שתף קטע נבחר

סופר קבוצה: ברצלונה השפילה את ריאל ב'ברנבאו'

באחד ממשחקי ה'סופר קלאסיקו' המדהימים בהסטוריה הביסו שחקניו של פפ גוארדיולה 2:6 בחוץ את הלבנים והבטיחו מעשית את תואר האליפות. תיירי הנרי (18 ו-57) וליאו מסי (35 ו-75) כבשו צמדים, פויול (20) וג'רארד פיקה (82) הוסיפו כיבושים. היגוואין (14) וסרחיו ראמוס (56) כבשו לריאל

אם למישהו עוד היה ספק, ברצלונה הוכיחה הערב (ש') סופית ורשמית, עם חותמת של נוטריון, שהיא הקבוצה הגדולה ביותר בעולם וייתכן שהגדולה בהסטוריה.

 

 

שחקניו של פפ גוארדיולה השפילו הערב 2:6 לא את אחת הקבוצות הקטנות בספרד. הם הביסו את ריאל מדריד ב'סנטיאגו' ברנבאו' במחזור ה-34, פתחו פער של שבע נקודות בראש טבלת הליגה הספרדית, הגיעו למאזן של 100 כיבושים העונה ולמעשה הבטיחו את תואר האליפות כאשר נותרו ארבעה מחזורים לסיום. 

 

שחקני ריאל בהו באוויר כלא מאמינים למראה הסיוט אותו עברו. הלבנים הוליכו 0:1 משער של גונסאלו היגוואין, אבל בהמשך כבשו תיירי הנרי וליאו מסי צמדים, קרלס פויול וג'רארד פיקה הוסיפו כל אחד שער משלו ושער שכבש בדרך סרחיו ראמוס לא עזר לחבר'ה של חואנדה ראמוס. שחקני צ'לסי בוודאי צפוי במשחק בביתם והחלו לשקשק למרות שיארחו את הגומלין ביום רביעי בחצי גמר ליגת האלופות.


סמואל אטו ולסאנה דיארה (צילום: AFP) 

 

מהלך המשחק

דקה ראשונה: צ'אבי הגיע למצב מסוכן קרוב לקו ה-16 ובעט לשער, איקר קסיאס הצליח לעצור בזינוק כפול.

 

14': סרחיו ראמוס התגבר על אריק אבידל והגביה מצד ימין, הבלמים של ברצלונה הפקירו את גונסאלו היגוואין, אשר נגח ממרכז הרחבה לרשת - 0:1 לריאל מדריד.

 

15': תיירי הנרי הגביה מצד שמאל עם החלק החיצוני של הנעל, סמואל אטו הצליח לברוח לגבריאל היינצה, אבל לא הגיע לכדור שחלף קרוב לשער ויצא החוצה. 


קרלוס פויול ושחקני ברצלונה חוגגים (צילום: AP) 

 

18': ליאו מסי מסר כדור עומק, תיירי הנרי התגבר על סרחיו ראמוס שלא הצליח לעצור את המסירה ובעט פנימה - 1:1.

 

20': צאבי הגביה כדור חופשי מצד שמאל, קרלס פויול נגח פנימה וקבע 1:2 לברצלונה.

 

22': היגוואין פרץ מצד ימין ומסר כדור רוחב מסוכן, ראול לא הצליח להגיע וברצלונה ניצלה מספיגה.


אנדרס אינייסטה ולסאנה דיארה (צילום: AP) 

 

25': דני אלבס מסר לליאו מסי שמצא עצמו חופשי והפציץ מקרוב לעבר השער, איקר קסיאס הצליח להדוף.

 

29': אנדרס אינייסטה הגיע למצב מצויין לבדו בתוך הרחבה, אבל במקום להבקיע העדיף למסור למסי, קסיאס עצר את הבעיטה של הארגנטינאי.

 

36': לסאנה דיארה איבד את הכדור בצורה שלומאלית לצ'אבי, אשר שלח את ליאו מסי. הארגנטינאי התקדם לרחבה ולא החמיץ הפעם - 1:3 לברצלונה.


קרלס פויול חוגג (צילום: רויטרס) 

 

45': דני אלבס בעט כדור חופשי שטוח ומסוכן מחוץ לרחבה, קסיאס זינק והציל.

