שתף קטע נבחר

אזהרה: "בנק מטרות" עם השבתת לימודים

אחרי פגישה עם השר החדש גדעון סער, דורש מרכז השלטון המקומי עוד 2 מיליארד שקלים ומאיים להשבית את הלימודים במחאה נגד הממשלה ש"הורסת את החינוך"

שר חדש, בעיות ישנות: הרשויות המקומיות יוצאות למאבק בגזירות הממשלתיות והקיצוצים בתקציבי החינוך. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר הערב (שבת) ל-ynet כי "ועדת משברים" שהוקמה במיוחד תפעל ליצור "בנק מטרות" ובו סנקציות שונות - החל מהפסקת ההסעות ועד להשבתת הלימודים בבתי הספר. לראשונה, עומד איום להשבית גם את החינוך המיוחד שנחשב עד כה ל"קודש הקודשים", שאותו לא משביתים בשום מקרה.

 

שלשום נפגשו בוחבוט, ושר החינוך, גדעון סער. "הבנו שהולכת להיות קטסטרופה", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שמצפה מהשר להיאבק במשותף להחזרת תקציבים.

 "אנחנו דורשים החזר קיצוץ של 800 מיליון שקל ועוד גידול של 1.5 מיליארד שקלים. כלומר לפחות 2 מיליארד שקלים".

 

מיד אחרי יום העצמאות, תתכנס ישיבת הנהלה מיוחדת במרכז השלטון המקומי, ובה יוחלט על הצעדים שינקטו. "ממשלת ישראל הורסת את החינוך במו ידיה", הדגיש. "הממשלה פוגעת בהסעות התלמידים, מבטלת את התקציבים לאבטחה וגורמת לפיטורים המוניים של מורים. לא ניתן יד לכך וניאבק כדי למנוע את רוע הגזירות".

 

בין הקיצוצים, הוא מונה את עלות יישום "חוק נהרי" (לפיו הרשויות המקומיות מתקצבות בתי ספר פרטיים, בהם מוסדות חינוך חרדי), בסך 400 מיליון שקל.

 "בנוסף, רוצים לקצץ 180 מיליון שקל מתקציבי הרשויות לטובת רפורמת 'אופק חדש'. לא נסכים לזה". עוד לדבריו, קוצצו 50 מיליון שקל מההקצבות להסעות, ובוטלו "תקציבי מוחזקות" שיועדו לפריפריה - בשל עתירה לבג"ץ של ארגון עדאללה המייצג את המגזר הערבי.

 

בוחבוט ציין כי ראשי רשויות רבים פנו אליו בבקשה "לצאת למאבק תקיף וחסר פשרות למען עתיד ילדי ישראל", וכי גם ארגוני המורים, ההורים והתלמידים יתבקשו לסייע. השר סער אינו מגיב לטענות, וגם ממשרדו טרם התקבלה תגובה לאיום ההשבתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוחבוט. למנוע את רוע הגזירות
צילום: עמיקם חורש
סער. לא מגיב
צילום: גיל יוחנן
מומלצים