שתף קטע נבחר

ה-FAA יסייע לישראל לשפר דירוג בטיחות התעופה

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי צוות מדריכים של מנהל התעופה הפדרלי האמריקני יגיע לישראל בעוד כשבועיים במטרה לסייע להחזיר את דירוג בטיחות התעופה של ישראל לרמתו הקודמת

משרד התחבורה הודיע היום כי ב-15 ביוני יגיע לארץ צוות מטעם מינהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA) ויפעל עם רשות התעופה האזרחית (רת"א) להחזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה. זאת בעקבות הורדת הדירוג בחודש דצמבר האחרון מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית בארץ.

  

נמסר כי צוותים של רת"א וה- FAA נפגשו בוושינגטון לפני מספר שבועות וסיכמו ביניהם את תוכנית הפעולה המפורטת שתאפשר להחזיר את ישראל לדירוג הגבוה של הבטיחות. במסגרת זו הגיעו כבר אתמול לישראל מדריכים מטעם האקדמיה של ה-FAA לצורך הדרכת מפקחים באגף מבצעים של רשות התעופה האזרחית. בנוסף לכך, בחודש יולי יחל ברת"א קורס מפקחי כושר אווירי שיועבר על ידי מדריכי האקדמיה של ה-FAA.

 

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי ה-FAA ישמש כמנחה ויועץ של רשות התעופה האזרחית, במטרה לסייע לה לעמוד בכל היעדים שנקבעו. בין היתר, יגיע צוות ה-FAA אחת לחודשיים לישראל, למשך שבועיים, במטרה להדריך את אנשי רשות התעופה האזרחית ולעמוד מקרוב אחר ביצוע הפעולות הנדרשות לתיקון כל הליקויים שהתגלו.

 

מנהל רשות התעופה האזרחית אלוף (מיל'), גיורא רום, הקים מינהלת ושמה "תעופה בטוחה לישראל" (תב"ל) המרכזת את כל הפעילות להחזרת ישראל לקטגוריה 1. מדובר בין השאר על כתיבה מחדש של נוהלים, עדכון תקנות, השלמת חוק הטיס ותיעוד מחדש של רשיונות מובילים אוויריים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים