שתף קטע נבחר

בגלל השקט? עשרות יפוטרו מעיריית שדרות

לדברי ראש העיר שדרות, משרד הפנים דורש מהעירייה לבצע צעדי התייעלות, כתנאי לקבלת תקציבים. על-פי התוכנית, לפחות 70 עובדים יפוטרו

יש שקט מקסאמים - אפשר לפטר עובדים: לאחר שנים רבות שבהם היססו במשרד הפנים לפגוע בעובדי עיריית שדרות, לא יהיה מנוס כנראה מפיטורי עובדים בעירייה.

 

בערב החג כינס ראש העיר, דוד בוסקילה, את העובדים להרמת כוסית, ואז אמר להם כי לאחר החג לא יהיה מנוס "מצעדי התייעלות". בוסקילה אמר היום (א'): "המנגנון העירוני התנפח בתקופת קודמי מעבר לכל פרופורציה, מה שיצר גירעון בתקציב העירוני. משרד הפנים אומר לנו שאם אנו רוצים תקציבים, אנו חייבים להתייעל".

 

כבר לפני כחמש שנים פנה משרד הפנים לראש העיר לשעבר, אלי מויאל, בדרישה לפטר עובדים. כתוצאה מכך עלו עובדי העירייה לירושלים והפגינו מול בניין הממשלה. ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, החליט כי לאור מצבה הביטחוני של שדרות אין לפטר עובדים והורה על הקפאת הצעדים. ייתכן שבשל השקט ששורר בשבועות האחרונים באזור, החליט משרד הפנים לפנות מחדש בעירייה.

 

על פי התוכנית, לאחר החג יכונסו הצוותים הבכירים בעירייה בראשות בוסקילה בכדי לגבש דרכים לפיטורי העובדים. מדובר לפי שעה בכ-70 עובדים, אבל כל הנראה הרשימה גדולה יותר.

 

"מאות הצטרפו בשנים האחרונות"

על פי גורמים במשרד הפנים בעיריית שדרות מועסקים כ-300 עובדים, אלא שבשנים האחרונות הוכנסו עוד כ-200 איש לעבודה בעירייה דרך עובדי קבלן וכדומה. מלבד זאת יש עוד מאות עובדים נוספים, המועסקים דרך עמותות שונות.

 

לדברי בוסקילה, במשרד הפנים הבהירו לו כי כל דרישה תקציבית טעונה כעת באישור תוכנית ההבראה וכי לא יהיה מנוס מכך. "אני לא רוצה להיכנס כעת למספרים.

 אנו נשב לאחר החג ונעשה זאת בכל הרגישות הראויה בשילוב כל הגורמים. זה לא יהיה פשוט, אני בטוח בכך. אבל נשב עם כל הצדדים לעשות זאת".

 

גורמים בוועד העובדים של העירייה מסכימים כי המנגנון העירוני אכן נופח בעובדים דרך המסגרות השונות, אך גם הם ממתינים לראות במה מדובר. יושב ראש ועד העובדים, דוד מנצור, אמר כי הם שמעו על הפיטורים הצפויים בהרמת הכוסית בערב החג. "עד עכשיו לא קיבלנו שום הודעה רשמית על כך. בזמנו הצלחנו לסכל את המהלך הזה בהפגנות, אנו נשב עם ראש העיר, נראה את השמות ועל מה מדובר ולאחר מכן נתכנס בכדי לדון בצעדים שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוסקילה. "חייבים צעדי התייעלות"
מומלצים