שתף קטע נבחר

Acer L5100 TV - מדיה סנטר להמונים

המחשב הקטן של Acer ינתב את כל המדיה שלכם לטלוויזיה, וגם יראה נחמד לצד הטלוויזיה בסלון, אך לא יעשה הרבה מעבר לזה

מסך טלוויזיה דק ואיכותי לסלון כבר קניתם, ועכשיו רק נשאר להוסיף לידו מחשב מדיה כדי שיהפוך את הסלון שלכם למודרני. המדיה סנטר של אייסר, Aspire L5100TV, מיועד לשבת ליד הטלוויזיה, ולאפשר לכם לראות בקלות תכנים השמורים על המחשב.

 

המדיה סנטר הזה כולל את גירסת פרמיום של Vista, הכוללת בתוכה את תוכנת המדיה סנטר של מיקרוסופט. הוא כולל גם כרטיס טלוויזיה מובנה, כרטיס קול עם יציאה אופטית לחיבור לרסיברים, ויציאת HDMI לחיבור פשוט ונוח למסכים תומכים.

 

אך אולי מה שחשוב מכל הוא דווקא העיצוב שלו. המחשב, בגימור שחור מבריק, גודל מינימלי (דמיינו נטבוק סגור שמנמן במיוחד) וחיבורים אלחוטיים לרוב, יראה נהדר ליד הטלוויזיה שלכם.

 

העיצוב מינימליסטי, החיבורים הקדמיים מכוסים במכסה נפתח, כונן הדיסקים לא כולל מגש אלא רק חריץ הזנה (בדומה ל-Playstation 3), ומי שירצה ישמח למצוא גם מעמד שיאפשר להעמיד אותו בצורה אנכית ויציבה - מה שיחסוך במקום יקר בבידורית הסלונית שלכם.

 

אלחוטי, אך מסורבל

בעלי מערכות הקולנוע הביתי ישמחו לגלות כי חוץ מכבל חשמל וחיבור לטלוויזיה, הם יוכלו לשמור אותו חף מכבלים - יתרון גדול במערכות קולנוע עמוסות בכבלים. הבעיה: אף

אחד מהחיבורים האלחוטיים של המחשב, חוץ מזה של השלט, הוא לא מובנה. אין Wi-FI פנימי - אלא רק באמצעות מקלון USB המצורף לערכה.

 

המקלדת והעכבר המצורפים לערכה הם מחווטים, מה שאוטומטית תופס שניים מתוך ששת שקעי ה-USB (מי שרוצה לחסוך בחיבורים, יכול להשתמש בערכה אלחוטית) מי שירצה לצרף גם את המתאם לרשת אלחוטית (חובה במוצר כזה) יצטרך להיפרד משקע USB נוסף - לא כל כך ברור למה אייסר לא יכלה להכניס משדר אלחוטי מובנה, כמו שיש בכל המחשבים הניידים הנמכרים כיום.

 

מי שימצא שהחיבורים האחוריים לא מספקים אותו מבחינת הקליטה המוצעת, יפגע פגיעה קריטית בעיצוב היפה של המוצר: כאשר 'דלת' התא הקדמי פתוחה, ומקלוני USB בולטים ממנו, המכשיר הופך באחת להרבה פחות אטרקטיבי. חבל.

 

טוב לסרטים

אחרי שכבר חיברנו את האייסר למערכת הקולנוע הביתי שלנו, גילינו מוצר סולידי למדי, במיוחד אם לא ניסינו להעמיס עליו יותר מדי.

 

המעבד וכרטיס המסך של המחשב שניהם של אייסר. המעבד חזק יחסית, בכל ליבה כפולה ומהירות שעון של 2.6Ghz. כרטיס המסך יחסית חלש - ATI Radeon X1250, שבדרך כלל נמצא במחשבים ניידים או חלשים.

 

שילוב זה אומר שמי שמעוניין להריץ על המערכת עשרות יישומים, ולשחק במשחקים חדשניים ברזולוצית Full HD לא ימצא את מבוקשו במחשב, שלא יצליח להתמודד עם העומס. מצד שני, זו לא המטרה שלו, וכמדיה סנטר לצפייה בסרטים ועבודה בסיסית - הוא עובד מצויין.

 

חיברנו אותו למסך HD Ready באמצעות כבל HDMI, וישר ראינו תמונה מותאמת וטובה, ללא צורך להתעסק בהגדרות מיוחדות. את הסאונד חיברנו לרסיבר באמצעות כבל אופטי, וכאן דווקא כאן נאלצנו לשחק קצת בהגדרות עד שהצלחנו להוציא צליל Dolby Digital או DTS.

 

בסרטים באיכות רגילה (SD) המחשב עובד ללא שום בעיה. סרטי HD ברזולוצית 720P נראו גם הם מצויין, אך כאשר העלנו את האיכות ל-1080P המחשב התחיל להתקשות.

 

בעבודה בסיסית, גלישה באינטרנט, עיבוד תמלילים וכו' המחשב עבד בצורה יעילה וזריזה. הוא הוציא ציונים ממוצעים וסבירים בבדיקות הרגילות שלנו, והתחיל לחרוק רק כאשר ניסינו להקשות עליו בכוונה.

 

גם למשחקים בסיסיים הוא בהחלט מספק, וחלקם רצים בצורה נהדרת על מסך טלוויזיה חדיש וגדול. אל תצפו להריץ עליו את Crysis, אבל מי שיסתפק במשחקים ישנים או חלשים במקצת - ימצא מכונה ראוייה בהחלט.

 

השורה התחתונה

ה-Acer הוא מדיה סנטר בסיסי אך מוצלח. חיבור ה-HDMI שלו יאפשר לבעלי המסכים התומכים "לחבר ולשכוח", ולהשתמש בו כמכשיר עיקרי לצפייה בסרטים בזכות כונן ה-DVD

 שלו ותוכנת המדיה סנטר המצורפת.

 

היינו שמחים לראות אותו עם עוד אפשרויות, למשל כונן Blu-Ray או אנטנת Wi-Fi פנימית, אך כנראה שאי אפשר לקבל גם מחשב נאה, קטן וזול וגם חוויה ממוחשבת מתקדמת ומאובזרת. באייסר הלכו על האופציה הראשונה - לטוב ולרע.

  

Acer Aspire L5100 TV

 

ציון:


 

הטוב: נאה וקטן, נהדר לשימושים בסיסיים

נגד: לא מאובזר מספיק, לא חזק למשחקים חדשים, אין אנטנת Wi-Fi מובנה

השורה התחתונה: למי שהשקיע הון בקולנוע ביתי, ולא נשאר לו למערכת מדיה סנטר יוקרתית

 

מחיר: 3,499  שקלים

אחריות: שנה

יבואן: ניופאן

 

מפרט טכני

מעבר: AMD Athlon Dual Core 64 X2 5000+ 2/6Ghz

זיכרון: 2GB DDR2

כרטיס מסך: ATI Radeon X1250

כרטיס טלוויזיה מובנה כולל לקליטת שידורי טלוויזיה אנלוגיים ודיגיטליים (עדיין לא שימושי בישראל)

כונןן קשיח: 320GB

חיבורים: USB2.0X6, AV IN, HDMI, DVIX2, סאונד אנלוגי, סאונד דיגיטלי, סאונד אופטי, קורא כרטיסים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים