שתף קטע נבחר

מבזק שבועי: חדשות טובות

כדי לתת במה להפצת בשורות חיוביות, יפורסם מדי יום שלישי מבזק חדשות טובות ואקטואליות. חדשות שיגיעו מאיתנו, ולא פחות חשוב - כאלו שתמסרו לנו אתם (כמו שכבר נאמר - "פעמיים כי טוב"). והפעם: באים מאהבה, נותנים לשמש יד וגם מייצאים לחו"ל בחינם. כנסו כנסו, כי קורים כאן דברים טובים

כסף קטן

עמותת "עיגול לטובה" – round up (איך לא חשבנו על זה קודם?) יזמה (בשיתוף "לאומי קארד") וחנכה לא מזמן שירות חדש עם פוטנציאל תרומות שמוערך בכ-18 מיליון שקל בשנה, ויהווה פיילוט עולמי. בזכות השירות יוכלו לקוחות לעגל מעלה את סכום הקנייה באשראי ולתרום את ההפרש לעמותה שיבחרו. עדיף ממסטיק.

 

על גגות תל אביב

החברה לפיתוח כלכלי של תל אביב הודיעה על הפעלת מספר פיילוטים של אנרגיה ירוקה ומתחדשת. במסגרת זו ייפרסו תאים פוטו-וולטאים על גגות בתי ספר בעיר במטרה לייצר באמצעותם חשמל סולארי. פיילוט נוסף שמתוכנן יעסוק בייצור אנרגיית רוח. תחנת הניסוי הראשונה: קריית עתידים. אנרגיות טובות ב-2009.

ובאותו נושא, אל גור בישר על יציאת ספרו החדש (נובמבר) בנושא איכות הסביבה, "הבחירה שלנו" (our choice). זהו המשך לרב המכר שהוציא ב-2006 "אמת מטרידה" שעסק גם הוא בהתחממות הגלובלית. הספר יציע תוכניות להתמודדות עם משבר האקלים תוך יצירת מקומות עבודה ועידוד הצמיחה הכלכלית (לא יזיק). אה, ועוד משהו: כל ההכנסות ממכירתו ייתרמו לעמותת "ברית להגנה על האקלים" והוא יודפס על גבי נייר ממוחזר. על זה נאמר - לא רק מילים.

 

גם פול (מקרטני) בעד מזרח תיכון חדש

סר פול מקרטני הצטרף לתנועת OneVoice הבינלאומית שמטרתה להציף קולות מתונים משני צדי המתרס: ישראל והרשות הפלסטינית. בתנועה חברים סלבס נוספים וביניהם נטלי פורטמן, דני דה ויטו, ג'ייסון אלכסנדר (נו, ג'ורג קסטנזה) ומוחמד עלי. מרקטני רציני בעניין, ולראיה סיכת התנועה שלא משה מדש מעיליו.

 

מה בא לך לאכול, עליזה או חנה?

חוקרי המכון הוולקני שבמשרד החקלאות עובדים ללא הרף על יצירת זנים חדשים, מושבחים ובריאים, כמו לדוגמא הפלמינגו, פומלה אדומה: הכלאה של פומלה עם שמוטי וקלמנטינה שבה הליקופן שבה, פיגמנט אדום הנחשב כבעל סגולות בריאותיות למניעת סרטן. עוד בסל: פומלה לבנה מתוקה במיוחד (חנה, בשבילכם), אשכולית ורודה (עינת) ואשכולית מתוקה (עליזה). ואם חשבנו שראינו הכול – צוותי האגרונומים עמלים בנוסף על הפיכת פירות ההדר לקלים לקילוף. לא עוד חתיכות תפוז בציפורניים. לבריאות.

 

יצואקספרס

מכון היצוא יצא ביוזמה שמטרתה לסייע ליצואנים קטנים מהפריפריה להיחשף ברמה בינלאומית ולהגדיל את מכירות תוצרתם, באמצעות חנויות וירטואליות באתרים המסחריים המובילים. היצואנים קיבלו גם צ'ופר ממריץ: חצי שנה ראשונה ללא תשלום. בהצלחה.

 

אפרופו, נעים לדעת שמכון היצוא הצהיר לא מזמן על צמיחת התעשייה הישראלית במהלך 2008 בשיעור של 1.2%, צמיחה שבולטת במיוחד נוכח הירידות החדשות של חלק ניכר ממדינות העולם ואל מול הנסיגה בתוצר התעשייתי הכולל של המדינות המפותחות (OECD).

 


                                        

                                    המלצות השבוע

  • באים (והולכים) מאהבה

אם טרם שמעתם על WalkAboutLove, פרויקט ההליכה הבינלאומי המדליק שקורה ממש כאן בשביל חוצה ישראל, זה הזמן: אנשים מהארץ ומרחבי הגלובוס צועדים מתחילת מרץ לאורך השביל מדרום עד צפון, עם אתנחתות לפסטיבלים ואירועים שונים שעיקרם קירוב לבבות, איכות הסביבה ותרומה לקהילה.

