שתף קטע נבחר

העונש של בית"ר: הורדת נקודה ומשחק ללא קהל

הדיין קיבל חלקית את עסקת הטיעון עם התובע והוריד לקבוצה נקודה אחת במקום ארבע. הירושלמים יארחו את מכבי ת"א מול יציעים ריקים. דודו דהאן לא הגיע לדיון בעניינו. הפסד טכני להפועל חיפה וקנס של 5,000 שקל

לא מורידים, כן מורידים. בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל העניש היום (ה') את בית"ר ירושלים בהורדת נקודה אחת בפועל וקיום משחק ללא קהל, בעקבות הקריאות הגזעניות של אוהדיה במשחק החוץ מול מכבי פתח תקווה.

 

 

עוד לפני הדיון האמינו אנשי הקבוצה כי החשש שתספוג עונש הפחתת נקודות הוסר, לאחר שהגיעו להסדר עם התובע שלום אבן עזרא, אך הדיין ישראל שמעוני קיבל אותה באופן חלקי (הוריד נק' אחת בלבד במקום ארבע) וציין בדיון כי "העבירה המיוחסת לכם היא גועל נפש בהתגלמותו".

 

בנוסף, בית"ר תארח את מכבי תל אביב מול יציעים ריקים באיצטדיון טדי, למרות בקשה לדחות את קיום העונש בשל העובדה שכבר החלה במכירת כרטיסים למשחק הקרוב. בנוסף היא נענשה בהפחתת שלוש נק' על תנאי למשך שנה.


אוהדי בית"ר ירושלים. עוד חוזר הניגון? (צילום: גיל נחושתן)

 

יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין טען בדיון: "התחלנו למכור כרטיסים למשחק מול מכבי ת"א, ולכן אנחנו מבקשים להפעיל את העונש נגד סכנין. בנוסף לקחנו מקדמה ממשרד הכרטיסים על חשבון המשחק מול מכבי. זה לא סוד שמצבנו הכלכלי לא טוב, אנחנו מצפים להכנסה של כחצי מיליון שקל מהמשחק הזה".

 

"אי ההכנסה הזאת תגרום לנו לחור גדול בתקציב, שאני לא יודע איך נוכל לכסות במצבנו הנוכחי. בכלל אני חושב שהעבירה שאנחנו עומדים נגדה לדין לא מצדיקה אפילו קנס של עשרת אלפים שקלים, שלא לדבר על עונש הפחתת הנקודות שהוא הרבה יותר מכבד יחסית לעבירה שלנו למרות שאני לא מקל בה ראש".

 

עוד טען יו"ר בית"ר את הדברים הבאים: "להבנתנו, הכוונה בעונש על תנאי היא עבירה של קריאות גזעניות בנוסף להתפרצות או התפרעות אוהדים ולכן העבירה שאנחנו עומדים נגדה לא עומדת בקריטריונים של עונש על תנאי. בנוסף, אנחנו עומדים לקראת סיום העונש על תנאי ועושים מאמצים רבים מול האוהדים שלנו".

איציק קורנפיין. השיג עיסקת טיעון (צילום: דודי ועקנין)

 

"אנחנו תמיד מחפשים שלא להכריע גורלות שלא על כר הדשא, בטח לא בשלב הזה של העונה", אמר ל-ynet גורם בהתאחדות כמה שעות לפני גזר הדין.

 

בינתיים ממשיך קורנפיין לחפש דרכים על מנת לפתוח את העונה הבאה בצורה שהכי פחות תזיק לבית"ר, בידיעה כי ארקדי גאידמק לא מתכוון לתמוך בה. הודעה רשמית בעניין לא אמורה לצאת בשבוע הקרוב, בטח לא מצד בית"ר, שמצידה מנסה לשמור על שקט תעשייתי עד להכרעת המאבקים בגביע ובליגה.

 

אגב, נכון לעכשיו, כפי שכבר פורסם מספר פעמים השבוע, האפשרות שהקבוצה תלך לפירוק אצל כונס נכסים, נראית כריאלית ביותר. היום ערכה הקבוצה אימון חשוב נוסף לפני המפגש מול הפועל פ"ת באורווה בשבת (19:30), שנערך בטדי והיה סגור לתקשורת.


דודו דהאן. העדיף שלא להגיע לדיון (צילום: דודי ועקנין)

 

דודו דהאן בחר שלא להופיע

דודו דהאן, שהועמד ביחד עם סוכן השחקנים רונן קצב בגין העברתו של יואב זיו מבית"ר ללוקרן הבלגית, בחר שלא הגיע לדיון והסתפק בכתב הגנה. מאז תחילת החקירה התייחס דהאן בביטול לעניין, ותמיד אמר כי שום דבר לא ייצא מכתב האישום. אנשי הקבוצה לא מגיבים רשמית לעניין, מאחר כי הם מאמינים שמדובר בעניין פרטי של המאמן שאינו נוגע למועדון. ההחלטה בעניין לא התקבלה היום.

 

קצב הגיע וטען: "בקיץ העברתי לאותה קבוצה את אבי סטרול ובאותו מעמד הצעתי לבעלי הקבוצה את יואב זיו. אז זה לא עניין אותו, אך בינואר הוא יצר איתי קשר,

טען שקיבל המלצה מדודו דהאן ושהוא רוצה את השחקן. הוא שאל אותי מה התנאים ואמרתי לו שהם זהים להעברה של סטרול ובזה הסתיים המו"מ. שקלתי לתת לדהאן 50 אחוז מהעסקה בגין עזרתו, אך כשהבנתי שיש עם זה בעיה ויתרתי. כולם יודעים, כולל ההתאחדות, שלא שילמתי לדהאן כסף".

 

קצב מואשם על שעבד בניגוד לתקנון, בכך שהשתמש בשירותיו של דהאן ואף שילם לו מחצית מעמלת הסוכן. בכתב התביעה נרשם: "בחלון ההעברות עבר יואב זיו ללוקרן בעסקה שבוצעה בתיווכו של דודו דהאן שהיה שותף פעיל במשא ומתן לרבות נסיעה לבלגיה".

 

דיון נוסף שנערך היום הוא זה של הפועל חיפה, ששיתפה שלא כחוק את השוער גליל בן שאנן המושעה. בתחילת הדיון הציעה הקבוצה לקיים משחק חוזר, אך יו"ר בני לוד, אבו סובחי, סירב וחיפה ספגה הפסד טכני (2:0) ונקנסה ב-5,000 שקל בפועל ו-10,000 על תנאי. בן שאנן הורחק למשחק אחד נוסף.

 

  • סייע בהכנת הידיעה: איזי עין דור

פורסם לראשונה 30/04/2009 10:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוהד בית"ר ירושלים
צילום: דודי ועקנין
מומלצים