שתף קטע נבחר

אחת מקורבנות העליון: חיכינו לצדק - שלא הגיע

שתי האחיות שנפלו קורבן ליעקב העליון הביעו כעס ואכזבה מגזר הדין הפעוט. אחת האחיות סיפרה כי בדיעבד היא אינה בטוח שהיתה מגישה תלונה נגד העיתונאי לשעבר: "ציפיתי לתחושת הקלה, אבל היא לא הגיעה"

שתי האחיות שהתלוננו נגד העיתונאי לשעבר והסופר יעקב העליון הביעו היום (ב') אכזבה וכעס לנוכח גזר הדין שניתן לו בבית המשפט השלום בתל אביב. האחות הגדולה, שבה ביצע מעשה מגונה, אמרה ל-ynet כי בדיעבד היא לא בטוחה שהיתה מגישה את התלונה במשטרה.

 

העליון, שהורשע בבעילה אסורה של נערה בת 14 ובביצוע מעשה מגונה באחותה, בת 21, נידון לשנת מאסר בפועל. בנוסף גזר עליו השופט חצי שנת מאסר על תנאי והורה לו לשלם 20 אלף שקלים פיצויים. "ציפיתי שהוא יקבל את המקסימום - שבע שנים", היא הסבירה והוסיפה כי גם אחותה הצעירה התקשתה לעכל את ההחלטה. "ציפיתי לתחושת הקלה, אבל היא לא הגיעה. ציפיתי לצדק, וגם הוא לא הגיע".

 

השופט חנן אפרתי התייחס בגזר הדין לעברו של העליון ואמר כי החליט לגזור עליו מאסר בפועל, למרות גילו המבוגר והעובדה כי הוא פצוע צה"ל, אשר נפצע בשתי מלחמות, איבד רגל ועין וסובל מפגיעת ראש קשה הגורמת לו להתקפי זעם ולכאבים עזים. המתלוננת תהתה בתגובה: "בית המשפט התייחס היום לדברים שהוא עשה לפני 40 שנה, כמו התארים שלו בצבא, אבל למה זה קשור עכשיו?"

 

לדבריה, "השופט הילל ופיאר אותו. הוא חזר וסיפר על ההיסטוריה הצבאית שלו ועל התארים שלו מהמלחמה. למעשים שלו יש תואר יותר חמור מזה - פדופיל - ומבחינתי הוא רוצח לכל דבר. אמנם אין לו רגל, אבל יש לו תותבת ולבית המשפט הוא הגיע על כסא גלגלים, כדי לעשות הצגות. כשהוא עשה את המעשים שהוא עשה, בי ובאחותי, הוא היה נכה והוא נשאר ככה. שום דבר לא השתנה. בית המשפט בא ואומר פה שהוא מתיר את דמן של נשים. כך ממש אני מרגישה".

 

"הנכות שלו גלויה - את שלנו לא ניתן להציג"

"הנכות שלו נגלית לעין, אבל הנכות הנפשית שלנו והרס החיים שלנו - להם אין כסא גלגלים שאפשר להציג לראווה בפני השופט", אמרה האחות הגדולה. "את המעשים שעשה - עשה כשהיה ברמת נכות זהה להיום. לא ייתכן שלאדם יתנו עונש קל משאר האדם בגלל נכות פיזית. למעשים שעשה מגיע עונש רב יותר משנה בכלא, שספק אם ירצה אותה במלואה או בכלל". 

 

האחות הגדולה בחרה לא לנכוח במשפט שנמשך שש שנים - עד היום. "לא הגעתי לדיונים,

כי אחרי שמסרתי את העדות שלי היה לי קשה מאוד. גם היום לא היה לי קל לראות אותו שם ועשיתי הכל כדי לא להסתכל עליו. הוא מגעיל אותי ודוחה אותי בכל רמה אפשרית.

 

"צריך להבין שחיכינו שש שנים", היא הדגישה, "היה פה עינוי דין שלנו ולא שלו. אנחנו רוצות להתקדם בחיינו. רצינו לראות את הסוף ואז הוא קיבל פרס, מתנה. זה לא משנה אם הוא אדם שסובל פיזית, כי גם אנחנו סובלות פיזית ונפשית. כשאני רואה את אחותי מאושפזת בבית החולים אחרי שהיא מנסה לפגוע בעצמה בגלל מה שהוא עשה לה, אז אני חושבת שהייסורים שלה יותר קשים מהייסורים שלו, עם כל הכבוד".

 

היית מגישה שוב תלונה במשטרה?

 

"אני חושבת שאשה שהולכת להגיש תלונה צריכה לחשוב על זה 20 פעם בגלל המערכת כמו שהיא עובדת היום. ניסו להניא אותנו מהתלונה, עקבו אחרינו והפכו את החיים שלנו לסיוט ארוך ומתמשך. אני לא יודעת אם בדיעבד הייתי מגישה תלונה. אני מבינה שהוא הודיע כי בכוונתו לערער לבית המשפט המחוזי. אם האיש הזה לא ירצה את העונש הקטן שהוא קיבל, מבחינתי יהיה אובדן מוחלט במערכת המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המתלוננות מאוכזבות. העליון
צילום: ירון ברנר
מומלצים