שתף קטע נבחר

סיימון בא להצלה

ההצלה של מאט היתה טעות, השופטים מברברים יותר מדי, סיימון רוצה להדיח את קארה והפיינליסטים כבר סומנו. יותר מחצי עונה של "אמריקן איידול" עברה והתקשורת בארה"ב מפסיקה לפרגן ומתחילה להיכנס בריאליטי הכי אהובה בעולם

שבעה שבועות אחרי ש-13 הפיינליסטים של "אמריקן איידול" נכנסו לאולפן, שלפו שופטי תוכנית הריאליטי המדוברת בעולם את הקלף החזק שלהם, היחיד בכל העונה, והחליטו להציל מתמודד מהדחה. זה קרה בניגוד לתחזיות, שהשופטים ישמרו את נשק יום הדין לשלבים מאוחרים יותר. הזוכה בכבוד הגדול היה, במפתיע, מאט ג'יראד, לא מי שהייתם מצפים שיישאר שבוע נוסף על הבמה, אחרי שזכה לכמות הקולות הנמוכה ביותר מהקהל.


גוקי, אירהטה, אלן, ראונדס, דסאי, ג'יראד ולמברט. ממשיכים באותו הרכב

 

ובכלל, השבועיים האחרונים (שבוע "השירים מהשנים בהן הם נולדו" ושבוע "שירים מהסרטים" המוצלח, בניצוחו של קוונטין טרנטינו) גילו התרופפות באהדה לנעשה בתוכנית. לראשונה מאז עלתה העונה הנוכחית, הדיווחים אודות המתרחש בה לא עולים בקנה אחד עם התלהבות ההפקה והכשרונות הגדולים המופיעים שם מדי שבוע.

 

כישרון או כישלון?

לצד הראיונות השבועיים המתפרסמים בעולם, וגם כאן ב-ynet, עם המודחים השבועיים, נשמעים בימים אלה קולות ביקורתיים בתקשורת בארה"ב בקשר לעונה השמינית של "איידול". בין אלה ניתן למצוא את רבבות מצביעי סקר מגזין "US" האמריקני, שהכריעו כי ההצלה של ג'יראד היתה לא פחות מטעות מצערת, לצד דיון נרחב שפורסם ב-"Entertainment Weekly" בדבר צדקתה של ההצלה.


ג'יראד. הצלה מוצדקת?

 

66 אחוזים ממצביעי הסקר של "US", שתוצאותיו פורסמו בזמן אמת באתר האינטרנט של המגזין, טענו כי השופטים היו צריכים לשמור את קלף ההצלה שלהם לשלב אחר בתחרות, ולהשתמש בו כדי לשמור בתוכנית מתמודד חזק יותר מג'יראד. 34 האחוזים הנותרים חשבו שמדובר במהלך מוצדק ושהתזמון בו השופטים הפעילו את כוחם היה נכון.

 

מנגד, השופט סיימון קאוול טען כי הפעלת "פסלון החסינות" נעשתה בזמן, כי "מאט גם ככה לא יכול לזכות". הכתבים, כמו גם הטוקבקיסטים, תמהו על האמירה וטענו ש"אם כך המצב, לשם מה בכלל הומצא אותו קלף?". ב-MTV, למשל, הגדילו לעשות כשטענו שהפעלת החסינות על ג'יראד תגרום לו מעתה לאבד את בטחונו העצמי, שבין כה לא היה בשמיים, שכן הוא יודע שנשאר בתוכנית למרות שהקהל לא רוצה בו.

 

ג'יראד עצמו, אגב, לא נשמע מתוסכל ממצבו. בשיחה שקיים עמו ריאן סיקרסט מיד לאחר הודעת ההצלה הוא אמר: "אני עדיין בשלב ה'וואו' שלי, הקהל והמתמודדים האחרים פשוט צווחו באולפן שיצילו אותי, לא האמנתי למשמע אוזניי. אני מרגיש טוב יותר מאי פעם בתוכנית". אבל כמו בכל שבוע, אתם יודעים, התחושות הללו יכולות להשתנות במחי הערה אחת מפיו של סיימון קאוול או אפילו מפיה של פאולה עבדול.

 

אין לי זמן

אבל כאמור, הביקורת השלילית על העונה של "אמריקן איידול" הלכה והתעצמה כבר במהלך השבוע שעבר, אז פורסמו לא מעט כתבות על הבעיות באותו שולחן שופטים ידוע. ה"דיילי ניוז" הניו יורקי פרסם מאמר שלם שביקר את חוסר היכולת של קאוול ועבדול להביע את דעתם על ביצועיו של אדם למברט בשבוע שעבר.


קאוול (על המסך) ולמברט. אין זמן לפרגן? תפסיקו לקשקש (צילום: AP)

 

כזכור, השניים קמו והריעו ללמברט, שסומן כזוכה פוטנציאלי בעונה, על ביצועו המוצלח לשיר "Mad World", אבל חסכו מילים והסבירו שפשוט הזמן לא מאפשר זאת. במאמר, תקף המבקר את קיצוץ זמן התגובות של השופטים. "אם אתם רוצים לחסוך זמן, קצצו את הפטפוטים ואת ההערות השוליות והמיותרות של ריאן סיקרסט עם סיימון קאוול, אבל לא את התגובות הענייניות על הביצועים".

