שתף קטע נבחר

הרג הפלסטיני בבילעין: צה"ל והפלסטינים חוקרים

נציגי צה"ל והמינהל האזרחי נועדו עם נציגים פלסטינים כדי לחקור את נסיבות התקרית בה נהרג איברהים אבו-רחמה. במקביל, נעשתה פנייה לפלסטינים לקיים תחקיר רפואי משותף

בעקבות התקרית בבילעין, בה נהרג באסם איברהים אבו-רחמה מירי אמצעים לפיזור הפגנות של כוחות הביטחון - נועדו הערב (יום ו') נציגי צה"ל והמנהל האזרחי עם נציגים פלסטינים כדי לחקור את נסיבות המקרה.

 

בסרט וידאו שצולם במקום נראים המפגינים מתקרבים לגדר ההפרדה, בין המפגינים בולט אבו-רחמה שלבש חולצה צהובה. לאחר שנורה התגלגל הפלסטיני על הקרקע וחבריו מיהרו להגיש לו עזרה.

 

מצה"ל נמסר כי הפלסטינים יידו אבנים וחפצים נוספים לעבר כוחות הביטחון וניסו לפגוע בתוואי גדר הביטחון. כוחות צה"ל ומג"ב הציבו אמצעים לפיזור הפגנות, על-מנת לפזר את ההמון ולהשיב את הסדר. עוד נמסר כי התקבל דיווח במנהלת התיאום והקישור על אזרח פלסטיני כבן 30, תושב הכפר, שנפצע בחזהו ומת מפצעיו בבית החולים ברמאללה. 

 

פעילי שמאל, המפגינים מדי שבוע נגד גדר ההפרדה,

 חוזרים וטוענים כי צה"ל מפעיל כוח באופן בלתי-מידתי וללא הבחנה. לדבריהם, הירי נעשה בלי להתחשב בכללי הפעלת כוח לפיזור הפגנות - ובכינון ישיר. "מדובר בהתנהגות רצחנית. אנחנו כמו ברווזים במטווח", הם אומרים.

 

במקביל, מיד לאחר התקרית הקטלנית פנה ראש המינהל האזרחי, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, למנגנונים הפלסטינים במטרה לקיים תחקיר רפואי משותף, בכדי לקבוע את נסיבות המוות.

 

המקרה גרר גם תגובות במערכת הפוליטית. ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר: "לאורך השנה האחרונה צה"ל ומג"ב מפעילים כוח בלתי מרוסן כלפי מפגינים בבילעין. ההפגנות השבועיות בבילעין, בהם שותפים פלסטינים וישראלים במחאה לא אלימה נגד גדר ההפרדה הגוזלת את קרקעות הכפר, נתקלות בתגובה אלימה ואף רצחנית". הוא קרא להעמיד לדין את האחראים להריגת המפגין ולפציעת האמריקאי טריסטן אנדרסן לפני כחודש.

 

חברו למפלגה, ח"כ עפו אגבאריה, הוסיף: "שוב הוכח שידם של קלגסי כוחות הכיבוש קלה על ההדק וששה אלי קרב. הצעיר שנרצח בדם קר הוא קורבן נוסף של גדר ההפרדה הגזענית ושל מדיניות הכיבוש הישראלי". לדבריו, "מות המפגין בא על רקע ההסלמה במדיניותה של ממשלת נתניהו-ליברמן שרק מקצינה עמדות ומלבה את היצרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבו-רחמה לאחר שנפגע
צילום: לזר סמיאונוב
מומלצים