שתף קטע נבחר

רווח נמוך לפועלים ברבעון: 42 מיליון שקל

הבנק שנקלע לעין הסערה באחרונה מדווח על תוצאותיו לרבעון הראשון. הרווח הנקי הסתכם ב-42 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 363 מיליון שקלים ברבעון הקודם. מנכ"ל הבנק: "הרווח נמוך יחסית לבנק כמו בנק הפועלים"

בעיצומו של הסכסוך המתוקשר עם נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים, מפרסם הבוקר (יום ג') בנק הפועלים את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון ב-2009. הרווח הנקי של הבנק הסתכם בתקופה זו ב-42 מיליון שקל; זאת, בהשוואה להפסד של 363 מיליון שקל ברבעון הקודם.

 

לטענת הבנק, הרווח לרבעון הראשון ב-2009 הושפע באופן מהותי מהמשך ירידת הריבית הצמודה במשק, שכתוצאה ממנה התבצע רישום הוצאה חשבונאית חריגה של כ-855 מיליון שקל ברוטו. כמו כן צוין כי שיעור תשואת הרווח הנקי להון עצמי ברבעון הראשון ב-2009 הסתכם ב-0.9% לשנה, בהשוואה לתשואה שלילית ברבעון הקודם.

 

יחס ההון-הלימות ההון בסוף הרבעון הראשון עלה לשיעור של 11.27%, בהשוואה ל- 10.92% בסוף 2008. יחס ההון הראשוני לרכיבי הסיכון עלה בסוף הרבעון הראשון לשיעור של 7.55%, בהשוואה ל- 7.44% בסוף 2008.

 

"התוצאות העסקיות של בנק הפועלים לרבעון הראשון של 2009 משקפות את העובדה שהמשק הישראלי נמצא במיתון, והנתונים המאקרו-כלכליים שפורסמו בימים האחרונים מצביעים על עומקו", אמר יו"ר דירקטוריון הבנק, דני דנקנר. "בנק הפועלים הוא חלק מן המערכת הבנקאית בישראל, שמוכיחה יציבות וחוסן, שהיו בין הגורמים העיקריים לכך שהפגיעה במשק הישראלי כתוצאה מן המשבר הגלובלי הנוכחי היתה עד כה קטנה, ביחס לפגיעה ברוב המדינות המפותחות".

 

"הרווח נמוך יחסית לבנק כמו בנק הפועלים", אמר מנכ"ל הבנק, צבי זיו. "ואולם תוצאות הרבעון הושפעו באופן מהותי מהמשך ירידת הריבית הצמודה במשק. ניתן לומר שלמרות התמשכות המשבר בשווקים העולמיים והיעדר סימנים להתאוששות קרובה במשק הישראלי, שמרו הבנקאות הקמעונאית והבנקאות העסקית, עמודי התווך של פעילויות הבנק, על רמת פעילות טובה, בהתחשב במצב הכלכלי".

 

בנק הפועלים עלה לכותרות הראשיות בחודשיים האחרונים, בעקבות הדו"ח שהגיש המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שבו האשים את דירקטוריון הבנק בניהול בעייתי, סביב מינויו מחליפו של המנכ"ל צבי זיו. בעקבות הדו"ח דרש הנגיד סטנלי פישר כי יו"ר הדירקטוריון יתפטר מתפקידו. באחרונה הגיע הנגיד להסכמה עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, על הקמת ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש.

 

דירקטוריון בנק הפועלים ישוב ויתכנס הבוקר לדון במטלות שהתבקש לבצע על ידי המפקח על הבנקים כפי שהובאו בפני הדירקטוריון בדו"ח הביקורת שהוציא המפקח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים