שתף קטע נבחר

רווחי כימיקלים לישראל ירדו ב-57%

ירידה של 41% במכירות ברבעון הראשון של 2009 הביאה לירידה של 57% ברווח הנקי של כימיקלים לישראל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-158.7 מיליון דולר

כימיקלים לישראל פיסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2009, מהם עולה כי המכירות רשמו צניחה של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-898 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה רשם צניחה של 57% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-158.7 מיליון דולר.

 

הירידה החדה במכירות נבעה מההאטה העולמית בתחום הכימיקלים, המכירות הסתכמו ב-898 מיליון דולר לעומת 1.528 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהיקף המכירות קוזזה במעט על ידי העלייה במכירים. עיקר המכירות ירדו בדרום אמריקה, מ-170 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-25 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של 2009. עוד ירידה דרמטית במכירות נרשמה באירופה, שם הסתכמו המכירות ברבעון ב-340 מיליון דולר לעומת 663 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

שיעור הרווח הגולמי רשם ירידה אף הוא ועמד על 41.1% לעומת 47.8% ברבעון המקביל אשתקד זאת בעיקר בשל דשני הפוספט והברום ובשל הפרשה לירידת ערך מלאי חומרי גלם ותוצרת גמורה שנרשמה במגזר הדשנים וזאת על רקע ירידת מחירים חדה במחיר הגופרית, שהינה חומר גלם עיקרי בייצור דשני פוספט, מרמה של כ-800 דולר לטון לרמה של למטה מ-100 דולר לטון, בשער המפעל.

 

כמו-כן, הפרשה בגין הטבות לעובדים במסגרת תכנית לפרישה מוקדמת במגזר כיל מוצרים תעשייתיים. בקיזוז הכנסות חד פעמיות בגין קיצוץ בתוכנית הטבה לעובדים במגזר כיל דשנים באירופה. אל ירידות מחירים אלה נוספו הפרשה בגין החזרי מע"מ בחו"ל, הפרשה לירידת ערך רכוש קבוע בחברת המגנזיום והכנסות מס הנובעות מההשפעה של קיצור תקופת הצינון של שנת ההפעלה של המפעלים המאושרים במסלול מענקים לבין תחילת שנת הבחירה של המפעל המוטב מחמש שנים לשלוש שנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
עידן עופר. מבעלי כי"ל
צילום: ירון ברנר
מומלצים