקור ראשון, מודה כי דודה השפיע עליה רבות בחייה האומנותיים: "מאז שאני ילדה,

אני זוכרת את ההערצה המשפחתית סביבו. ברור שההגדה הזו מזכירה את הרעיון של 'הציור השבועי לילד' שלו".

 

כשג'קי (יהושע ג'קסון) עצמו עיין בהגדה של אחייניתו, הוא התפעל. "זו הגדה יפהפייה", אמר. "העבודה של רינת שובת לב וניתן לראות כי שיש לה דמיון בלתי רגיל ואורנמנטיקה נהדרת. אחד הדברים היפים בעבודתה הוא השילוב הצבעוני המרהיב, שהוא ממש מלאכת מחשבת.

  

"אני חושב שילדים ייהנו מאד מההגדה הזו בליל הסדר, והחיפוש אחר הנעלמים יעניק להם להם ערך מוסף לערב. ההשקעה כאן מורגשת".  

 

  • ההגדה בהוצאת "ספריית בית אל"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גדי בעקבות ההגדה
עטיפת הספר
מומלצים