שתף קטע נבחר

בנק ישראל: משקיעים זרים נפטרו ממניות הבנקים

מבנק ישראל נמסר כי בחודש מרס מכרו המשקיעים הזרים החזקות בשווי של 150 מיליון דולר בבנקים הישראלים. עם זאת, הם רכשו אג"ח ממשלתי בשווי של 720 מיליון דולר. המשקיעים הישראלים המשיכו לרכוש ני"ע בחו"ל

בחודש מרס מכרו המשקיעים הזרים החזקותיהם בבנקים הישראלים בשווי של 150 מיליון דולר, כך נמסר היום (א') מבנק ישראל. עם זאת, לצד מימוש מניות נטו (מכירה בניכוי קנייה) בבורסה לניירות ערך בתל אביב בסך 145 מיליון דולר - רכשו משקיעים זרים אג"ח ממשלתי בשווי של 720 מיליון דולר. לעומתם, המשקיעים בישראל המשיכו להגדיל את השקעותיהם בני"ע בחו"ל.

 

על אף שהמשקיעים הזרים מימושו כ-145 מיליוני דולרים מהחזקותיהם בבורסת ת"א, כשעיקר המימושים היו במניות הבנקים - במניות ענפי התקשורת והכימיה דווקא נרשמו קניות.

המשקיעים הזרים לא הסתפקו בצמצום החזקותיהם במניות החברות הישראליות בארץ אלא אף מימשו  נטו כ-210 מיליון דולרים במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל.

 

במרס גייסה ממשלת ישראל בחו"ל כ-1.5 מיליארדי דולרים באמצעות איגרות חוב מסוג גלובל, מזה כ-720 מיליונים מתושבי חוץ והיתרה (כ-780 מיליון דולר) מתושבי ישראל. בנוסף, נרשם בחודש זה פירעון אג"ח של חברה ישראלית מענף האנרגיה, בסך 0.5 מיליארד דולר, מזה כ-370 מיליוני דולרים לתושבי חוץ, לאחר שבינואר גייסה חברה זו בחו"ל סכום דומה.

 

ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל הסתכמו במרס ב- 300 מיליוני דולרים, כשמבנק ישראל נמסר שזהו סכום נמוך יחסית לממוצע החודשי בשנה האחרונה, שעמד על כ-450 מיליוני דולרים. עיקר ההשקעות היו בענפי הטכנולוגיה העילית, ומקצתם בענפי הנדל"ן והכימיה.

 

השקעות תושבי ישראל בחו"ל

בחודש מרס השקיעו תושבי ישראל נטו במניות זרות בחו"ל כ-670 מיליוני דולרים, זאת בהשוואה לממוצע חודשי של 410 מיליוני דולרים בחודשים האחרונים. השקעות תושבי ישראל באיגרות חוב זרות הסתכמו ב-280 מיליוני דולרים, כש-118 מיליונים מהם הושקעו על ידי הסקטור העסקי. ההשקעות הישירות בחו"ל של תושבי ישראל, באמצעות מערכת הבנקאות, הסתכמו במרס בכ-50 מיליוני דולרים. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא סחורה אטרקטיבית למשקיעים הזרים. הבנקים בישראל
מומלצים