שתף קטע נבחר

סנאטור קרי לנתניהו: על הערבים להראות נכונות

ראש הממשלה נועד בוושינגטון עם חברי ועדת החוץ של הסנאט. יו"ר הוועדה, הסנאטור ג'ון קרי, הדגיש את בעיית ההתנחלויות והוסיף: "לא מדובר בדרך חד-צדדית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד אחר הצהריים (יום ג') בוושינגטון עם חברי ועדת החוץ בסנאט האמריקני. בתום הפגישה אמר נתניהו כי ישראל מתכוונת להמשיך בתהליך השלום, ללא תלות במה שקורה באיראן. נתניהו קיים שורת פגישות בגבעת הקפיטול.

 

ביקור בוושינגטון - עדכונים אחרונים ב-ynet

 

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "אני מברך על האפשרות לדבר על המחויבות שלנו לשלום ועל המחויבות שלנו לביטחון. יש גם נסיבות היסטוריות ייחודיות שבהן ישראל ומדינות שונות רבות מבינות את האיום שמוצג על-ידי איראן, המבקשת לפתח נשק גרעיני. הובטח לי אתמול על ידי הנשיא אובמה שארצות הברית מחויבת למנוע מזה לקרות. אני חושב שזה חשוב לא רק לצורכי ביטחון, אלא גם לצורכי שלום".


כולם מדברים על שלום. נתניהו וחברי הוועדה, הערב (צילום: AP)

 

יו"ר הוועדה, הסנטור הדמוקרטי ג'ון קרי, הדגיש בפני נתניהו את חשיבות ההתקדמות בתהליך השלום, תוך דגש על בעיית ההתנחלויות. עם זאת, הבהיר קרי כי "לא מדובר בדרך חד-צדדית. לא רק ישראל צריכה לעשות את הצעדים (...) על העולם הערבי לנקוט צעדים שיוכיחו את נכונותו לתרום להתקדמות בדרך השלום".

 

לדבריו, "על העולם הערבי לפעול לא רק למען היחסים עם ישראל, אלא למען היחסים עם הפלסטינים בגדה המערבית ובכלל. יש כאן אפשרות לנוע קדימה בדרך בונה".

 

פגישתו של נתניהו עם חברי הוועדה התקיימה לאחר שיחה עם קבוצת מחוקקים יהודים מהקונגרס ומהסנאט, בראשות חבר הקונגרס הנרי וקסמן והסנטור קרל לוין. לאחר מכן, הוא נפגש עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, והנהגת הקונגרס. ראש הממשלה צפוי להיפגש גם עם שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס.

 

נתניהו מדגיש: ביטחון ישראל במוקד

בתום פגישותיו על גבעת הקפיטול סיכם נתניהו: "קיימתי אתמול שיחות חשובות עם הנשיא אובמה, עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון והיום בקונגרס. ההבנה המרכזית עם הנשיא חשובה לישראל - ההבנה היא שישראל וארצות הברית רואות עין בעין את הצורך למנוע מאיראן פיתוח של נשק גרעיני. הנשיא הבטיח שינקוט בכל הדרכים כדי למנוע זאת.

  

"העניין החשוב השני היה תהליך השלום", הוסיף ראש הממשלה. "אמרתי שאנחנו מוכנים להתחיל מיד במשא ומתן ולהביא גם מדינות ערביות נוספות. החדשות הן שהנשיא אובמה אומר שגם הפלסטינים וגם מדינות ערב צריכים לתת את חלקם בתהליך השלום. אני חושב שזו התפתחות חשובה וטובה. בכל אופן מה שמנחה אותי זאת ההתעקשות על הביטחון של מדינת ישראל".

 

גולת הכותרת של הביקור התרחשה אתמול כאשר נתניהו נועד בארבעה עיניים עם הנשיא האמריקני. במהלך הפגישה עלו מחלוקות בשורת נושאים ובראשם - קידום התהליך המדיני מול הפלסטינים. אובמה הודיע לראש הממשלה כי

הוא מתכוון להכריז על תוכנית שלום אזורית חדשה. הוא שב כמה פעמים על הצורך בפתרון של שתי מדינות לשני עמים, בעוד נתניהו נמנע מלהזכיר את הנוסחה.

 

"גיליתי הבנה אצל הנשיא שישראל צריכה לא רק לתת, אלא גם לקבל", אמר אתמול נתניהו בסיכומו של יום עמוס בפגישות בבית הלבן ובמחלקת המדינה. "אמרתי בפגישות שאנו מוכנים למשא ומתן לשלום, ומצפים שגם יהיה לזה מרכיב של שלום אזורי. לנשיא יש מחויבות ברורה להרחיב את מעגל השלום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בעיית ההתנחלויות. קרי ונתניהו
צילום: AFP
אובמה הבטיח
צילום: AFP
מומלצים