שתף קטע נבחר

אירופה תחרים מוצרים שמקורם בכלבי ים

הפרלמנט של האיחוד האירופי אישר ברוב גדול הטלת חרם על יבוא פרוות, בשר ושומן שמקורם בציד כלבי ים משום שהמעשה אינו הומאני. המטרה: לאלץ את קנדה להפסיק לתת אישור לציד רשמי של מאות אלפי פרטים מדי שנה. הקנדים: זה ענף לגיטימי שמפרנס רבבות משפחות

הפרלמנט של האיחוד האירופי החליט היום (ג') להטיל חרם על יבוא מוצרים שמקורם בציד כלבי ים - פרוות, בשר, שומן ומוצרים אחרים. המהלך נועד לאלץ את קנדה - בה מתבצע עיקר הציד - לחדול ממתן אישור רשמי לציד המאורגן, במהלכו ניצודים מאות אלפי פרטים. קנדה ונורווגיה כבר הודיעו שיערערו על החוק החדש בפני ארגון הסחר העולמי.

 

החוק שאושר בפרלמנט ברוב של 550 צירים לעומת 49 מתנגדים, קובע שציד כלבי הים, במיוחד בקנדה, הוא "בלתי הומאני מייסודו". כעת צפויות הממשלות של מדינות האיחוד האירופי לאמץ גם את הנוסח לכדי חוקים רשמיים כדי להבטיח שהם ייכנסו לתוקף עוד לפני עונת הציד הבאה - בעוד כשנה.


"לא הומאני מייסודו". ציד כלבי ים בקנדה (צילום: IFAW/Stewart Cook) 

 

עוד על המחלוקת סביב ציד כלבי הים:

 

קנדה מתירה מדי שנה לציידים לצוד כלבי ים באזורים מוגדרים ובמכסות קבועות של כמה מאות אלפי פרטים. הממשלה באוטווה טוענת שהמכסות נבדקות מדי שנה על ידי מומחים ושהציד נועד לצמצם את אוכלוסיית כלבי הים המתרבה בקצב מהיר מאוד, ופוגעת באופן אנוש בדגה ובפרנסתם של הדייגים.


קנדה: זה ענף שמפרנס רבבות משפחות (צילום: AP)

 

עוד אומרים בממשלה שהציד כשלעצמו הוא ענף מרכזי בחייהם של תושבי האזורים המבודדים בצפון המדינה, שזוהי פרנסתם מימים ימימה, ושאיסור על הציד יסב נזק כלכלי לרבבות משפחות המתפרנסות ממכירת הפרוות, השמן השומן והמוצרים הנוספים המופקים מכלבי הים.

 

מנגד טוענים ארגונים להגנה על בעלי חיים כי הציד בחסות הממשלה אינו הומאני, ומדובר בטבח עקוב מדם של רבבות יונקים, בעיקר פרטים צעירים. כדי שלא לפגוע בפרווה, הורגים הציידים את כלבי הים באמצעות אלות.

ממשלת קנדה אמנם פירסמה הנחיות מחייבות שנועדו למנוע מהחיות סבל, אולם הארגונים טוענים שהאכיפה שלהן רופפת וממילא לחיות נגרם סבל רב, גם כאשר מדובר באם שרואה כיצד הורגים את גוריה.

 

כדי לצמצם את הפגיעה בפרנסתם של ציידים מסורתיים, החוק החדש מתיר סחר בהיקף קטן בפרוות, שומן ובשר כלבי ים עם מדינות האיחוד, ובתנאי שהציידים הם חברי קהילות מקומיות בקנדה, גרינלנד, אלסקה ורוסיה - שם הציד הוא מסורתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים