שתף קטע נבחר

הפמליה של עינת ויצמן

מה הופך את נלסון מנדלה למנהיג? מה הקשר בין הפוליטי לפיוטי ביצירתו של מחמוד דרוויש? ומי העיתונאית הכי אמיצה בארץ?

הפעם במדור "הפמליה" מתארחת השחקנית עינת ויצמן. אתם מוזמנים להכיר את הפמליה שמלווה אותה:

 

מנהיג - נלסון מנדלה

 

למה דווקא הוא: "אני מחכה שבארץ יקום איזה מנדלה שיגאל אותנו ממצב הביש אליו נקלענו. בעלי נולד וגדל במשטר האפרטהייד בדרום אפריקה, ומאוד מצחיק אותי לראות תמונות ילדות שלו עם המטפלת השחורה שטיפלה בו. היום הוא עוסק בזכויות אדם ואני מאמינה שחוסר השיוויון שהוא נולד לתוכו, הוא שגורם לו היום להתקומם נגד כל גילוי של אפליה וגזענות". 


נלסון מנדלה, "אני מחכה שבארץ יקום איזה מנדלה שיגאל אותנו ממצב הביש אליו נקלענו". (צילום: איי.פי)

 

אמן - מחמוד דרוויש

 

למה דווקא הוא: "מחמוד דרוויש הוא סמל למאבק פלסטיני ולגעגועים של הפלסטינים לביתם האבוד. הפוליטיקה אצלו היא דבר מאוד רגשי דבר שמשותף להרבה אנשים במדינה הזו, אבל רק הוא ידע להחיות את הרגש באופן שגורם לך הזדהות מוחלטת עם כאבו וכמיהותיו".

 

קולגה - סוזן סונטג

 

למה דווקא היא: "סוזן סונטג היא שילוב שאני מתקשה למצוא בארץ - אישה שהיא גם סופרת, גם לוחמת זכויות אדם, גם פילוסופית, גם בימאית וגם פמיניסטית. אין ספק שעם קולגה כזו אני אפרח".

 

חברה - עמירה הס

 

למה דווקא היא: "עמירה הס היא אישה אמיצה וחכמה. אני מעריצה את יכולתה לעמוד מול מתקפות בלתי פוסקות עליה, ועל הסבלנות אין קץ שבה היא עונה לכולם. יצא לי לשמוע אותה מדברת פעם אחת עם קהל שברובו היה עויין, ומהר מאוד פרצה מהומה. חבל שעדיין קשה לאנשים לשמוע שבעזה יש אנשים רגילים ולא רק חמאסניקים מפחידים. הייתי צריכה חברה כזו לידי. כשאותי מתקיפים, תוך כמה דקות אני פורצת בבכי...".

 


 

אנציקלופדיה ynet מכילה מגוון עצום של ערכים וחיונית לתהליכי למידה והעשרה כמקור מידע מוביל, אמין ובטוח. ערכי האנציקלופדיה נכתבים ונערכים על-ידי צוות עורכים מקצועי, ומשולבים בהם סרטונים, מצגות ועוד.

 

                         לרכישת מינוי לאנציקלופדיה ynet 


  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוזן סונטג. הקולגה המושלמת
צילום: איי פי
מחמוד דרוויש. סמל המאבק הפלסטיני
צילום: עטא עוויסאת
עינת ויצמן
צילום: קרן נתנזון
מומלצים