שתף קטע נבחר

גייטס: נהיה קשוחים אם ניתקל באגרוף איראני

"אנחנו מוכנים להושיט יד לאיראנים", אמר שר ההגנה האמריקני לכתבים בדרכו למזרח התיכון. עם זאת הבהיר: "הממשל מציאותי ונהיה קשוחים למדי עם איראן אם עדיין ניתקל באגרוף"

וושינגטון מזהירה את טהרן מפני דחיית הזמנתה לדיאלוג: ממשל אובמה כבר הבהיר שהיה מוכן להושיט יד לאיראן, אם זו "תרפה את ידה הקפוצה", היום (ב') הזהיר שר ההגנה האמריקני, כי תגובת ארצות-הברית תהיה קשוחה אם לא תיענה הרפובליקה האיסלאמית להצעתה.

 

"נהיה קשוחים אם ניתקל באגרוף", אמר רוברט גייטס לכתבים במטוסו, בדרך למצרים, שם ייפגש עם הנשיא חוסני מובארק. מחר הוא צפוי להגיע לסעודיה. הנשיא ברק אובמה שיגר את גייטס למדינות ערב כדי להרגיע את מנהיגיהן ולומר להם שהמאמץ האמריקני להידבר עם איראן לא יבוא על חשבונם.

 

בקרב מנהיגי ערב התעורר חשש כזה, שבעקבותיו שוגר לסיבוב הרגעה בשבוע שעבר למדינות המפרץ דניס רוס, המחזיק בתיק האיראני בממשל. נראה שהאמריקנים החליטו שראוי לשגר גם את שר ההגנה רוברט גייטס לאזור.

 

"חשוב להרגיע את ידידינו ובני בריתנו באזור, שבעוד אנחנו נכונים להושיט יד לאיראנים, עם ידיים פתוחות, אני חושב שכל אחד בממשל, מהנשיא ומטה, אנחנו מאוד מציאותיים ונהיה קשוחים למדי אם עדיין ניתקל באגרוף".

 

המהלכים האיראניים מדאיגים מנהיגים ברחבי המזרח התיכון. גייטס צפוי לומר, במיוחד לסעודים, שכל מחווה מצד ארה"ב כלפי טהרן תעשה במטרה לשפר את הביטחון ברחבי האזור. לדבריו, "הדיפלומטיה עם איראן לא תבוא על חשבון יחסים ארוכי שנים עם ערב הסעודית ומדינות מפרץ אחרות, שהיו שותפות שלנו במשך עשורים".

 

גייטס ציין כי קיימים חששות ברחבי המזרח התיכון בנוגע להשפעת איראן בבגדד ואמר כי ניתן יהיה לצמצמן אם מדינות ערביות נוספות יפתחו שגרירויות ויגבירו את מעורבותן בעיראק. הוא שיבח את מצרים על ש"נקטה צעדים רציניים לקראת מעורבות מחדש" בנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גייטס בראיון במטוסו
צילום: AP
מומלצים