שתף קטע נבחר

גם אנחנו קאן

שוב ניתן לראות נציגות ישראלית מרשימה על השטיח האדום בפסטיבל הקולנוע החשוב בצרפת. מוני מושונוב, רונית אלקבץ ורן דנקר מתראיינים על המזוודות

לקראת קברניטי פסטיבל הקולנוע של קאן אומנם לא טרחו השנה לשבץ סרט ישראלי בתחרות הרשמית, אבל זה לא מפריע למשלחת הישראלית להיות תפוחה במיוחד, ממורן אטיאס שתדגמן על השטיח האדום תכשיטים של חברת שופארד, מנותנות החסות של הפסטיבל, ועד במאים צעירים שמשתתפים בתחרות הסרטים הקצרים.

 

בין חברי המשלחת לפסטיבל ה-62 בולטים במיוחד שני שחקנים שכבר הפכו לבני בית בקאן: מוני מושונוב ורונית אלקבץ. עבורם זה הביקור החמישי בריביירה הצרפתית עם סרט בכיכובם. ויש גם טירון מצודד במיוחד: רן דנקר, שזו הפעם הראשונה שלו בפסטיבל הנחשק שנפתח בשבוע שעבר. רגע לפני שהם ארזו את המזוודות עם חליפות הטוקסידו והשמלות ההדורות, תפסנו את השלושה לשיחה קצרה על החיים על פי קאן.


החבר של גווינית' (צילומים: אימג'בנק)

 

מלך ליום אחד

אחרי ששדדו אותו ברחוב בקאן, מוני מושונוב כבר לא מפחד מכלום

ותק: "חתונה מאוחרת" (2001), "קדמה" (2002), "הלילה הוא שלנו" (2006) ו"שתי אהבות" (2007).

מה זה קאן בשבילך? "אני מרגיש שם כמו מלך ליום אחד - אתה לובש טוקסידו ורואה את הסרט בו השתתפת בתנאים הכי טובים, בהיכל של קולנוע. בקאן צריך קודם כל תגים טובים, כדי שתוכל לראות את הסרטים הכי טובים. יש שם גם שמש נהדרת".

רגע מרגש: "לפני שנתיים גם בני מיכאל וגם אני השתתפנו בתחרות הרשמית, בשני סרטים שונים. אני עם 'הלילה הוא שלנו', הוא עם 'תהילים'. זה היה רגע מקסים לראות אותו צועד על השטיח האדום, נכנס לאולם ומתחכך עם אנשי הקולנוע העולמי כמו רומן פולנסקי וקוונטין טרנטינו. גם בשנה שעברה חוויתי רגע בלתי נשכח: בהקרנה של 'שתי אהבות' הכרתי בין גווינת פאלטרו ששיחקה איתי בסרט לרעייתי סנדרה שדה, שמעריצה אותה ואת בעלה כריס מרטין".

רגע מבאס: "לפני שנתיים משפחתי ואני נשדדנו לאור יום ברחוב צדדי של קאן. עצרנו לרגע את המכונית, ושלושה צעירים רעולי פנים פתחו את דלת המכונית וחטפו מכל הבא ליד. ניסיתי להיאבק בהם, עד שהבנתי שאני מסכן את חיי".

פסטיבל 2009: מושונוב מככב ב"כלת הים" של הבמאית קרן ידעיה, המשובץ במסגרת הרשמית מחוץ לתחרות. בסרט מגלם מושונוב בעל מוסך ביפו הנשוי לרונית אלקבץ. בנם (רועי אסף) הוא ילד בעייתי שמסתבך בצרות, ואילו בתם (דאנה איבגי) מנהלת רומן עם אחד העובדים הערבים. זו הפעם השנייה שמשונוב ואלקבץ מופיעים יחד בסרט, אחרי ששיחקו זה לצד זו ב"חתונה מאוחרת".

על אלקבץ: "ב'חתונה מאוחרת' הייתי האבא של החבר שלה והשנה ב'כלת הים' אני מגלם את בעלה. זאת התקדמות. אולי בשנה הבאה אגלם את הבן שלה. רונית היא שחקנית שמקדישה את עצמה למקצוע וזה ראוי להערכה. יש מעט שחקנים שמכורים למקצוע ויש להם מה להגיד, והיא כזאת. היחסים בינינו מצוינים. אי אפשר שלא להתאהב בה. נכון שאנחנו טיפוסים מאוד שונים, אבל אני תמיד מנצל את העבודה שלי להיפגש עם אנשים שונים ואחרים שלא הייתי פוגש בהקשר אחר. רונית מאוד משפיעה עליי וגורמת לי להתאהב שוב במקצוע".


אלקבץ. אהובת הקהל הצרפתי 

 

נסיכת האופל בריביירה

רונית אלקבץ עדיין מתלבטת בין סטלה מקרטני לאלבר אלבז

ותק: "חתונה מאוחרת" (2001), "אור" (2004), "ביקור התזמורת" (2007) ו"שבעה" (2008)

מה זה קאן בשבילך? "יש לי מזל גדול לעבוד עם אנשים מוכשרים שהעבודה שלהם מגיעה לבמה הכי גדולה בעולם. עבורי לחזור לקאן שוב ושוב זה דבר נפלא. יש משהו מתגמל ונעים במקום הזה. הוא מאפשר לי לצאת שוב אל האור אחרי חודשים ארוכים בהם אני לא יודעת מתי מתחיל היום ומתי הוא נגמר. רוב ימות השנה אני יוצאת מהבית בחושך כדי להצטלם וחוזרת אליו בחושך. זה נהדר שההשקעה הזאת משתלמת ונושאת פירות. השטיח האדום מאפשר לשחרר לרגע אחד את המתח שמלווה את העבודה שלי".

