שתף קטע נבחר

בגן חוששים מהשפעת: "כל דבר קטן מקפיץ"

אחייניתו בת ה-5 של אחד מחולי שפעת החזירים אושפזה בבידוד, ובגן במושב גאולים מתכוננים גם לסגירה. "מה שתכננו לעשות בחוץ עושים בבית. כל שיעול מקפיץ אותנו", אמרו הורים

בערב יום העצמאות, אתמול בצהריים, קיבלו 28 הורים לילדי גן "שקמה" במושב גאולים טלפון בהול מהגננת. היא הסבירה להם את הנחיות משרד הבריאות, אחרי שילדה מהגן, בת 5, אושפזה בבידוד בבית החולים לניאדו בנתניה. הילדה היא אחייניתו של תומר וג'ים, אחד משני הישראלים שנמצא נושא את נגיף שפעת החזירים החדש שמעורר בהלה בעולם כולו.

 

שפעת החזירים: עדכונים מישראל והעולם

 

"זה מדאיג ומלחיץ", סיפר ל-ynet אחד ההורים. "אנחנו מקיימים את ההנחיות - לא יצאו אתמול לבמות הבידור והיום אנחנו לא יוצאים לארועים בבריכה, כל מה שתיכנו לעשות בחוץ אנחנו עושים בבית". לדבריו, "אנחנו עוקבים אחרי המצב וכל דבר קטן מקפיץ אותנו - למשל כשהילד הגדול התחיל להשתעל פתאום עלה לנו החשש שאולי הוא נדבק מהילד הקטן שבגן. אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי החום שלו".


מקווים שלילדה יש שפעת רגילה. הגן בגאולים (צילום: רענן בן-צור)

 

במקביל לעירנות, הורי הילדים בגן מנסים לשמור על פרופציות. "מלבד האחיינית של תומר שאושפזה שאר בני משפחתו איתם הוא היה בקשר קרוב - לא גילו תסמינים. אנחנו מקווים שלילדה יש בכלל שפעת רגילה".

 

היום נודע על חשש לחולה נוסף בישראל: גבר בן 34, שחזר אתמול ממכסיקו, מאושפז בבידוד בבית החולים איכילוב בתל-אביב, לאחר שפיתח חום וסימני שפעת. מצבו מוגדר טוב. עד כה דווח בארץ על שני חולים במחלה, ושני מקרים נוספים נבדקים.

 

מתכוננים לאשפוז ממושך

הגננת העבירה את ההנחיות לפיהן יש להתרחק באופן כללי ממקומות הומי אדם, על למנוע חשיפה של הציבור לילדיהם. בנוסף הונחו ההורים לשים לב ולגלות עירנות למצב הבריאותי של ילדיהם - ואם הם סובלים מחום, שיעול ותסמינים נוספים של שפעת עליהם להגיע לבית חולים. בנוסף עודכנו ההורים כי עדיין לא ברור אם מחר ייפתח הגן.

 

לדברי ההורים, כעת הם נערכים גם לאישפוז. "אם הגן יהיה סגור אנחנו צריכים למצוא סידור לילדים או להשאר איתם בבית.

 הבנו כי במקרה של תסמינים של שפעת הילד יאושפז לפחות לארבעה ימים עד שיגיעו תוצאות הבדיקות, אז צריך להתכונן גם לשהות עם הילד לאורך הזמן הזה וגם לדאוג לילדים הנוספים בבית".

 

דוברת המועצה האזורית לב השרון, פנינה אמואיל משה, מסרה כי "אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם משרד הבריאות ופועלים על פי ההנחיות שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גן שקמה בגאולים
צילום: רענן בן צור
מומלצים