שתף קטע נבחר

פלסטינים: מתנחלי בת עין תקפו וירו באוויר

לטענת הפלסטינים, כ-15 מתושבי ההתנחלות שבה בוצע פיגוע הגרזן בשבוע בעבר פשטו על שכונת חירבת צפא שאליה לפי החשד נמלט המחבל, פגעו ברכוש וירו באוויר. צה"ל: דווחנו רק על ירי וערכנו סריקות, מתנחלים לא נכנסו לכפר

קבוצת מתנחלים חמושים מהיישוב בת עין שבגוש עציון תקפו אמש פלסטינים ופגעו בבתיהם, סמוך לכפר הסמוך בית אומר - כך דיווחו בצהריים (יום ג') מקורות פלסטיניים. הפלסטינים טוענים כי קבוצה של לפחות 15 מתנחלים חמושים תקפה את שכונת חירבת צפא בכפר, וגרמה נזק לבתי התושבים ולרכושם תוך ירי באוויר. לא דווח על נפגעים.

 

מצה"ל נמסר שאמש התקבלו תלונות מפלסטינים על כך שמספר מתנחלים הגיעו כמה מאות מטרים מהכניסה לחירבת צפא, ירו כמה פעמים באוויר ועזבו. הם לא נכנסו לכפר. בעקבות האירוע ערך צה"ל סריקות באזור. בבת עין התייחסו לדיווח בביטול: "מדובר בשטות מוחלטת, לא היה ולא נברא", אמר רבש"צ ההתנחלות, יעקב מורג.

 

בשבוע שעבר חדר מחבל לבת עין, רצח במהלומות גרזן את שלמה נתיב בן ה-13 ופצע באורח קל ילד בן שבע. בעקבות הפיגוע ערך צה"ל חיפושים נרחבים באזור, אולם המחבל לא אותר עד כה. במהלך החיפושים אחריו, כיתרו כוחות צה"ל בית בחירבת צפא - השכונה שבה התרחש האירוע הפעם.

 

לטענת הפלסטינים, תושבי הכפר ניסו במהלך הלילה להדוף את המתנחלים התוקפים, ובמסגדים אף נשמעו קריאות לצאת ולהגן על בתי הכפר. כוח של צה"ל הגיע למקום "בניסיון להפריד", ולטענת הפלסטינים, השתלט תוך כדי פעילות על אחד הבתים בכפר.

  

הפלסטינים דיווחו כי מאז הפיגוע בבת עין, הצבא ממשיך בצעדי הענישה נגד תושב בית אומר וחירבת צפא. לדבריהם יש מחסומים רבים באזור, וסריקות מתבצעות באופן קבוע.

 

בהכנת הידיעה השתתפו אפרת וייס ודניאל אדלסון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כוחות צה"ל בחיפושים אחר המחבל, השבוע
צילום: AP
מומלצים