 

48': אנדרס אינייסטה פרץ לעבר שער ריאל ושיגר בעיטה מסוכנת, הכדור יצא החוצה. כעבור חמש דקות ביצע ליאו מסי פריצה לרחבה, התגבר על מצלדר וקנבארו ושיגר כדור חזק שחלף לרוחב השער.

 

56': אריאן רובן הגביה בעיטה חופשית, סרחיו ראמוס ניצל חוסר עירנות של הגנת ברצלונה ונגח מקרוב פנימה - 3:2.


מסי ופויול ביום בלתי נשכח (צילום: AP) 

 

57': תיירי הנרי הצליח לשבור את מלכודת הנבדל של ריאל מדריד, הגיע לבדו מול קסיאס לכדור עומק ששלח צ'אבי וכבש את שערו השני במשחק - 2:4 לברצלונה.

 לאחר השער הוחלף הנרי בגלל פציעה בברכו, מאחר שגוארדיולה העדיף לשמור עליו לקראת המשחק נגד צ'לסי.

 

74': ליאו מסי כידרר מצויין ומסר כדור גאוני לאנדרס אינייסטה. לסאנה דיארה הכשיל את קשר בארסה בתוך הרחבה, השופט לא העניק פנדל לברצלונה.

 

75': בארסה השלימה כיבוש חמישיה ב'סנטיאגו ברנבאו' לראשונה מאז תקופת יוהאן קרויף. צאבי ומסי החליפו מסירות ובסופו של דבר מצא עצמו מסי לבד מול קסיאס בתוך הרחבה. הגאון הקטן לא התבלבל וגילגל פנימה - 2:5 מדהים לברצלונה.

 

82': ברצלונה המשיכה להתעלל ולהשפיל את ריאל. סמואל אטו מסר מצד ימין, הגנת ריאל לא הצליחה להרחיק והבלם ג'רארד פיקה גילגל פנימה מזווית קשה. 2:6 לא יאומן לבארסה, שהגיעה ל-100 שערים העונה. אוהדי ה'בלאנקוס' לא היו מסוגלים לשאת את ההשפלה והחלו לעזוב את ה'ברנבאו'.


ריאל מדריד ברצלונה מאי 2009

הרכבים

ריאל מדריד

ציון ברצלונה ציון
איקר קסיאס 5 ויקטור ואלדס 6
סרחיו ראמוס (72) 5 דני אלבס 7
פאביו קנבארו 4 קרלס פויול 6
כריסטוף מצלדר 4 ג'רארד פיקה 7
גבריאל היינצה 4 אריק אבידל 6
מרסלו (60) 4 צ'אבי 9
לסאנה דיארה 4 טורה יאיה (85) 7
פרננדו גאגו 4 אנדרס אינייסטה (85) 8
אריאן רובן (79) 4 תיירי הנרי (60) 9
גונסאלו היגוואין 5 ליונל מסי 9
ראול 5 סמואל אטו 7
מחליפים   מחליפים  
קלאס הונטלאר (60) 4 סיידו קייטה (60) 6
רפאל ואן דר וארט (72)   בויאן קרקיץ' (85)  
חאבי גארסיה (79)   סרחיו בוסקטס (85)  
חואנדה ראמוס 4 פפ גווארדיולה 9
שופט: אונדיאנו מאינקו 6 תוצאה משקפת: 7:3

 

קשה להתייחס למשהו אחר שקרה בכדורגל העולמי, או הספרדי, אבל סביליה השלימה בכל זאת ניצחון חשוב מבחינתה בוויאריאל 0:2 ופתחה ממנה פער של חמש נקודות בקרב על המקום השלישי. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, כבש לואיס פביאנו לאורחים בדקה ה-57. למרות הרחקת עבדולאי קונקו בדקה ה-72, הצליחה סביליה לכבוש שוב חמש דקות לסיום. פרדי קאנוטה התכבד בשער האחרון.

 

במשחק נוסף, גברה נומנסיה 0:2 על מלאגה ונחלצה לפחות זמנית מהמקום האחרון. חואן מורנו כבש כבר בדקה הראשונה. אסיאר אצ'ברייה הורחק אמנם בדקה ה-53, אך חברו חאבייר דל פינו כבש מהנקודה הלבנה תשע דקות לאחר מכן וקבע את תוצאת המשחק. קרלוס ארנדה אף יכול היה להגדיל הפער, אך בניגוד לדל פינו, החמיץ פנדל. 


פורסם לראשונה 02/05/2009 20:52

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיירי הנרי ופאביו קנבארו
צילום: AFP
מומלצים