שתף קטע נבחר

לראשונה: נשיא ארה"ב יערוך סדר בבית הלבן

לכבוד החג, החליט ברק אובמה להזמין כמה ממקורביו ועובדיו לסעוד על שולחנו בבית הלבן. בין מצה למרור, יקראו הנוכחים בהגדה. וכמו בכל "משפחה" - יש גם מי שבוחר לא להגיע

לראשונה בהיסטוריה יערוך הערב (יום ה') נשיא ארה"ב סעודת סדר עבור כמה מחבריו הקרובים ועובדי הבית הלבן - במעונו הרשמי בוושינגטון. המשתתפים - ובהם הנשיא, אשתו מישל ושתי בנותיהם - יקראו בהגדה של פסח ובנוסף למטעמים שיעלו על שולחנם יהיו גם מצות, מרור וביצים.

 

אף שליל הסדר הרשמי נערך אמש, בקרב יהדות התפוצות מקובל לערוך גם "סדר שני" למחרת היום, במוצאי החג, כחלק ממנהג "יום טוב שני של גלויות".

 

על אף ששני "היהודים" המקורבים ביותר לאובמה - ראש סגל הבית הלבן רם עמנואל, והיועץ הבכיר דיוויד אקסלרוד - לא צפויים להשתתף באירוע, תהיה רשימת המשתתפים ב"סדר הנשיאותי" מכובדת מאוד. בין המשתתפים: היועצים של אובמה - ואלרי ג'ארט ורג'י לאב, יועצו של אקסלרוד - אריק לסר, סגן ראש הסגל של מישל אובמה - מליסה ווינטר, וכן העוזרות האישיות דנה לואיס וסמנתה טובמן.

 

עוד הוזמנו: ידיד המשפחה אריק וויטאקר, צלם הווידיאו של הבית הלבן ארון צ'ונדהארי, חברתה של מישל אובמה, סוזאן שר, עוזרו של סגן הנשיא ביידן, הרבי זיסקינד, וסגנית מנהל הבית הלבן לאירועים מיוחדים, ליסה קונקה.

 

קיום הסדר בבית הלבן גרר תשואות וברכות מצד ארגונים יהודיים ברחבי ארה"ב.

 "בעצם עריכת הסדר הנשיאותי הראשון בהיסטוריה, אובמה מראה את יחסו האישי העמוק לקהילה היהודית. אין ספק כי הוא ידיד אמת של יש היהודים", אמרה סגנית יו"ר המועצה היהודית הדמוקרטית אלכסיס רייס.

 

יש לציין כי במהלך כהונתו של הנשיא ביל קלינטון, ערכו עוזריו היהודים ליל סדר בבית הלבן - אולם הנשיא לא השתתף בו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אובמה. יקרא בהגדה
צילום: AFP
לא יגיע. עמנואל
צילום: רויטרס
מומלצים