שתף קטע נבחר

סרטים ישראלים ב-Cinefondation בקאן

הנציגות הישראלית בפסטיבל קאן לא פוסחת גם המסגרת היוקרתית לסרטי סטודנטים, שנועדה לחשוף את הדור הבא של יוצרי הקולנוע בפני אנשי התעשייה והקהל

17 סרטים ובהם שניים ישראליים יוקרנו השנה במסגרת Cinefondation היוקרתית לסרטי סטודנטים ויוצרים בתחילת דרכם שמארח פסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן.

 

המסגרת, שנוסדה ב-1998 במטרה לתמוך בדור הבא של יוצרי קולנוע מהעולם, מפעילה במקביל גם מסגרות נלוות לפיתוח סרטים. השנה ייחשפו במסגרת זו סרטים מאיטליה, צרפת, דנמרק, בלגיה, ארה"ב, דרום קוריאה, בלגיה, בריטניה, ארגנטינה, ברזיל, סין, צ'כיה, פולין וישראל.

 

הנציגות הישראלית כוללת את "סגל", סרטו של יובל שני מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, והסרט "דיפלומה" של יעל קיים מבית הספר לקולנוע ולטלוויזיה "סם שפיגל" בירושלים. סרט הביכורים של שני בוחן את הדואליות הטעונה שמלווה את תחושת השיוך החברתי. בסרט משתתפים שחקן התיאטרון יוסף כרמון לצד יעל יעקב ועלמה זק. סרטה של יעל קיים, "דיפלומה", עוקב אחרי נער פלסטיני שמלווה את אחותו למכללה בה היא לומדת לקבלת דיפלומה. חגיגות הפורים של ההתיישבות היהודית בחברון מקשות על השניים להגיע ליעדם. בסרט משתתפים אוסמה ארבייה ויוסרה ברקאת.

 

בראש חבר השופטים בתחרות Cinefondation עומד השנה הבמאי, התסריטאי והמפיק הבריטי, ג'ון בורמן. לצדו בחבר השופטים מכהנים הבמאי הצרפתי ברטראן בונלו, הבמאי הטוניסאי פריד בוגדיר, השחקנית הפורטוגלית ליאונור סילברה והשחקנית הסינית ז'אנג זי. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"דיפלומה". מהגג בחברון לקאן
צילום: יעל קיים
לאתר ההטבות
מומלצים