שתף קטע נבחר

מזוז: החומר אצל אולמרט, לקיים השימוע בהקדם

היועץ המשפטי הגיש לבג"ץ את תגובתו לבקשת ראש הממשלה לשעבר לדחות את השימוע בענייניו, עד שיגיעו לידיו כל חומרי החקירה. "קשה להימנע מהרושם שהגשת העתירה נועדה להביא לדחיית ההליכים, ללא כל הצדקה עניינית", כתב

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הגיש בצהריים (יום א') לבג"ץ את תגובתו על העתירה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שביקש לדחות את השימוע שאמור להיערך לו בפרשיות השחיתות ששמו נקשר בהן. אולמרט ביקש לקיים את השימוע רק לאחר שיועמדו לרשותו חומרי החקירה בכל הפרשות הרלוונטיות, כולל השלמת עדותו המוקדמת של משה טלנסקי - אלא שמזוז מתנגד. 

 

בתגובתו כותב מזוז כי היענות לבקשת אולמרט משמעותה דחייה ממושכת של השימוע, ושל ההחלטה בעניינו, לפרק זמן ארוך ובלתי ידוע של חודשים רבים. עוד כותב מזוז כי "קשה להימנע מהרושם שהגשת העתירה נועדה להביא לדחיית ההליכים למועדים רחוקים ככל הניתן, זאת ללא כל הצדקה עניינית".

 

לפני כשלושה שבועות הגיש אולמרט עתירה לבג"ץ, בה הוא ביקש לדחות את השימוע שאמור להיערך לו בסוף אפריל. בעתירה טען כי מאחר שבאותה תקופה הוא ישהה בבית חולים בחו"ל, בעיצומן של בדיקות רפואיות חשובות לצורך טיפול במחלתו, ומכיוון שלא קיבל את כל חומר החקירה במכלול הפרשות השונות - הרי שיש לדחות את השימוע.

 

בעקבות העתירה נתנה השופטת מרים נאור צו ביניים שבו קבעה כי בשל ההליך הרפואי אותו עובר אולמרט, הרי שאין לקיים את השימוע לפני 10 במאי 2009. צו הביניים התייחס לדחייה רק בשל המצב הרפואי - ולכן התבקש מזוז להגיש את תגובתו לעתירה המרכזית, ולטענה כי פרקליטי אולמרט ממתינים לחומר החקירה.

 

לטענת מזוז, מועדי השימוע תואמו עם פרקליטי אולמרט מזמן, ואף נדחו מספר פעמים לבקשתם ונקבעו מחדש בתיאום עימם. לדבריו, עיקרי חומר החקירה הרלוונטי בפרשות מרכז ההשקעות, טלנסקי ו"ראשונטורס" מצויים בידי אולמרט מזה תקופה ארוכה.

 

מזוז כותב כי מול רצונו של אולמרט לדחות את הליכי השימוע עומד האינטרס הציבורי שבניהול הליכים פליליים באופן יעיל ומהיר,

"ובשמירה על אמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

 

היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי השימוע לא נועד להיות תחליף למשפט ואין לנצל אותו כדי להביא לידי התמשכות יתר של ההליך הפלילי. בתגובה שהגיש הוא מפרט מתי נמסרה הודעה לאולמרט על הכוונה להעמידו לדין, ומציין שבכל פרשה ניתן החומר לידי פרקליטי אולמרט מספר חודשים לפני השימוע המיועד כדי שיוכלו להתכונן כהלכה.

 

במקביל לתגובתו הגיש מזוז גם בקשה לקביעת מועד דיון דחוף בעתירה של אולמרט, וזאת כדי שלא יתעכב עוד יותר ההליך בעניינו ראש הממשלה לשעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט. ביקש דחייה
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
מזוז. מתנגד
צילום: גיל יוחנן
מומלצים