שתף קטע נבחר

מלך ירדן: קיפאון בתהליך המדיני אינו אופציה

בכנס כלכלי בים המלח שב וקרא עבדאללה לראש הממשלה נתניהו לקבל את עקרון שתי המדינות ואמר כי הרחבה של יוזמת השלום הערבית לכל המדינות המוסלמיות היא "ביטחון אמיתי לישראל יותר מכל מחסום או כוח מזוין"

עבדאללה מלך ירדן שב ואמר בצהריים (יום ו') כי יוזמת השלום הערבית היא הפיתרון לסכסוך במזרח התיכון וציין כי היא תביא לישראל "ביטחון אמיתי יותר מכל מחסום או כוח מזוין". בנאום בפני באי הפורום כלכלי בים המלח הוסיף עבדאללה כי הוא "מעודד מהמחוייבות האמריקנית להקמת מדינה פלסטינית" וכי משיחותיו בוושינגטון הבין כי "ברור שקיפאון אינו אופציה".

 

"יוזמת השלום הערבית מציעה לישראל ''מקום בשכונה', ואף יתרה מכך - הכרה מצד 57 מדינות, שהן שליש מהחברות באו"ם. המחוייבות האמריקנית לפיתרון שתי המדינות פתחה כעת אפשרות לשנות את כיוון האירועים, אך הזמן לפעול אינו בלתי מוגבל וכל דחייה תביא ליותר סכנה לא רק לאזור אלא לעולם כולו", אמר המלך.

  

בראיון לעיתון הבריטי "טיימס" השבוע, הזהיר עבדאללה אם המשא ומתן לשלום לא יחודש, פירושו של דבר עימות נוסף במזרח התיכון בתוך שנה וחצי.

 מלך ירדן הוסיף כי הפגישה ביום שני הבא בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, תכריע את עתיד האזור.

 

אתמול נועדו נתניהו ועבדאללה בעקבה ודנו בהתפתחויות האזוריות. מלך ירדן הביע באוזני ראש הממשלה את דאגתו מהתחזקות חמאס, חיזבאללה והגרעין האיראני והאיץ בו לקבל את עקרון שתי המדינות ואת יוזמת השלום הערבית. נתניהו אמר כי הוא "מודע לצורך לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים" וציין כי הוא מתכוון לנהל משא ומתן מדיני, ביטחוני וכלכלי "שאף אחד מהם הוא לא על חשבון השני", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עבדאללה. איו אופציה לקיפאון
צילום: AFP
יוצא לוושינגטון. נתניהו
צילום: רויטרס
מומלצים