שתף קטע נבחר

יניב קטן: "כל הקללות והרוע נגד חיפה הוסרו"

הניצחון 4:5 על נתניה בחצי גמר הגביע, מילא את קפטן מכבי חיפה באמונה. מאמנו אלישע לוי דווקא ביקש לשמור על קור רוח: "אין מקום לרגשות, חייבים להישאר מפוקסים". בירם כיאל: "נמשיך לדאבל, בעזרת השם"

כבר יותר מעשור שמכבי חיפה לא זכתה בגביע והירוקים רוצים לשנות זאת. אלישע לוי אולי יעשה זאת בשבילם, למרות שמעולם לא עשה זאת בעבר. ולמרות זאת, ניצחון דרמטי על מכבי נתניה 4:5 בפנדלים (אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי) בחצי הגמר, יעניק לו ולשחקניו הזדמנות לזכות בתואר. כל שיצטרכו לעשות הוא לגבור בגמר ב-26 במאי על בית"ר ירושלים שהגיעה לאותו מעמד עם ניצחון 1:2 על הכח עמידר רמת גן.

 

 

"רצינו לנצח בלי פנדלים, אבל שיחקה מולנו יריבה טובה", אמר בסיום לוי. "שתי הקבוצות רצו לנצח למרות שהחצי השני שלנו היה טוב. אלה היו דקות לא טובות שלנו, אבל מה שחשוב בגביע זה לנצח וזה מה שעשינו. צריך לתת מילה טובה לקהל. לעובדה שזה גמר ראשון שלי, אין חשיבות. אין מקום לדבר על רגשות עכשיו כי אנחנו חייבים להמשיך להיות מפוקסים.

 

"יש לנו עוד משחק גדול ביום שני, מכבי חיפה לא הגיעה לגמר כבר כמה שנים וניצחון כזה תורם הרבה לביטחון ולאמונה שלנו. אמרו שבליגה לא ניצחנו את נתניה ואת הפועל תל אביב אבל עשינו את זה בגביע".

 

יניב קטן: "כל הקללות שהיו נגד מכבי חיפה במשך כל השנים האחרונות, הוסרו וכך גם כל הרוע שהיה. זה מרגש לעלות לגמר, גם בצורה כזאת. יענקל'ה שחר דיבר איתי היום לפני המשחק ואני שמח גם בשבילו".


קטן מנחם את הנתנייתים. נ'קוסי ופרנסמן לא משתכנעים (אלי אלגרט)

 

האחרון שנגע בכדור ובכך הכריע את המשחק - באדיבותו של טל מעבי הנתנייתי שבעט חלש מאוד - הוא שוער חיפה, ניר דוידוביץ' והוא כבר חוגג עונה מצוינת, למרות שהיא עוד רחוקה מסיומה. "הגענו לגמר גביע, אנחנו במקום ראשון, יש לנו עונה טובה מאוד".

 

בירם כיאל מקווה שהתנופה תימשך גם מול הפועל ת"א בליגה. "עשינו הישג גדול. אני כל כך שמח שניצחנו, נעשה הכל כדי לנצח גם ביום שני את הפועל תל אביב, מול הקהל שלנו", אמר הקשר. "אנחנו רוצים להמשיך את השמחה, גם להמשיך לדבר על דאבל. מכבי חיפה באה כדי לנצח את הפועל ת"א בעזרת השם".


רפאלוב. התפילות עזרו לקבוצה, לא לו (אלי אלגרט)

 

קטן הסיר קללות, כיאל פנה לשמיים וליאור רפאלוב חיפש חיזוק בכתבי הקודש. לפני הפנדלים, קיבל הקשר ספר תהילים מאישתו של דוידוביץ'. למרות שהחמיץ את בעיטתו שלו, התנחם בניצחון של קבוצתו בסיום. "שמח שזה עזר לקבוצה, גם אם לא לי באופן אישי". דרך אגב, שני סקאוטים מבלגיה שהו ביציע ועקבו אחר רפאלוב, לקראת העונה הבאה. 

 

מי שלא כל כך זכו למזל טוב במשחק היו גוסטבו בוקולי וג'ון קולמה שהוחלפו במחצית השנייה בשל פציעות. עם זאת, שני הקשר צפויים להיות כשירים לקראת המשחק מול הפועל ת"א ביום שני.

 

בסיום משחקה של קבוצתם התלוננו אוהדים חיפאים כי הותקפו על ידי אוהדי בית"ר ירושלים שנשארו באיצטדיון. לטענתם, אלו שדדו מהם צעיפים וטלפונים ניידים באיומי סכין ויתכן כי יגישו תלונה במשטרה.

 

  • השתתפו בהכנת הכתבה: איזי עין דור ועדי סרדס


מכבי חיפה מכבי נתניה חצי גמר הגביע

ציוני שחקנים
מכבי חיפה ציון מכבי נתניה ציון
ניר דוידוביץ' 8 לירן שטראובר 5

אייל משומר

7 קלמי סבן 6
דקל קינן 6 לואיס מארין 6
לאוניד קרופניק 6 גולן חרמון 6
רוני גפני 6 בוואן פרנסמן 6
ג'ון קולמה (81) 6 דדי בן דיין 5
בירם כיאל 6 אלמוג כהן 6
גוסטבו בוקולי (52) 5 רביד גזל (84) 6
ליאור רפאלוב 6 שלו מנשה (72) 5
יניב קטן 5 אלברטו בלאנקו (46) 5
ת. פאנטיני (74) 5 איתי שכטר 4
מחליפים   מחליפים  
שלומי ארבייטמן (52) 5 דלה ימפולסקי (46) 5
אייל גולסה (74)   סיאבונגה נ'קוסי (72)  
אלון חרזי (81)   טל מעבי (84)  
אלישע לוי 6 לותאר מתיאוס 5
שופט: איתן תבריזי 8 תוצאה משקפת 1:1

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יניב קטן ואייל משומר חוגגים בסיום
צילום: אלי אלגרט
מומלצים