שתף קטע נבחר

ג'נרל מוטורס נערכת לפשיטת רגל

רגע לאחר שנכנס לתפקיד מנכ"ל קונצרן הרכב הגדול ביותר באמריקה, אומר פריץ הנדרסון כי פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס - בגלל וכפתרון למשבר - היא אפשרות "מתקבלת על הדעת". במילים אחרות - נראה שהיא בלתי נמנעת

פשיטת רגל אינה בלתי נמנעת עבור ג'נרל מוטורס, כך אמר מנכ"ל הקונצרן החדש, הנמצא תחת לחץ הבית הלבן להשיג ויתורים נוספים מצד בעלי אגרות חוב וועדי העובדים. פריץ הנדרסון מונה לתפקיד המנכ"ל לפני שבוע, לאחר שצוות המשימה המיוחד לנושא רכב של הבית הלבן, דחה את תוכניות היציאה מהמשבר שהגישו ג'נרל מוטורס וקרייזלר. היצרניות התבקשו להגיש תוכניות אחרות, ומנכ"ל GM, ריק וואגוניר, אולץ להתפטר.

 

תעשיית הרכב האמריקנית, הכוללת מלבד היצרניות הגדולות גם שלל ספקי משנה וסוכני מכירה, קיצצה בשנה האחרונה קרוב ל-400,000 משרות, והפסידה מיליארדי דולרים. ג'נרל מוטורס זכתה לסיוע ממשלתי בגובה 13.4 מיליארד דולר, ומבקשת 16 מיליארד נוספים. גם קרייזלר מבקשת חבילת סיוע שנייה, לאחר שכבר קיבלה ארבעה מיליארד דולר מכספי הציבור.


ג'נרל מוטורס לא שוללת פשיטת רגל

 

הנדרסון נשאל אתמול (א') בתוכנית "פגוש את העיתונות" האמריקנית, אם פשיטת רגל הינה בלתי נמנעת. תשובתו הייתה "לא". הוא אמר כי בכוונתו לעמוד בדרישות הממשל לקיצוצים דרמטיים יותר, זאת במסגרת 60 הימים שניתנו ל-GM להגיש תוכנית מתוקנת.

 

"אנחנו מתכוונים לעמוד במשימה. ההעדפה שלנו היא לעשות את זה מחוץ להליך פשיטת רגל", אמר הנדרסון, "אם לא ניתן לעשות זאת מחוץ להליך פשיטת רגל, זה ייעשה בתוכו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל GM החדש, פריץ הנדרסון. לא שולל פשיטת רגל
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים