שתף קטע נבחר

מועצת יש"ע: אין די דירות; לצעירים אין מקום לגור

לפי נתוני מועצת יש"ע ביהודה ושומרון יש 400 דירות ריקות, ול-2,100 הזוגות שביקשו להקים את ביתם בשטחים אין מקום. יו"ר מועצת יש"ע: "בשנה הזאת התבצע גירוש שקט של מאות רבות ואולי יותר". הוא קרא לנתניהו לא לוותר בוושינגטון

בזמן שבעולם חוזרים וקוראים לישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות - קובלים המתנחלים כי אין מספיק דירות לזוגות צעירים ביהודה ושומרון.

 

ראשי מועצת יש"ע קיימו הבוקר (יום ב') מסיבת עיתונאים במרכז למורשת בגין בירושלים, לקראת צאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוושינגטון בשבוע הבא.

מנתונים שהציגו ראשי מועצת יש"ע עולה כי בשנת 2008 נרשמו לנישואין למעלה מ-2,100 זוגות צעירים, שביקשו להקים את ביתם ביהודה ושומרון - המקום בו נולדו וגדלו.

 

לעומת זאת טוענים במועצת יש"ע, כמות יחידות הדיור הפנויות באותו אזור - דירות, בתים, וקראוונים עומדת על כ-400 בלבד. יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר במסיבת העיתונאים: "ראש הממשלה נוסע לוושינגטון להיפגש עם ברק אובמה. זה לא משהו אקראי, אלא מהלך מתוזמן מבית ומבחוץ, שמנסים להביא את ראש הממשלה לשוקת המורעלת של המדינה הפלסטינית, בניגוד ברור להכרעת הרוב בישראל".


דיין וולרשטיין במסיבת העיתונאים (צילום: גיל יוחנן)

 

דיין הוסיף: "זה נעשה בשיטת הטוב, הרע והמכוער. הטוב הם מי שרומזים לנתניהו שאם יסכים למדינה פלסטינית ייזכר בהיסטוריה ואולי יזכה אפילו בפרס נובל. הרע הם אלו המשתמשים באיומים בוטים, חלק מהפקידים הבכירים של הממשל האמריקני. והמכוער זה מסע של גורמים ישראלים שמשמשים כלהקת מעודדות של הממשל האמריקני שיכופף את ישראל".

 

דיין כינה את המצב הנוכחי "גירוש שקט": "בשנה הזאת התבצע גירוש שקט של מאות רבות ואולי יותר מיהודה ושומרון. אני מתכוון לצעירים שנולדו, גדלו ביהודה ושומרון ורוצים לבנות את ביתם ליד בית הוריהם. בגלל מדיניות הקפאת הבנייה הם לא יכולים לעשות זאת ומגורשים מביתם".

 

יו"ר מועצת יש"ע אמר כי בעולם מציגים עובדות מסולפות על הבנייה בשטחים. הוא הזכיר את מספר הנישאים השנה ביהודה ושומרון ואת מספר יחידות הדיור, שלטענתו פנויות. "רק אחד מתוך חמישה זוגות יוכל להישאר והיתר יגורשו. זה מצב בלתי נסבל, אפילו נשיא המדינה שמעון פרס המשיל את הנושא לאיסור הולדת ילדים. לצערנו לא חל כל שינוי במדיניות ההתיישבות של הממשלה. מדיניות החנק של אולמרט-רמון לא שונתה. המדיניות חייבת להשתנות ולחזור לפחות למה שהתחייב ראש הממשלה נתניהו ערב הבחירות. לנתניהו אסור לעשות ויתורים בפגישה עם אובמה".

 

"כשהכל אסור - הכל מותר"

מנכ"ל מועצת יש"ע, פנחס ולרשטיין, הוסיף על מצב הדיור בשטחים: "אם אני מוציא את אריאל ומעלה אדומים מכלל היישובים, יש עוד 20 דירות שלא נמכרו, ו-76 קרוואנים. זה לא יהיה המצב בסוף הקיץ. מה שאנחנו אומרים לדרג המדיני: כשהכל אסור - הכל מותר. אנחנו קוראים לכל ראשי המועצות לעשות כל שלאל ידם כדי לקלוט תושבים בצורה מסיבית".

 

מירב גולד, רכזת קהילה בעופרה, סיפרה על מצב הדיור

ביישוב שבו היא מתגוררת: "מעל 100 משפחות מחכות היום לדירה בעופרה. אין דירה אחת פנויה, המצוקה היא ממשית. אין לנו מענה להורים שבאו והקימו יישוב חוקי בישראל. לילדים שלהם אין איפה לגור היום".

 

הדס בן-ארי, מקרני שומרון, שהתחתנה לפני כחצי שנה, רוצה לגור ביהודה ושומרון: "אנחנו נאלצים לנדוד בדירת חדר במרכז הארץ, אין לנו מקום קבוע. למה אין לנו אפשרות לגור בשומרון ליד ההורים? שישמעו את הצעקה שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיין. "גירוש שקט"
צילום: גיל יוחנן
צילום: איי פי
מבנים ליד עופרה
צילום: איי פי
מומלצים