שתף קטע נבחר

סובארו מציגה לגאסי חדשה

יצרנית הרכב היפנית הקטנה, תציג בשבוע הבא בניו-יורק את הלגאסי החדשה, גרסה מודרנית למשפחתית הגדולה שמשווקת תחת שם זה במשך 20 שנה. בינתיים רק במפרט אמריקני

סובארו פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על הלגאסי החדשה, דור חמישי למשפחתית הגדולה שיצאה לדרך בשנת 1989. הדגם החדש יהיה גדול מקודמו, שנחשב לאחד הקטנים והצפופים בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. אגב, אם תהיתם - הנוסחה נותרה דומה: מנועי בוקסר והנעה כפולה.

 

הלגאסי החדשה נשענת על עיצוב הדור הקודם, אך מציעה הפעם קווים חדים יותר. אחד מפרטי העיצוב הבולטים ביותר במכונית החדשה, מלבד יחידות התאורה הגדולות, הוא בתי הגלגלים - שיהיו הפעם גדולים במיוחד. עיצוב הלגאסי מזכיר מאד את מכונית התצוגה שנחשפה בדטרויט בינואר השנה. הדגם שנחשף בתמונות, במפרט אמריקני, צפוי להיות דומה מאד לגרסה שנקבל בישראל בראשית 2010 - לאחר שתוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.


 

הלגאסי החדשה גדולה מקודמתה בכל ממד. אורכה 473.5 ס"מ (3.5 יותר מהגרסה האמריקנית היוצאת), רוחבה 182 ס"מ - תשעה יותר מבעבר, וגובהה צמח בשמונה ס"מ ל-150.5. גם בסיס הגלגלים זינק באופן משמעותי - בשמונה ס"מ ל-275 - עדות למרחק הרב שהיה בין הדגם הקודם לבין המתחרות העיקריות בקטגוריה. מרווח הפנים, שנתון בסיס הגלגלים הוא המייצג העיקרי שלו, היה באופן מסורתי נקודת תורפה בלגאסי. הדגם האירופי צפוי להיות קצר במעט באורך הכללי מהדגם האמריקני, בגלל פגוש אחורי שונה.


 

בסובארו מספרים עוד כי הדגם החדש זוכה לתת-שלדה, שתפריד בין המנוע לבין השלדה העיקרית בכדי להפחית רעידות. היצע המנועים לא השתנה דרמטית, ויכלול בארה"ב גרסאות 2.5 ליטר עם 170 כ"ס ותיבת הילוכים וידנית או אוטומטית-רציפה, 2.5 טורבו עם 265 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, ו-3.6 ליטר עם 256 כ"ס בגרסה הבכירה. מנוע ה-3.6 ליטר מגיע מה-B9 טריבקה, ומחליף את יחידת ה-3.0 ליטר שהוצעה עד עתה. הוא ישודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית בלבד.


 

בגרסה האירופית צפויה הלגאסי להמשיך ולהציע מנועי 2.0 ליטר - בנזין ודיזל - עם 150 כ"ס. גרסת הבנזין, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית, היא הגרסה העיקרית בשוק הישראלי. עדיין לא ידוע אם היא עברה שינויים כלשהם בדור החדש. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תא הנוסעים בדגם החדש. מרווח יותר?
מכונית התצוגה מדטרויט. דימיון רב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים