שתף קטע נבחר

ארגון מדינות אמריקה: מסכימים לקבל את קובה

47 שנים אחרי שהורחקה מארגון, תוכל המדינה הקומוניסטית לחזור לשורותיו. אבל האם היא תרצה לחזור לארגון שלטענת הנשיא לשעבר פידל קסטרו אין צורך בקיומו?

ארגון מדינות אמריקה (OAS) החליט הלילה (יום ד') לבטל החלטה משנת 1962 - ולאפשר לקובה לחזור לשורותיו. שר החוץ של אקוואדור, פנדר פלקוני, מסר כי המדינה הקומוניסטית תצטרך לקבל עליה את אמנות הארגון בנושאים שונים, ביניהם זכויות אדם. "מדובר ברגע מאושר עבור אמריקה הלטינית", אמר פלקוני לעיתונאים בתום דיון בהונדורס.

 

מדינות רבות קראו להחזיר את קובה לארגון בלא כל תנאים מקדימים, אך מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון האיצה בהן לדרוש מהמדינה לערוך רפורמות דמוקרטיות ולשפר את מצב זכויות האדם.

 

עם זאת, ממשלת קובה הבהירה לא פעם כי אין בכוונתה לחזור לארגון שהיא מכנה "כלי" של ארה"ב. בדברים שפורסמו היום בעיתונים בקובה, כתב הנשיא לשעבר פידל קסטרו כי אין כל הצדקה בקיומו של הארגון, משום שפתח את דלתותיו לסוס טרויאני - ארה"ב - שנכנס אליו על מנת לגרום להרס באמריקה הלטינית.

 

נשיא ניקרגואה: "הינקים ניצלו אותנו"

ונצואלה, ניקרגואה, בוליביה, הונדורס ומדינות נוספות דרשו להשיב את קובה לארגון במהלך ועידה בהונדורס, אך לא הצליחו להגיע לקונצנזוס. ארה"ב ביקשה להגיע להסכם המבטל את ההחלטה מ-1962, אך מקשר בין החזרת קובה לארגון לבין רפורמות דמוקרטיות במדינה.

 

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה אמר כי ארה"ב ממשיכה להשתמש בארגון כ"כלי לשליטה" וכי דחיקת קובה מהארגון נעשתה בזכות תמיכת הדיקטטורים ששלטו באמריקה הלטינית ו"נוצלו על-ידי הינקים".

 

במסיבת עיתונאים שערך, טען אורטגה כי ממשל בוש אינו שונה מממשלים קודמים וגרס: "הנשיא השתנה. אבל המדיניות האמריקנית לא". נשיא הונדורס מנואל זלאייה טען במהלך הוועידה כי השעיית קובה מהארגון והחרם האמריקני שהוטל עליה לא היו הוגנים ואמר: "חברים, הגיע הזמן לתקן את הטעות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חדשות טובות? נשיא קובה ראול קסטרו
צילום: AFP
מומלצים