עוד לא מאוחר להצטרף, ואפשר לתת רק קפיצה קצרה, הכול לפי הלו"ז והאילוצים הפרטיים. ממש כרגע נמצאים ההולכים בדרכם לבית גוברין ומחר (ד') ייחגג ליל הסדר בצוותא בנס הרים. עדכונים חמים מהשטח – באתר.

3 חודשים של מסע, 940 קילומטרים של הליכה בנופי טבע מדהימים ומשתנים. ממש מתחת באף. את הדרכון משאירים בבית.

 


חזון הקישון

והנה יוזמה אקולוגית מבורכת של צעירי מפרץ חיפה והסביבה, בתמיכת הקואליציה לבריאות הציבור: ה-GreenCT העיר הירוקה - הפנינג סביבתי ענק שיתקיים במהלך חול המועד בפארק הקישון ומעגן הדיג והשיט "שביט" שבמפרץ חיפה. תכלית הפרויקט, הראשון מסוגו, היא להגביר את המודעות הסביבתית במטרה להביא

לשינוי סביבתי מקומי.

מה יהיה שם? פאנלים מקצועיים, יריד מוצרים, פעילויות והופעות. לא, זו אינה טעות, הפארק צמוד לקישון. מעקמים את האף? לא סתם נבחר לאירוע החגיגי הלוקיישן הידוע שנים כאחד המקומות המזוהמים ביותר בארץ. האזור מצוי בתהליך שיקום ארוך ומשמש מופת ודוגמה לשינוי שאנחנו, בני האדם, יכולים לחולל בטבע, לחיוב ולשלילה. האירוע מתקיים רק הודות לאכפתיות המארגנים והמשתתפים – כולם מתנדבים. הכניסה חופשית. למי שרוצה להצביע ירוק ברגליים.

פרטים נוספים באתר.

 

  • אקוספרה I - פסטיבל ירוק לאמנות וסביבה

מי שחשקה נפשו להרוג שתי ציפורים: איכות הסביבה ואמנות, מוזמן לכפר האמנים עין הוד לפסטיבל אקולוגי לכל המשפחה בנושאי סביבה וקיימות. בפסטיבל תצגנה תחנות הדרכה בנושא שמירה על הסביבה ויתקיימו פעילויות לכל המשפחה, סדנאות יצירה, הצגות לילדים, הקרנת סרטים, הפעלות ועוד. במקום תוצג התערוכה "על המקום" לאמנות עכשווית, העוסקת ביחסים בין האדם לסביבה הטבעית והאנושית. הפסטיבל הוא יוזמה של תושבי המקום, אליהם חברו החברה להגנת הטבע וארגוני סביבה נוספים, כשהמטרה המרכזית היא להגביר את מודעות הציבור לרעיון הקיימות ולעשייה למען איכות חיים וסביבה טובים יותר. למה לא.

מחיר כניסה: 20 ₪. מתי באים? בימים ראשון-שלישי (12-14.4) חוה"מ פסח לחצו כאן לפרטים נוספים.

 


פגישה עם השמש בעזריאלי

 

  • תנו לשמש יד

מחר, 8.4.09, יום ד' – עורך בית תפילה ישראלי טקס מיוחד ונדיר לכבוד ברכת החמה. לפי חז"ל, אחת ל-28 שנה חוזרת השמש לרגע קט למקום ולזמן המדויק בו עמדה בזמן היבראה. מאורע נדיר זה נחגג ברציפות מאז ימי התלמוד ועד היום. אם לא שמעתם מעולם על זה, אל תדאגו, אתם לא לבד. רובנו לא זכינו לציין אותו בשל נדירותו. (הפעם האחרונה היתה ב-1981, הפעם הבאה ב-2037)

 

הברכה המסורתית שבמרכז הטקס היא "עושה מעשה בראשית". עם הזמן התווספו לברכה קטעי תהילים, פסוקים נבחרים, קריאה מתוך ספר בראשית א' (סיפור הבריאה של יום ד' - שמש וירח), ופיוטים. הטקס יכלול גם שירה עברית, שירים ותפילות ישראליות חדשות, מוזיקה ואולי גם קצת יוגה.

 

איפה? במקומות שונים בארץ, ביניהם - על גג מגדלי עזריאלי בתל אביב (מנחת המסוקים - המגדל העגול - קומה 51). אם כבר קמים, שיהיה הכי גבוה שאפשר. מתי? נפגשים בלובי של המגדל העגול עם הזריחה, בשעה 5:40. בהצלחה.

 

האירוע פתוח לקהל הרחב, אך מטעמי בטיחות והגבלת מקום יש לאשר קודם (עם מספר המשתתפים) ב- bti@btfila.org או בטלפון 077-3003655. הערה חשובה: לבאים עם רכב, הכניסה היחידה הפתוחה בשעות אלו במגדלי עזריאלי היא כניסת 3, מרח' מנחם בגין.

 

  • יש לכם חדשות טובות בשבילנו? אתם מוזמנים לשלוח ל NogaGoodNews@gmail.com 

  • הכותבת עוסקת במתן פתרונות תוכן "במילים אחרות": שירותי יצירה ועריכת תכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אם יש לך שמש
צילום: ויז'ואל/פוטוס
עיגול לטובה. עדיף ממסטיק
חיפושית למען השלום. מקרטני
צילום: אופיר דואק
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים