שתף קטע נבחר

דיווח: רשת הטרור במצרים התכוונה לפגוע בת"א

העיתון "אל-מסרי אל-יום" מדווח כי שני פלסטינים אנשי פתח, החשודים שהיו חלק מהתארגנות חיזבאללה במצרים, הודו שהתכוונו להסתנן לישראל ולבצע פיגועים. הם נעצרו בשעה שהיו בדרכם חזרה לעזה

בכל יום צצים פרטים חדשים על התארגנות חיזבאללה במצרים, וכעת מתברר כי חברים ברשת הטרור התכוונו לבצע פיגוע גם בתוך ישראל. העיתון "אל-מסרי אל-יום" דיווח היום (ה') כי בין העצורים בפרשה גם שני פלסטינים אנשי פתח, שהודו שהתכוונו להיכנס לישראל ולבצע פיגועי התאבדות גדולים, "אולי אף בתל-אביב".  

 

מקורות המעורים בפרטי הפרשה מסרו לעיתון המצרי כי שני פעילי תנועת הפתח, מוחמד רמדאן ברכה ונידאל פתחי חסן, נעצרו בחשד שהיו קשורים להתארגנות

 חיזבאללה במצרים. מנגנוני הביטחון המצריים עצרו לפני מספר שבועות את השניים בסיני, בשעה שהיו בדרכם לעבור דרך אחת המנהרות לרצועת עזה.

 

על פי הדיווח, התביעה הכללית החלה לחקור את השניים שלשום. בחקירתם הודו שהתכוונו לנסוע לסודן וממנה לסוריה וללבנון, כדי להתאמן בביצוע פיגועי התאבדות, מתוך כוונה להיכנס לישראל ולבצע פיגועי התאבדות גדולים. הם אף הודו בהשתייכותם להתארגנות חיזבאללה במצרים.

 

לפי הדיווח, הם מסרו בחקירתם כי הצטרפו להתארגנות לאחר שנפגשו עם העומד בראשה, סאמי שיאהב, בראשית השנה שעברה במצרים, לאחר שאנשי חמאס פרצו את הגבול בין רצועת עזה לבין מצרים. השניים הוחזרו עד מהרה לרצועת עזה, אולם שבו והצליחו להסתנן ממנה לסיני ולהצטרף לחוליית חיזבאללה.

 

עורך הדין מונתסר א-זיאת, הסניגור הראשי של חברי ההתארגנות, הכחיש את האשמות ואמר כי השניים התגוררו באזור אל-עריש אצל אדם ששיכן מהגרים אפריקנים, לפני הברחתם לישראל. 

 

בשבועיים שחלפו מאז חשיפת ההתארגנות, מתפרסמים כל העת פרטים חדשים על התנהלותה ותוכניותיה. בין היתר דווח לאחרונה כי חברי הרשת תכננו לבצ שלושה פיגועי תופת במקביל נגד אתרי תיירות בסיני, שבהם נופשים ישראלים. אתמול גם תפסה משטרת מצרים 900 ק"ג חומר נפץ בקרבת גבול עזה. בתוך כך, הולכים ומתערערים על רקע הפרשה היחסים המתוחים גם כך בין מצרים לחיזבאללה, וחזית נוספת נפתחה בין קהיר לטהרן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוף תל-אביב
צילום: שאול גולן
מומלצים