 

המנחה סיקרסט ורביעיית השופטים. גם החלוקה לזוגות לא מוצלחת

 

ההפקה מיהרה להפנים את הביקורות ושוב לשנות את הכללים, ואיפשרה בשבוע האחרון לשני שופטים בלבד להגיב לכל ביצוע. וכך, צוות "סיימון את פאולה" החמיאו, בין היתר, לביצועיהם של אליסון אירהטה ואדם למברט, וגם די פירגנו לדני גוקי, וצוות "רנדי את קארה" קטלו את מאט ג'יראד (מעתה ועד עולם "ניצול אמריקן איידול") והחמיאו באופן צונן משהו לאנופ "דוג" דסאי. מיותר לציין שהמעריצים לא אהבו גם את החלוקה החדשה, בה השופטים הוותיקים והחזקים יותר בעצם מוצמדים למתמודדים החזקים ובהתאמה השופטים הפחות חזקים מבקרים את המתמודדים הפחות מרתקים.

 

מה קארה

ואם פורטים את הביקורת הכללית לאישית, ניתן לראות שמרבית האש מופנית כלפי הפרסונה הקלה והצפויה ביותר, הילדה החדשה בכיתה, השופטת קארה דיוגווארדי. "למה אנחנו בכלל צריכים אותה בתוכנית הזו?", "מה תרמה קארה ל'איידול'?" ו"אפשר היה גם בלעדייך", היו כמה מהתגובות שפורסמו בעניינה מתחילת העונה ועד עתה בכמה אתרים. אבל עכשיו מגיע סקר של ערוץ הבידור האמריקני "!E", שמוכיח שוב את הבעייתיות סביבה.


קאוול. לא רוצה להדיח את דיגווארדי

 

בסקר, נשאלו הצופים איזה שופט הם היו רוצים להדיח, לו היה ניתן. סיימון, כצפוי, זכה לכמות המצביעים הקטנה ביותר - 2.6% בלבד; רנדי הפתיע עם 17.4% בלבד, פאולה "זכתה" ל-35.7% שרצו לפטרה ואילו קארה דיגווארדי ניצחה עם 44.3% מצופי "!E" שקראו להדיח אותה מהתוכנית.

 

תוצאות הסקר המעט מביך מגיעות במקביל לשמועות שהסעירו את הוליווד בשבוע האחרון, לפיהן גם קאוול עצמו, בכיר שופטי "איידול" ומיוצרי הפורמט, לא מרוצה מתפקודה של דיוגווארדי בתוכנית ואף מסוכסך עמה. קאוול, שרק השבוע נראה על כל מסך בכל רחבי העולם כשהוא מריע לסוזן בויל ב-"Britain's Got Talent", תוכנית אחרת בה הוא שופט, מיהר להכחיש את הדברים ובראיון ל"Access Hollywood" אמר שמדובר בשטויות ושאין לו כל כוונה להדיח את השופטת הטרייה מתפקידה.

 

"אני מסתדר מצוין עם קארה ונהנה מאוד מנוכחותה בתוכנית. אני כבר מצפה להמשך העבודה איתה בעתיד", אמר קאוול. דיגווארדי, מצדה, לא הגיבה לדברים, אבל דווקא כן ממשיכה לחפש עבודות אחרות, כך לפחות על פי MTV. אז האם זוהי עונתה הראשונה והאחרונה של קארה על הסט? נראה שאת התשובות נקבל כאשר תצא לדרך העונה התשיעית של "איידול", בשנה הבאה.


משבעה יוצא אליל. או שבעצם כבר יצא?

 

ולמרות הסערה התורנית סביב "איידול", דה שואו מאסט גו און, ובשבוע הבא ירעד שוב האולפן עם הדחה כפולה, שתגיע בסופו של ספיישל דיסקו עטור נצנצים והופעת אורח של דיוויד ארצ'ולטה, שהגיע למקום השני בעונה הקודמת. ה-"TOP 7" יהפכו ל-"TOP 5", תוכנית שבסופה יישארו עוד שתי הדחות בלבד.

 

אם נסמוך על הבאזז בארה"ב, אתר האינטרנט "Vote For The Worst", הקורא מדי שבוע להצביע ב"הפוך על הפוך" למתמודד הגרוע ביותר של אותו שבוע, כבר הכתיר את ליל ראונדס כאכזבה התורנית וסביר להניח שהיא לא תשרוד עוד זמן רב, בעוד ה"רולינג סטון" כבר סימן את אירהטה ולמברט (אלא מה) כשני הפיינליסטים של השנה.

 

ולסיכום הסערה, מוכרחים לומר שכנראה לקראת סיומה של עונה שמינית, המהפכים שעוברים על התוכנית הם בעצם העניין עצמו, שגם מחייה ומשמר את הרייטינג הגבוה שלה, ולא רק כשרונות המתמודדים. אולי לכך בעצם מתכוון המנחה סיקרסט מדי שבוע כשהוא מכריז - "This - is American Idol".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים