שתף קטע נבחר

ספר שנתן צ'אבס לאובמה הפך מיד לרב מכר

מי המנצח הגדול של פסגת מנהיגי אמריקה הלטינית? לפי שעה, נראה שמדובר בעיקר במו"ל של ספר בן כמה עשורים על ניצול עמי האזור לאורך ההיסטוריה. מכירות ספר ההיסטוריה מאת אדוארדו גלאנו זינקו במאות אלפי אחוזים אחרי שנשיא ונצואלה העניק אותו לעמיתו האמריקני.

 

שעות לאחר שמסר הוגו צ'אבס לברק אובמה את הספר של ההיסטוריון האורוגוואי, זכה הספר "העורקים הפתוחים של אמריקה הלטינית: חמש מאות שנים של ביזת היבשת", למעמד של רב מכר בחנות המקוונת Amazon.com. הגרסה האנגלית של הספר דורגה הלילה במקום 5 ברשימת רבי המכר. רשת CNN דיווחה שיום קודם לכן, הספר היה מדורג במקום 60,280 ברשימה.

 

אחרי שקיבל את הספר, אובמה התלוצץ שחשב שמדובר במשהו

שצ'אבס כתב בעצמו. את הספר קיבל בפגישה השנייה בין השניים בכינוס בטרינידאד, במהלכו חיממו שני המנהיגים באופן ניכר את היחסים בין המדינות. כשנשאל אם הפגישות סללו את הדרך לפגישה רשמית בין השניים, השיב אובמה: "אני חושב שהשגנו התקדמות בפסגה".

    

עם זאת, יועצו של הנשיא, ג'פרי דיבידו, ציין כי "לחיצת יד וחיוך לא מהווים מערכת יחסים חדשה. הנשיא היה בפגישה עם עוד 33 מנהיגים. אני חושב שהוא לחץ הרבה ידיים וחייך לכולם". הספר המדובר, שנכתב בתחילת שנות ה-70, כולל "ניתוח של השפעות וגורמים של תת הפיתוח הקפיסליסטי באמריקה הלטינית", שתואר על-ידי אחד ממבקריו כ"תארו נלהב של 500 שנות היסטוריה, שנכתב בדרמטיות, הומור וחמלה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגישה שבה הוענק הספר
צילום: רויטרס
העורקים הפתוחים של אמריקה הלטינית
עטיפת הספר
מומלצים