רגע מרגש: "אין לי רגע אחד, אלא כמה. למשל התגובות החמות ל'חתונה מאוחרת' ו'ביקור התזמורת', הקהל עמד על הרגליים במשך דקות ארוכות והריע לנו ממושכות. זאת היתה חוויה חזקה. 'אור' לווה בהתרגשות עזה, בגלל שהוא הוקרן במסגרת צדדית תחת פחות זרקורים ובסוף לקח את כל הקופה (פרס מצלמת הזהב). בשנה שעברה היה מרגש עבורי להגיע עם סרט שלי כבמאית - 'שבעה' - ועוד לזכות בביקורות נהדרות. אי אפשר להשוות את השמחה הזאת לשום דבר אחר".

רגע מבאס: "בשנת 1997 הגעתי לצרפת כדי לעבוד וחשבתי בתמימותי שיהיה נעים לחגוג את בואי לצרפת באמצעות בילוי חלוצי בפסטיבל קאן. פשוט באתי לשם לראות סרטים. בלילה הראשון לא מצאתי איפה לישון וזה היה סיוט. בארבע בבוקר הסתובבתי עם המזוודה ועדיין לא מצאתי חדר פנוי. למחרת חזרתי לפריז ונשבעתי לא לחזור לקאן ביוזמתי אלא אם יזמינו אותי. והנה כעבור שנתיים הוזמנתי לשם, כמו שצריך, על ידי מפיקים צרפתים".

קאן 2009: השנה אלקבץ מתייצבת בקאן, בעודה מבססת את מעמדה כנסיכת הקולנוע הצרפתי. צלמי השטיח האדום אוהבים את ההופעות הראוותניות שלה והפעם היא מתלבטת בין דגם של המעצב אלבר אלבז לבין בגד של סטלה מקרטני. גם היא, כאמור, מופיעה בפסטיבל הנוכחי ב"כלת הים", אותו ביימה קרן ידעיה שגם חתומה על "אור". "יש במפגש שלי עם קרן משהו מאוד מפרה. אני רוצה לעבוד איתה כל חיי". בנוסף משחקת אלקבץ גם ב"אפר ודם" שביימה השחקנית פאני ארדאן ("הסודות"), והוא יוצג מחוץ לתחרות בערב מחווה לארדאן.

על מושונוב: "אני מטורפת על מוני. הוא יכול להיות אבא, חבר והמאהב שלי. אני רוצה להמשיך לשחק איתו כזוג כל עוד יינתן לנו. מאוד נהניתי להיות האשה שלו ב'כלת הים' ולהיות נאהבת על ידו".


דנקר. כובש את אירופה

 

הילד החדש

רן דנקר מגיע לקאן בפעם הראשונה, עם תפקיד שכולל סצינת מיטה עם גבר

אחרי שכבש בשנה שעברה את פסטיבל ברלין עם הסרט "חסר מנוחה" והרשים ביופיו את בנות גרמניה, רן דנקר עולה כיתה ומגיע לפסטיבל הנחשב מכולם. הסרט בכיכובו, "עיניים פקוחות", התקבל ל"מבט מסוים", המסגרת השנייה בחשיבותה בקאן. הסרט, בבימויו של במאי חיים טבקמן ובהפקתו של רפאל כץ, יתמודד גם על פרס "מצלמת הזהב" המוענק לסרטי ביכורים.

דנקר מגלם בסרט אברך צעיר שעובד אצל בעל אטליז (זהר שטראוס) ירושלמי נשוי, ובין השניים מתפתח קשר רומנטי אסור. השילוב של חרדים והומואים יעשה מן הסתם הרבה רעש בריביירה הצרפתית. "זאת היתה חוויה מעניינת לגלם חרדי חובב גברים", מעיד דנקר. "זו דמות מאוד רחוקה ושונה ממני, ולכן זה היה קשה ומאתגר להיכנס לתוכה".

 

דנקר מתמזמט

בסרט נאלץ דנקר לחוות מזמוטים הומואיים והוא עמד בהם בגבורה. "כן, יש לי סצנת סקס ונשיקה עם

זהר וזה היה בהתחלה מאוד מוזר, לא פשוט ומלחיץ. גם כשמצטלמים לסצנת מיטה עם אשה זה מלחיץ ומביך. בסוף זהר ואני זרמנו עם זה".

איך התחושה להגיע לפסטיבל הנחשב הזה? "תמיד חלמתי להגיע לקאן, ופתאום זה חלום שמתגשם. עדיין לא עיכלתי את העובדה שאני הולך להיות שם. פשוט לא ייאמן. אני מתרגש בטירוף. זה מדהים איך שהקולנוע הישראלי מתקבל בעולם".

 


 

את הכתבה המלאה ניתן לקרוא בגליון החדש של פנאי פלוס 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מושונוב. בדרך לקאן
צילום: דודי חסון
לאתר ההטבות
מומלצים