שתף קטע נבחר

ברננקי מזהיר: "זעזוע נוסף יחמיר את המיתון"

הנגיד האמריקני, שנאם בפני הוועדה הכלכלית המשותפת של הקונגרס, הדגיש כי ההתכווצות הכלכלית עשויה להאט, וכי שוק הדיור "הראה כמה סימנים שהגיע לתחתית"

נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, מזהיר כי זעזוע נוסף למערכת הפיננסית עשוי להביא לאי התממשות תחזיות הממשל בכך שהמיתון יסתיים השנה.

 

"הידרדרות של התנאים הפיננסים תהיה נטל משמעותי על הפעילות הכלכלית ויכולה לעכב את תחילת ההתאוששות", אמר ברננקי בעדות בפני הוועדה הכלכלית המשותפת של הקונגרס. הוא הדגיש כי ההתכווצות הכלכלית עשויה להאט וששוק הדיור "הראה כמה סימנים שהגיע לתחתית", אחרי צניחה בת שלוש שנים.

 

הנגיד האמריקני לא סיפק כל אינדיקציה האם הוא מתכוון להפסיק במדיניות חסרת התקדים של שמירה על שיעור הריבית קרוב לאפס והחייאת שוקי האשראי על ידי תוכניות של הלוואות חירום ורכישת נכסים.

 

ברננקי הוסיף כי הבנק המרכזי יפרסם בקרוב באתר האינטרנט שלו פרטים על תוכניות ההלוואה, הכוללים את מספר הלווים, ריכוז האשראי שבידי הלווים, דירוג של הערבונות שהעניקו וכמה פרטים על החוזים עם חברות פרטיות. לדברי ברננקי, הבנק המרכזי "ימשיך להרחיב את טווח האינפורמציה" באתר האינטרנט שלו.

 

ברננקי, שדיבר יומיים לפני הפרסום המתוכנן של מבחני העמידות שנערכו ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, לא סיפק שום רמז בנוגע לתוצאות. עם זאת, הוא אמר כי הבנקים "יידרשו לפתח תוכניות הון מקיפות" ושסיוע נוסף מהממשלה "יהיה זמין אם יהיה בו צורך". 

 

בשבוע שעבר החליטה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי להימנע מהרחבת תוכניות אשראי החירום בעקבות הסימנים שהמיתון נרגע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נגיד הפדרל ריזרב, ברננקי
צילום: רויטרס
מומלצים